Bytte ut Kappa 9,2i. Til hva?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte ut Kappa 9,2i. Til hva?

Har tenkt til å bytte ut kappaene (igjen)

Noen forslag om hvilken høyttaler som er bra? Har budsjett på ca 30.000-40.000. Og kjøper gjerne brukt.

Det må være en høyttaler som takler stort rom, og som det er mulighet til å dra på litt med. Har prøvd mye det siste året, men har endt opp med kappa igjen. Har vincent anlegg, så det må helst matche med de.

Noen forslag?

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom eg skulle gjort noe så dumt :

http://avforum.no/avnytt/showproduct...1e3ad86c29aed2

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheViking9
    Har tenkt til å bytte ut kappaene (igjen)

Noen forslag om hvilken høyttaler som er bra? Har budsjett på ca 30.000-40.000. Og kjøper gjerne brukt.

Det må være en høyttaler som takler stort rom, og som det er mulighet til å dra på litt med. Har prøvd mye det siste året, men har endt opp med kappa igjen. Har vincent anlegg, så det må helst matche med de.

Noen forslag?
    Jeg gikk fra kappa 7,1 til klipsch rf82
    Etter noen måneders bruk vil jeg påstå at klipsch er betydelig bedre til all musikk, eneste ulempen med klipsch er at de er veldig retnings bestemt, her var kappa høytallerene langt mindre følsom for plassering, klipsch høytalleren må vinkles inn mot lytter for å yte optimalt..
    Noe som skuffet meg med kappa høyttaleren var at man burde spille ganske høyt for at de skulle komme til sin rett, ellers var de grå og kjedelige, klipsch høyttaleren er også underholdene ved lave lydnivåer siden de er så dynamiske..
    For ditt vedkommende er det vil det nok være RF83 eller RF7 (II) som er mest aktuell
    Klipsch høytalleren gir den samme fyldige bassen som kappa høytallerene, men er mer dynamisk og har en diskant og mellomtone som er mer detaljert..
    RF83 har 3stk 8" basser, disse er vist av bedre kvalitet en i mine rf82, samt at diskant hornet skal være av bedre kvalitet, jeg har ikke hørt RF83 selv, men i klipsch tråden er RF63 og RF83 regnet som de beste, RF7 (RF7II)ny modell, er også regnet som en av de beste i reference serien men har ett annet lydbilde..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •