Gå for DM683 eller CM7? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sound_sound
    Synes begge er rimelig udynamiske i bassen. Bassen er der, men slår seg ikke løs, mellombassen er rimelig svak. Til Rock'n'Roll hadde jeg valgt noe annet. Jeg har hatt 683 selv og testet CM7 og CM9 dog ikke hjemme hos meg når det gjelder CM serien. Liker du denne typen lyd synes jeg CM9 er veien å gå. 683 er den mest kjedelige høyttaleren jeg noensinne har hatt. Bruker nå selv JBL LS 80 som er veldig det motsatte av B&W. De låter først og fremst engasjerende og artig så kommer de andre hifi parameterne etter det. Engasjerende og artig tror jeg er rimelig langt ned på listen hos B&W

Kan ikke si meg veldig enig i det du skriver om 683 her.Hjemme hos meg spiller 683 med stor underholdningsfaktor og med masse trøkk. Høres ut som du har hatt en skikkelig mismatch.Før jeg fikk effektforsterker på de så låt de ganks emye flatere og kjedeligere men etter nad 275 kom i hus ble det en helt annen høyttaler. Sikker på du hadde nok effekt til dem?
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Men rent objektivt, så skal det mye til for at en høyttaler til 10k overgår en høyttaler til 20k m.h.p. på lydkvalitet og byggekvalitet, dersom man absolutt skal sammenligne høyttalere i ulike klasser. Det tror jeg ganske sikkert enhver proff skribent vil si seg enig i.

Derfor vil nødvendigvis B&W CM9 bli testet imot høyttalere som Dali Mentor 6 og Monitor Audio GS20, ikke Klipsch RF-82.
    Hva er "objektivt" i denne sammenheng?

Grunnen til at høyttalere blir sammenlignet med hverandre i hifi-blader er vel gjerne to ting: Det ene er, som du sier, pris. Det andre er at de låter (i det minste) noen lunde likt, slik at de er interessante for den samme målgruppen.

Selv har jeg hørt på mange høyttalere i det siste, fra 4000 til 50 000 kroner, og den jeg fikk mest sansen for alt i alt kostet 11 000 (Dali lektor 8). Dette viser ganske tydelig at man (i hvert fall jeg) ikke kan forvente at det er noen sterk sammenheng mellom pris og hvor godt man liker lyden. Dette er i bunn og grunn flaks for meg, da jeg slipper å bruke store summer for å bli tilfreds. Samtidig hører jeg at noen dyrere høyttalere har andre egenskaper, men disse er ikke nødvendigvis bedre for meg.

En skal huske på at "proffe skribenter", som du kaller det, ofte lytter etter helt andre ting enn hva den jevne høyttalerkjøper gjør, selv om en del blader er ganske flinke til å tilpasse seg hvem de skriver for. Lyd & Bilde skriver for eksempel på en annen måte om Cerwin Vega enn om B&W 802. Man bør uansett ikke se på hva de proffe skriver som noen fasit. Det eneste tilrådelige er å lese om ulike høyttalere, og deretter dra for å høre på dem selv.

Jeg vil råde trådstarter til å høre en god del høyttalere før han bestemmer seg, men hvis han velger en av de nevnte håper jeg at han gjør det på bakgrunn av hva slags musikk han hører mest på.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Kan ikke si meg veldig enig i det du skriver om 683 her.Hjemme hos meg spiller 683 med stor underholdningsfaktor og med masse trøkk. Høres ut som du har hatt en skikkelig mismatch.Før jeg fikk effektforsterker på de så låt de ganks emye flatere og kjedeligere men etter nad 275 kom i hus ble det en helt annen høyttaler. Sikker på du hadde nok effekt til dem?
    Jeg er hjertens enig med deg...

Mine DM683 gir meg gåsehud rett som det er...
    Merker STOR forskjell på innspilte høytalere, og når de var "kalde"...

Bassen har virkelig løsnet... :-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •