valg av b&w høytallere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

valg av b&w høytallere

hei jeg lurte på en ting jeg ,jeg har en denon pma700ae steroforsterker 2x50watt også tenkte jeg skulle ha noen gulvstående b&W,spørsmålet mitt er klarer forsterkeren å dra f.e.k.s. b&W dm683 eller 603 eller 604?,spiller ikke høyt liker fin lyd har nå 602 s3 dem spiller veldig bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he...har du enda ikke klart å skrive høytalere og ikke høytallere

Tror nok kanskje den forsterkeren blir litt i slappeste laget. Ville tatt den med på nærmeste Hifiklubb og koblet den opp og testet med disse B&W høyta"l"erne

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det blir noen skrivefeil ja ikke flink sånn,men får dra en tur til hifiklubben med forsterkern da å prøve,men ikke helt mitt budsjett å kjøpe nye da men får sikkert liitt info der.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig den forsterkeren blir i minste laget for disse høyttalerne.
    683 er veldig krevende og jeg opplevde ikke skikkelig lyd fra de før jeg kjøpte en nad c275bee på 2x150w. Og selv om du ikke spiller høyt vil du få bedre lyd på "normalt" volum også med mere effekt.

604 er vel i samme gate når det gjelder effekt og 603 er vel kansje litt mer lettdreven.

Men alle du nevner spiller veldig bra når de får nok effekt!
    Du får ta turen til hifi klubben og høre på 683 med slik forsterker du har og høre hva du syns.
    Også ber du om å få høre de med nad c375, samme som effekten min bare i stereo utgave. På hifi klubben på hamar mente de at jeg 683 hvertfall burde ha såpass med effekt for og spille skikkelig bra.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av curtis
    hei jeg lurte på en ting jeg ,jeg har en denon pma700ae steroforsterker 2x50watt også tenkte jeg skulle ha noen gulvstående b&W,spørsmålet mitt er klarer forsterkeren å dra f.e.k.s. b&W dm683 eller 603 eller 604?,spiller ikke høyt liker fin lyd har nå 602 s3 dem spiller veldig bra.
    Ville heller satsa på Dali Ikon el.l. til den der. Bra amp, men BW er værstingene når det kommer til å knele høyttalere .

Dog, BW 685 er veldig pent prisa nå, og det er nok den største BW'en jeg vil anbefale på Denon'en.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy

Tror nok kanskje den forsterkeren blir litt i slappeste laget. Ville tatt den med på nærmeste Hifiklubb og koblet den opp og testet med disse B&W høyta"l"erne
    Jeg ville skrevet høyttalere. Skal du først rette på mannen, gjør i det minste litt research først..
    De høyttalerne du nevner krever relativt strømsterke forsterkere og Denon PMA700ae vil nok komme til kort ved litt volum. Som et utgangspunkt før du evt handler ny forsterker vil det nok funke helt greit.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RimJob
    Jeg ville skrevet høyttalere. Skal du først rette på mannen, gjør i det minste litt research først..
    De høyttalerne du nevner krever relativt strømsterke forsterkere og Denon PMA700ae vil nok komme til kort ved litt volum. Som et utgangspunkt før du evt handler ny forsterker vil det nok funke helt greit.
    Ha ha...det er så bra.. Jeg lever med en kvinne som er språklærer og hun tar rotta på meg nesten hver dag. Kan godt hende to også tok rotta på meg der, men jeg er litt usikker. Trodde du både kunne si høytaler eller høyttaler. Men om jeg har feil så bøyer jeg meg i støvet

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med nok strøm, skal jeg fortelle deg at 602 S3 spiller kult også. 700AE er en smule spinkelt på 602 S3 også. 604 har jeg hatt 2 par av, og jeg greide ikke å få noe spesielt med skikkelig lyd føre jeg skaffa meg Denon PMA2000R. Har enda ikke hatt problemer med å drive de høyttalerne jeg har testa på denne. Så masse strøm er alfa omega om du tenker større B&W høyttalere :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha ha...det er så bra.. Jeg lever med en kvinne som er språklærer og hun tar rotta på meg nesten hver dag. Kan godt hende to også tok rotta på meg der, men jeg er litt usikker. Trodde du både kunne si høytaler eller høyttaler. Men om jeg har feil så bøyer jeg meg i støvet
    Da har jeg gjort litt research på hvordan dette staves og det er 3 muligheter.
    På bokmål kan du skrive høyttaler eller høgtaler, på nynorsk høgtalar. Altså ikke høytaler, selv om noen nettordlister staver det slik. Altså jeg bøyer meg i støvet

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting å skamme seg over, høyttaler er et av de ordene som hyppig brukes som "lurespørsmål" når man tester rettskrivingen til folk.

Active RimJob sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gjort litt research på hvordan dette staves og det er 3 muligheter.
    På bokmål kan du skrive høyttaler eller høgtaler, på nynorsk høgtalar. Altså ikke høytaler, selv om noen nettordlister staver det slik. Altså jeg bøyer meg i støvet
    Hehehe Var ikke meningen å gjøre dette til en rettskrivingsdebatt, men rett skal være rett..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rettskriving ja ikke helt mitt felt hehe,men en da nad 350 2x60watt,men har jo forsatt lyst på gulvstående høttalere:-D da men hva skal jeg velge da a noe brukt mest lyst på b&w men skjønner nå atte jeg må ha en superkraftig forsterker som blir for dyr for meg har dere noen forslag hva jeg skal ha med naden har sett på dynavoice ex65 syntes dem ser fine å billige ut kan kjøpe brukt også.nylig hififrelst:-D liker god lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv den på et par Dali Ikon 5... :-)
    Minste gulvstående høyttaleren jeg har sett...

Det spiller jo ingen rolle hva folk her synes hvis du blir fornøyd!

PS: ordbok.no aksepterer også 'høytaler' - er dette da feil ?? :-)

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av curtis
    rettskriving ja ikke helt mitt felt hehe,men en da nad 350 2x60watt,men har jo forsatt lyst på gulvstående høttalere:-D da men hva skal jeg velge da a noe brukt mest lyst på b&w men skjønner nå atte jeg må ha en superkraftig forsterker som blir for dyr for meg har dere noen forslag hva jeg skal ha med naden har sett på dynavoice ex65 syntes dem ser fine å billige ut kan kjøpe brukt også.nylig hififrelst:-D liker god lyd.
    Jeg ville tittet på brukt. Får mye power for en grei pris i dag, så bare å holde øynene oppe :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds

Ifølge min samboer som er språkekspert så sier hun at dette er de tre måtene du kan stave dette ordet på. Dette har hun fra en eller annen standarisert norsk ordbok. Men om hun har feil så blir det morro for meg

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som eg vet skrives det: høyttalere :-D
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds

har kjøpt den naden c350 ,skal ta med den til hifiklubben en dag å høre på de dali ikon 5 mk2

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flott, spent på resultatet, ikon 5 mk1 fikk mye skryt i bladet LYD & BILDE.

Newcomer Postbudet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som det har blitt nevnt noen ganger i denne tråden er forsterkeren din i svakeste laget til å drive DM683, den høyttaleren krever mye strøm. Da vil det låte mye bedre med DM685, som også er en veldig ålreit høyttaler. Koble i tillegg på en sub, og du får et mye bedre resultat enn du ville fått med DM683. Sannsynligvis blir det billigere også

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vil gjerne takke for tips og gode råd her,det blir en stund til jeg har råd til dali ikon 5 men lest mye bra om dem da så jeg tror det blir sånne.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •