JBL vs PSB vs B&W.. What's a man to do? :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer Lunatech sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JBL vs PSB vs B&W.. What's a man to do? :)

Fantastisk mye hjelpsomme folk og mye inspirasjon å hente her. Har vært passiv leser ganske lenge og prøver meg nå på en første post for å få noen tips og innspill.

Er i en prosess for å bygge opp en ny 5.1 hjemmekino som også brukes mye til musikk samt litt spill. Til nå er ny LED TV allerede innkjøpt (55" Samsung 3D 7 serie) og nå står resten for tur.

Anlegget skal stå i en åpen stueløsning hvor det er tre vegger og en åpen løsning ut mot resten av stue/hall. Tegner man et kvadrat ut av de 3 veggene som står der blir det ca 20m2. Rommet den åpne siden går ut i er stort (over 100m2)

Av lyd er jeg opptatt av at det "skal låte" og med det mener jeg at man ikke bare skal høre, men også føle lyden. Litt rocke-høytaler, men ikke for mye på bekostning av detaljert lydbilde. WAF er også et kritisk element selv om jeg ikke skal skylde alt på kona da jeg nok sikkert er like opptatt av en pen løsning som henne. Cerwin blir med andre ord for brutalt og svært. Primært brukes de til film, men også til ymse musikk med alt fra "lyttemusikk" til rock og techno. Blir også brukt en del til spill.

Ut i fra hva jeg har lest her er det tre, kanskje fire løsninger jeg har set på når det gjelder høytalere. Primært er det center og front jeg ser på først og ønsker å ha i samme merke. Det er da center i samme serie som høytalerene under jeg har sett på.

B&W C9 serien
    Fantastisk lekre og akkurat i min smak på looks. I det øvre sjiktet av hva jeg har tenkt meg når det gjelder pris, men fortsatt innenfor rekkevidde.
    Det som skremmer meg litt bort er tilbakemeldingene jeg har lest her på forumet fra noen om at de spiller fint, men er lite “trøkk” å hente. Er det tilfelle? Vil “Guns’n” låte platt her?

PSB T6
    Mye lyd for pengene har jeg skjønt. Ikke like høy WAF som B&W C9. Fortsatt litt skeptisk til om de er detaljerte nok? Blir dette en “billigløsning” sammenlignet med C9?
    Mye gode tilbakemeldinger her på forumet og de ser jo helt ok ut.

JBL ES80 eller LS60
    Uten at jeg helt vet hvorfor (kan være tilbake til russetiden ) så smaker ordet JBL godt i munnen.. Forbinder det med kvalitet og trøkk, men litt mer klumpete og lavere WAF. Må innrømme at jeg ikke helt har skjønt de store forskjellene og utslagene (bortsett fra i pris) på ES80 og LS60. Noen som har noen innspill?

Mer som et sideprosjekt har jeg sett på Artcoustic. Fantastisk lekkert, men usikker på om det vil kunne hamle opp med de over på lyd samt at det jo koster litt i overkant av hva jeg hadde sett etter. Utelukker ikke andre merker om noen mener at det finnes ting jeg har oversett her som ranker over de som er listet i ytelse for pengene innenfor samme budsjett.

Mulig at alle løsningene over krever litt forskjellig av receiveren. Jeg er uansett på utkikk etter en receiver som klarer å drive dette greit slik at man utnytter høytalerene og får litt “punch”. Om mulig ønsker jeg å unngå noe ekstra effekttrinn. Jeg er ikke nok inne i dette til å forstå forskjellen mellom en Pioneer på 180w målt i X Ohm med frekvensområde Y sammenlignet med en Harman Kardon på 90w målt i Y og Z.. annet enn at jeg har skjønt at man sammenligner epler med pærer her.. Veldig lite konsumentvennelig må jeg si.. hehe.. Det som er viktig når det gjelder receiver er HDMI 1.4 (grunnet 3D TV og oppsettet) og det har jeg skjønt utelukker en del. Kom gjerne med konrete tips på hva dere anbefaler
    Optimalt sett bør ikke frontene, center og receiver overstige 30.000, men er villig å gå opp til 50.000 dersom det “flytter fjell”

Kan nevne at jeg i dag bruker noen gamle Mirage høytalere på en billig Pioneer receiver og derfor vil nok alle løsningene over bli både mere trøkk og en solid oppgradering fra dagens situasjon, men når man først oppgraderer.....

:-D
    Tusen takk for all hjelp!

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BL ES80 eller LS60
    Uten at jeg helt vet hvorfor (kan være tilbake til russetiden ) så smaker ordet JBL godt i munnen.. Forbinder det med kvalitet og trøkk, men litt mer klumpete og lavere WAF. Må innrømme at jeg ikke helt har skjønt de store forskjellene og utslagene (bortsett fra i pris) på ES80 og LS60. Noen som har noen innspill?
    LS60 er rett og slett en mere påkostet høyttaler enn ES80. Dyrere komponenter hele veien. De låter mer detaljert, mer dynamisk og mer gjennomsiktig.

LS60 og LS center havner på ca 20k. Og er absolutt å anbefale til ditt formål, selv om det finnes masse annet også.

Skal du ha kun reciever ville jeg sett på recievere rundt 15k, da begynner de å få litt mer krefter.
    Siden du skal ha 3D kan du ikke handle brukt som ellers ville vært gunstig.
    Onkyo 1008, Yamaha 3067, Pio SC-73, Marantz SR7005, Denon 4311 er alle svært gode produkter.

Et annet alternativ er Klipsch RF-63 og RC-64, disse er gått ut av produksjon, men det finnes fortsatt butikker som har dem til nedsatt pris. Det negative med disse er at de er store og voldsomme, ikke direkte pene i en stue.

B&W CM9 mangler noe når det kommer til spark og engasjement. Selv om de låter svært bra på en del sjangere ville jeg ikke valgt disse til hjemmekino og rock.

PSB er et slags kompromiss, et velykket sådan mener mange. Skal være artigere og friskere enn B&W men ikke så spenstige som JBL LS og Klipsch RF og heller ikke så pene som B&W CM.

Det finnes utrolig mye å velge mellom. Det beste du kan gjøre er å dra rundt å høre og prøve å danne deg et inntrykk av hva som spiller slik du ønsker.

JBL & SA kan du høre hos soundgarden
    Klipsch, Tannoy og Vienna hos stereofil
    B&W og Dali hos Hi-fi klubben.

Finnes utrolig mye annet bra i denne prisklassen, men alt er ikke like lett å få demo på.

DALI IKON 8 5.1 Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben
    Kanskje kan dette være noe for deg?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lsound har SVS M-serie på blowout salg.
    MTS-01 9990kr
    MCS-01 3990kr
    SSS-02 3490kr
    SB13-PLUS 13990kr (SB pga WAF)
    Pioneer SC-LX73 14398kr
    SUM 45.858kr

Det går jo an å velge en mindre sub for å spare noen kroner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med PSb imagine ellers kan jeg på det varmeste anbefale monitor audio

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nok si cm9 er den beste allround høytalern av de 3..
    Men mer trøkk i jbl, når det er sagt så mener jeg cm9 er bedre en jbl ls60 på alt annet en nettopp bass.. Du skal lete lenge før du finner en høytaler til 20k med mer detaljert lyd en cm9.. Om du synes cm9 har for lite bass, så går det jo ann å invistere i en sub om man ønsker
    Blir vanskelig å sammenligne psb t6 med de her..

Der fikk du min mening

Ligger forresten en test av cm9 og jbl ls60 på lydogbildet

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et annet bra alternativ er: system audio mantra
    Knallgod høytaler til 15k

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for bra innspill og tips så langt. Dette hjelper meg godt på vei! Kjenner det frister med JBL og da blir det i såfall LS fremfor ES. Eneste som gjør at jeg ikke er 100% sikker er vel medium/low WAF.. I mine øyne scorer vel PSB hakket høyere her.. Hater kompromier.. hehe..

Vil en Pioneer SC-73 være nok til å drive den typen høytalere vi diskuterer her på en akseptabel måte?

PSB Imagine kjenner jeg ikke så godt til (skal søke litt på forumet her) Hva vinner man kontra T6? Hvem er det som selger de? PSB fant jeg på komplett/mpx, men ikke imagine serien. Skal sjekke ut monitor audio også.

Midt oppe i det hele har det også dukket opp et nytt alternativ i form av System Audio SA Mantra 60. Lest litt om den.. I mine øyne meget høy WAF. Får jo god omtale på lyd, men er vi brått tilbake i samme gate som B&W CM9? klarhet og dynamikk men lite "trøtt?" Hvordan stiller de seg sammenlignet med de andre som er listet her?

Skjønner jeg må ta med litt god musikk og bevege meg litt rundt i byen i helgen. Uansett greit å gjøre seg opp litt meninger om hvaa man skal titte på/etter først.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Et annet bra alternativ er: system audio mantra
    Knallgod høytaler til 15k
    Hehe.. ironisk nok dukket den meldingen opp imens jeg skrev det andre svaret mitt... (hvor jeg jo nevnte at jeg hadde snublet over denne og synes den virker spennende)

Great minds think alike :???:

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lunatech
    Hehe.. ironisk nok dukket den meldingen opp imens jeg skrev det andre svaret mitt... (hvor jeg jo nevnte at jeg hadde snublet over denne og synes den virker spennende)

Great minds think alike :???:

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nok si cm9 er den beste allround høytalern av de 3..
    Men mer trøkk i jbl, når det er sagt så mener jeg cm9 er bedre en jbl ls60 på alt annet en nettopp bass.. Du skal lete lenge før du finner en høytaler til 20k med mer detaljert lyd en cm9.. Om du synes cm9 har for lite bass, så går det jo ann å invistere i en sub om man ønsker
    Må innrømme at jeg har veldig lyst på CM9.. Lekkert og når jeg fikk demo på dem med en jazz cd på hifi klubben var det nesten gåsehud.. (Ikke at jeg hører mye på jazz, men det var seriøst så jeg vurderte å begynne å gjøre det.. hehe) Det er nok mye denne tråden som skremmer meg litt: Rockefoten ble borte med CM9 Selv om jeg ser det er mange meninger også her.

Hva slags sub bør man ha for å spille best mulig sammen med CM9 samt gi litt ekstra tyngde?

Hilsen en ambivalent og aspirerende hifi-nerd.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir fort et dyrt prosjekt med CM9.Legger også ved en link til en diskusjon av det du lurer litt på.
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/1...nne-igjen.html
    Denne pakka synes jeg ser spennende ut til ditt budsjett.Mange fine finisher og velge mellom.
    Monitor Audio 5.0 pakka blir 17.500 minus rabatter og gratis frakt.Den pakka vil være lettere og det vil også si billigere å drive enn en pakke med f.eks CM9.De går heller ikke lavt ned i impedans.Testvinner pakke flere steder.Marantz er visst en god match til dette i følge han som selger de.Mange subber å velge mellom i forskjellige merker.

Hi-Fi Huset AS - RX6
    Hi-Fi Huset AS - RX Centre
    Hi-Fi Huset AS - RXFX

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg ikke tar feil! så gikk han som startet tråden "rockefoten ble borte med cm9" fra cerwin vega til cm9, å da er det ikke så rart rockefoten ble bort

Sammen med cm9 er jo b&w asw 10cm utsende messig helt lik høytalerne, å den subben hifi-klubben anbefaler sammen med cm9..
    Men det er mange bra subber på markedet..
    Svs blir jo nevnt ofte.. velodyn og xps lager også bra subber..
    Selv har jeg B&Ws nye db1, å den er jeg strålende fornøyd med

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg ikke tar feil! så gikk han som startet tråden "rockefoten ble borte med cm9" fra cerwin vega til cm9, å da er det ikke så rart rockefoten ble bort

Sammen med cm9 er jo b&w asw 10cm utsende messig helt lik høytalerne, å den subben hifi-klubben anbefaler sammen med cm9..
    Men det er mange bra subber på markedet..
    Svs blir jo nevnt ofte.. velodyn og xps lager også bra subber..
    Selv har jeg B&Ws nye db1, å den er jeg strålende fornøyd med
    Jeg ser du har Pioneer LX-81 som er i samme gate som jeg ser. Det står sikkert også i din signatur (, men jeg er bare ikke rutinert nok til å tyde det ), men bruker du noe effekttrinn for å drive CM9? Hvis ja, har du i såfall testet om det funker greit uten?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Midt oppe i det hele har det også dukket opp et nytt alternativ i form av System Audio SA Mantra 60. Lest litt om den.. I mine øyne meget høy WAF. Får jo god omtale på lyd, men er vi brått tilbake i samme gate som B&W CM9? klarhet og dynamikk men lite "trøtt?" Hvordan stiller de seg sammenlignet med de andre som er listet her?
    Mantra er en bedre allround høytaler enn CM9. Den har ikke de samme ekstrem egenskapene til andre i samme prisklasse men har vunnet flere tester nettopp pga allround egenskapene og ingen opplagte mangler. Med Mantra serien har SA endelig fått "fikset" den eneste svakheten med deres tidligere modeller, nemlig trøkk i bassen. I større "vanskelige" rom, som kanskje stuen din er, vil det nok likevel være mye å hente på å supplere med en sub for film og klassisk eller elektronisk musikk med dyp bass. I vår semi-åpne (til kjøkken på 20kvm) stue på 25kvm leverer mantra senteren (som er relativt liten) godt trykk ned til 40hz. Har ikke fått testet frontene ordentlig ennå.

For et stueanlegg som skal brukes til tv, film, spill og en variert musikk smak er Mantra serien soleklart en toppkandidat. Den er mye mindre avslørende enn f.eks. CM9 og Dali Ikon uten at gode opptak blir "sløvet" ned.

Lykke til med lytteturen!

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser du har Pioneer LX-81 som er i samme gate som jeg ser. Det står sikkert også i din signatur (, men jeg er bare ikke rutinert nok til å tyde det ), men bruker du noe effekttrinn for å drive CM9? Hvis ja, har du i såfall testet om det funker greit uten?

Det fungerer greit uten effekt trinn, men det blir en del bedre med
    Bruker en rotel effektforsterker

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSB Imagine kan jeg værtfall anbefale på det sterkeste!

Denne testen fra Lyd&Bilde sier vell det meste av mine inntrykk.

PSB Imagine T: Akustisk gromlyd - VG Nett

Finishen på kabinettet er bare fantastisk! Men fargen er endel mørkere en det kan framstå på de bildene.

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rvv
    Mantra er en bedre allround høytaler enn CM9. Den har ikke de samme ekstrem egenskapene til andre i samme prisklasse men har vunnet flere tester nettopp pga allround egenskapene og ingen opplagte mangler. Med Mantra serien har SA endelig fått "fikset" den eneste svakheten med deres tidligere modeller, nemlig trøkk i bassen. I større "vanskelige" rom, som kanskje stuen din er, vil det nok likevel være mye å hente på å supplere med en sub for film og klassisk eller elektronisk musikk med dyp bass. I vår semi-åpne (til kjøkken på 20kvm) stue på 25kvm leverer mantra senteren (som er relativt liten) godt trykk ned til 40hz. Har ikke fått testet frontene ordentlig ennå.

For et stueanlegg som skal brukes til tv, film, spill og en variert musikk smak er Mantra serien soleklart en toppkandidat. Den er mye mindre avslørende enn f.eks. CM9 og Dali Ikon uten at gode opptak blir "sløvet" ned.

Lykke til med lytteturen!

Ser du har kopiert mye fra testen fra lyd&bildet i ditt innlegg! En test mellom cm7-system audio mantra- psb image- elac fs249..
    Blir feil å gi cm9 samme kritikken som cm7 fikk i den testen, har hørt mye på cm9 og cm7, og det er rimelig stor forskjell på de høytalerne..
    Men for all del: system audio mantra er en kjempe god høytaler, som absolutt burde være med i vurderingen til trådstarter..

Cm9 ble tross alt høytalern i "årets anlegg" kåringen til lyd&bildet, det sier vel litt om allround egenskapene

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har kopiert mye fra testen fra lyd&bildet i ditt innlegg! En test mellom cm7-system audio mantra- psb image- elac fs249..
    Blir feil å gi cm9 samme kritikken som cm7 fikk i den testen, har hørt mye på cm9 og cm7, og det er rimelig stor forskjell på de høytalerne..
    Men for all del: system audio mantra er en kjempe god høytaler, som absolutt burde være med i vurderingen til trådstarter..

Cm9 ble tross alt høytalern i "årets anlegg" kåringen til lyd&bildet, det sier vel litt om allround egenskapene
    Hehe eventuelle likheter i ordleggingen med Lyd & Bilde er helt tilfeldig. Jeg baserer mine utsagn på en relativ grundig lytterunde jeg tok i sommer. Da var jeg egentlig innstilt på å gå for Dali sin Ikon mk2 etter hva jeg hadde lest i tester, men fant ut at selv om den er ekstremt god på endel ting (spes akustisk rock & jazz) var den ganske skuffende på store deler av min musikk smak og litt for trettende for sarte ører på det altfor mange tv kanaler kaller "lyd"

Bare for å være klar, så mener jeg trådstarter absolutt bør høre på CM9 og ikke la seg skremme av karen som gikk fra Cerwin Vega til CM9 og synes det ble litt tamt. CM9 er også et litt penere møbel enn Mantra men i mine ører er fortsatt Mantra bedre for stuebruk.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var dagens lille lytterunde gjennomført. Den ble dessverre kortere enn hva jeg hadde håpet på og jeg rakk derfor kun innom Soundgarden hvor jeg fikk lyttet til to av mine kandidater. System Audio Mantra og JBL LS 80 (de hadde ikke LS 60 inne)

Det første som slår meg før de kobles til er jo det estetiske. JBL er som forventet litt “klumpete”. Nå var jo dette riktig nok 80 utgaven og 60 utgaven jeg har sett på er litt nettere har jeg skjønt. De er på ingen måte stygge, men kona mente de var litt vel ruvende og jeg kunne vel egentlig si meg enig. De ble koblet opp og jeg lente meg godt tilbake i stolen. Det første som slår meg er at de overrasker. Der hvor jeg foventer dundrende bråk uten mye nyanser (ja, jeg setter det på spissen) synes jeg lydbildet virker veldig detaljert. Krysstallklar kvinnevokal og en romlende dybde som på ingen måte spiser opp resten av musikken. Rett og slett deilig og varmt å høre på..

Etter tre låter med litt variert musikk byttes det om til System Audio Mantra hvor de samme låtene spilles. Umiddelbart tenker jeg “spilles det fortsatt på JBL? Dette må være noe feil?” med det så mener jeg at høytalere som i sidesynet forfra kan se ut som noe som følger med når du kjøper DVD spiller på Price Club (Ja, igjen setter jeg det på spissen ) grunnet sin slanke estetiske look, låt utrolig gromt! Jeg hadde jo forventet et utrolig detaljerikdom i lydbildet, mye snert, men hadde aldri forventet meg en dybde på høyde med JBL, selv om forskjellene sikkert hadde blitt mye tydligere om vi hadde dratt på mer. Kona mente til og med at Mantra så bedre ut enn CM9 – Noe jeg ikke vet om jeg er enig i, men de ser unektelig lekre ut.

Oppsummert vil jeg si at jeg ble ovverasket over begge. JBL med en mye større krisphet og detaljrikdom enn hva jeg hadde forventet og Mantra med en mye større punch enn hva jeg håpet på. Sikkert knallbra høytalere begge to. Kan også nevne at jeg fikk veldig god og hyggelig service på Soundgarden i Drammen.Tok seg god tid og svarte godt på spørsmålene mine Fikk til og med messetilbud (de hadde akkurat vært på hifi messen) om jeg kjøpte en pakke der – noe man absolutt ikke skal se bort fra at jeg kommer til å gjøre!

Jeg skal ut på to lytterunder til. Jeg er nødt til å prøvelytte CM9 en gang til med samme låter jeg testet JBL og SA Mantra med. Så langt er det nok Mantra som står høyest, men skal vel ikke se bort i fra at jeg forelsker meg på ny når jeg møter CM9 igjen. Forresten noen som vet hvor jeg kan lytte til PSB?

Til de som eventuelt måtte lese dette som er på jakt etter nye høytalere vil jeg understreke at jeg på ingen måte er noen ekspert på området, men jeg har ører, hjerne og en intresse for god lyd.. I bunn og grunn er det jo bare en selv som kan “bestemme” om noe låter bra eller dårlig, men jeg har fått veldig mange bra innspill og hjelp bare i denne tråden.. Det kan faktisk være at jeg aldri hadde snublet over System Audio om jeg ikke hadde postet her

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for bra innspill og tips så langt. Dette hjelper meg godt på vei! Kjenner det frister med JBL og da blir det i såfall LS fremfor ES. Eneste som gjør at jeg ikke er 100% sikker er vel medium/low WAF.. I mine øyne scorer vel PSB hakket høyere her.. Hater kompromier.. hehe..

Vil en Pioneer SC-73 være nok til å drive den typen høytalere vi diskuterer her på en akseptabel måte?

PSB Imagine kjenner jeg ikke så godt til (skal søke litt på forumet her) Hva vinner man kontra T6? Hvem er det som selger de? PSB fant jeg på komplett/mpx, men ikke imagine serien. Skal sjekke ut monitor audio også.

Skjønner jeg må ta med litt god musikk og bevege meg litt rundt i byen i helgen. Uansett greit å gjøre seg opp litt meninger om hvaa man skal titte på/etter først.
    Pioneer sc 82 har helt rå ytelse, jeg brukte tidligere nakamichi PA5II effektforsterker til mine høyttalere, men pioneer recieveren driver bassene betydelig bedre, sc 73 er tilnærmet lik sc 82 så er ikke redd for at denne ikke skal klare å drive noen disse høytallerene.
    Selv syntes jeg cm9 var en stor skuffelse, jeg likte ikke basslyden og diskanten er klart mindre luftig en fra 804s som er den beste b&w høytalleren jeg har hørt, men også 804s syntes jeg har en tung bass som ikke faller i smak hos meg..
    Noe jeg la vekt på når jeg for noen mnd siden valgte høyttalere, var at de skulle være livlige også ved lave lydnivåer.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •