Trådløse høyttalere...?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer lydentusiast sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trådløse høyttalere...?

Hei!

Jeg har fått i oppdrag å kjøpe inn noen høyttalere til en skole. I første omgang trenger vi tre høyttalere som skal plasseres på hvert sitt rom, men det må være mulig å utvide antall etter hvert som vi trenger flere! Vi skal kunne gi beskjeder via dem, samt spille musikk (mono) via dem. Alt skal kunne sendes TRÅDLØST fra en PC til høyttalerne.

Jeg har søkt litt på nettet, men det var vanskelig å finne slike høyttalere. Det kan se ut som "Audio Pro LV2" kan være et alternativ.

Er det noen som har andre forslag??

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lydentusiast
    Hei!

Jeg har fått i oppdrag å kjøpe inn noen høyttalere til en skole. I første omgang trenger vi tre høyttalere som skal plasseres på hvert sitt rom, men det må være mulig å utvide antall etter hvert som vi trenger flere! Vi skal kunne gi beskjeder via dem, samt spille musikk (mono) via dem. Alt skal kunne sendes TRÅDLØST fra en PC til høyttalerne.

Jeg har søkt litt på nettet, men det var vanskelig å finne slike høyttalere. Det kan se ut som "Audio Pro LV2" kan være et alternativ.

Er det noen som har andre forslag??
    Mulig her er helt på videne... Men Sonos har vel bra løsninger for slikt.. Med muligheter for utbygging etter hvert....

sjekk ut:

Sonos - Wireless Multi-Room Music System

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audio Pro har flere alternativer.

Kjøper du en WF100, trådløs sender, kobler "Transmitter" delen til USB utgangen på en PC, og "receiver" delen til en av Audio Pro´s høyttalere med USB inngang, så er du kommet langt på vei.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonos og Audio Pro er to forskjellige verdener hva både pris og funksjonalitet angår.

Mellom disse ytterpunktene, har du systemer som sender lyden over et vanlig datanettverk, som Apple AirPort Express og Logitech Squeezebox.

Dersom det likevel er trådløst nettverk, vil jeg anbefale et slikt system framfor Audio Pro og lignende løsninger. Disse sender i samme frekvensområde som de fleste trådløse nettverk; noe som kan føre til forstyrrelser (= avbrudd i lydstrømmen).

Sonos sender på andre frekvenser -- men er til gjengjeld veldig mye dyrere.

Uansett: Høyttalerne (med tilhørende forsterkere; eksterne eller innebygde) og systemet som sender lyd fra PCen er to ulike saker.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •