PSB vs Klipsch

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PSB vs Klipsch

Hei, ser på nye høytalere og er ute etter noe med god trøkk.
    Spiller variert musikk.

Ser på:
    PSB Image T6 (grunent god rabatt)
    Klipsch RF-82
    Klpsch RF-62

Noen som har erfaringer med disse mot hverandre?

Takk for tips.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS har RW-12d Subwoofer fra før

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal byttes ut?
    Klipsch er jo også til god pris for tiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg kan si noe om dette, Har hatt RF 52, 62, 82, 63 og RF7.

Klipsch er enormt bra hvis du liker lyden og måten de spiller på. Jeg har nå nedgradert i påvente av ny RF serie og mer tid.
    Har da fått inn PSB Image T6, senter og bakhøytalere. Jeg er rett og slett utrolig fornøyd med dette oppsettet. Lyden er noe mer tilbakelent en med Klipsch så klart. Jeg vil kalle den en blanding av litt rå amerikansk lyd og fin engelsk hifi. Spiller veldig god og punchy bass og mellomtonen er utrolig bra. Diskanten er litt røff de første timene men etter et par ukes inspilling funker det mye bedre. Har hørt Imagine også side om side med Image og her klarte jeg ikke å finne ut hvem som låt best. Desuten ser jo Image mye bedre ut og er rimeligere. Har veldig trua på PSB for tiden for de leverer utrolig bra HT for pengene.

Har også hatt de gamle T65 ene og de låter dritt i forhold.

T6 er ingen ren rockehøytaler, men spiller flott på all slags musikk synes jeg. Den er litt laidback i forhold til Klipsch og spiller ikke like høyt før du hører at ting skjer. Men lyden er mer av den fine sorten.

Sjekk også ut monstersubben S500 den er grom.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har audio pro v2.i fra før, men de skal opp i tv stua

Tror kanskje det blir nok trøkk med PSB T6 og suben jeg har fra før.
    Spørsmålet er vel hvor bra min HK AVR 445 drar dem, for PSB krever vel litt..?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sloof
    Jeg har audio pro v2.i fra før, men de skal opp i tv stua

Tror kanskje det blir nok trøkk med PSB T6 og suben jeg har fra før.
    Spørsmålet er vel hvor bra min HK AVR 445 drar dem, for PSB krever vel litt..?
    Jeg bruker Parasound Halo A 23 i dag. Forsøkte også å kjøre de på A21 men det ble faktisk litt overkill synes jeg. Fikk liksom ikke mer sprut i de av den grunn. Men en god forsterker er jo altids bra. Jeg har også brukt min tidligere P7 som forfortsterker og dette ble veldig bra. Har nå solgt denne og bruker Onkyoen min som pre for øyeblikket, helt ok.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hornman
    Jeg tror jeg kan si noe om dette, Har hatt RF 52, 62, 82, 63 og RF7.

Klipsch er enormt bra hvis du liker lyden og måten de spiller på. Jeg har nå nedgradert i påvente av ny RF serie og mer tid.
    Har da fått inn PSB Image T6, senter og bakhøytalere. Jeg er rett og slett utrolig fornøyd med dette oppsettet. Lyden er noe mer tilbakelent en med Klipsch så klart. Jeg vil kalle den en blanding av litt rå amerikansk lyd og fin engelsk hifi. Spiller veldig god og punchy bass og mellomtonen er utrolig bra. Diskanten er litt røff de første timene men etter et par ukes inspilling funker det mye bedre. Har hørt Imagine også side om side med Image og her klarte jeg ikke å finne ut hvem som låt best. Desuten ser jo Image mye bedre ut og er rimeligere. Har veldig trua på PSB for tiden for de leverer utrolig bra HT for pengene.

Har også hatt de gamle T65 ene og de låter dritt i forhold.

T6 er ingen ren rockehøytaler, men spiller flott på all slags musikk synes jeg. Den er litt laidback i forhold til Klipsch og spiller ikke like høyt før du hører at ting skjer. Men lyden er mer av den fine sorten.

Sjekk også ut monstersubben S500 den er grom.
    Merker stor forskjell på Imagine og New Image serien. Og da i favør førstnevnte. Mye mer "komplett og sømløs" lyd i Imagine serien. Samtidig er finishen 3 hakk bedre på Imagine.

Men for all del, til prisen er Image en fantastisk høyttaler.

Her må trådstarter vite hva slags lyd han ønsker, og velge deretter. siden PSB og Klipsch låter forskjellig.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sloof
    Hei, ser på nye høytalere og er ute etter noe med god trøkk.
    Spiller variert musikk.

Ser på:
    PSB Image T6 (grunent god rabatt)
    Klipsch RF-82
    Klpsch RF-62

Noen som har erfaringer med disse mot hverandre?

Takk for tips.
    hvor mye får du dem for ?

rf82 knuser t6 på trøkk dynamikk og bass. Bor du i oslo kan du høre begge høyttalerne hos stereofil, og blir dermed mye lettere for deg å sammenligne

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, jeg får vel psb for ca 6000 og ser rf-82 ligger på nett for ca 7000.
    Er et par timer å kjøre til oslo, og vet ikke om noen klipsch leverandører i sandefjord / vestfold.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    rf82 knuser t6 på trøkk dynamikk og bass. Bor du i oslo kan du høre begge høyttalerne hos stereofil, og blir dermed mye lettere for deg å sammenligne
    Dette er selvfølgelig bare tull. Bassen i T6 er faktisk bedre i mitt rom en RF 82. Men Klipsch har en spillestil som mange synes er mer morsom eller dynamisk, det betyr ikke at PSB er så veldig mye dårligere, bare anderledes vil jeg si.

Men Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt Klaus hos Interconnect og tatt en demo der. De har både image og imagine koblet opp på demorommet for tiden.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er selvfølgelig bare tull. Bassen i T6 er faktisk bedre i mitt rom en RF 82. Men Klipsch har en spillestil som mange synes er mer morsom eller dynamisk, det betyr ikke at PSB er så veldig mye dårligere, bare anderledes vil jeg si.

Men Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt Klaus hos Interconnect og tatt en demo der. De har både image og imagine koblet opp på demorommet for tiden.
    Kommer somregel bare tull fra den kanten, sist avskrev han en subwoofer på grunnlag at han har hørt en av forgjengerne.

Enig med siste taler. Disse høyttalerne er så forskjellige, at du må få deg en demo for å se hva DU liker best.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snakker vi t6 image nå ? http://www.soundstagenetwork.com/avt...10b/psb_t6.jpg det er rent objektivt at rf-82 knuser disse på bass. Det er jo tragisk å prøve å være subjektivt på det i det hele tatt, frekvenskurven og db nivået er så forskjellig til de grader.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Kommer somregel bare tull fra den kanten, sist avskrev han en subwoofer på grunnlag at han har hørt en av forgjengerne.

Enig med siste taler. Disse høyttalerne er så forskjellige, at du må få deg en demo for å se hva DU liker best.
    ja og det er fordi jeg ikke synes det var noen spes forskjell, akkurat som med dali ikon 6 mk1 og mk2, så synes ikke jeg det var en helt annen høyttaler. Jeg er ikke vant til å bli blåst over ende pga en "ny versjon " samme høyttaler/subwoofer, der minimale endringer har blitt gjort.

og om du leste inlegget mitt så skrev jeg også at det er lurest å høre begge og sammenligne dem direkte RETT ETTER HVERANDRE, det er da du kan virkelig se forskjellen.

Trådstarter skrev også at han er interessert i bass og dynamikk, da er klipsch det naturlige valget, med mindre han vil gå for CW, finner du noen andre alternativer så kom gjerne med det.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg pleier som regel å være enig i mye av det du skriver, men akkurat her må jeg si at jeg er totalt uenig. Du sier at det låter bra i ditt rom, jo forskjellig fra rom til rom er det jo. Men om det er ofte lettere å forholde seg til det objektive når det går an å bruke det, og her er det fint mulig å se at klipsch vinner lett. Men jeg skrev også at han bør høre ut begge, nå vet jeg ikke om interconnect har begge i samme rom, men det har de på stereofil, så jeg skrev både subjektivt og objektivt, ser dermed ikke noe galt med det inlegger så slutt å overdriv

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg pleier som regel å være enig i mye av det du skriver, men akkurat her må jeg si at jeg er totalt uenig. Du sier at det låter bra i ditt rom, jo forskjellig fra rom til rom er det jo. Men om det er ofte lettere å forholde seg til det objektive når det går an å bruke det, og her er det fint mulig å se at klipsch vinner lett. Men jeg skrev også at han bør høre ut begge, nå vet jeg ikke om interconnect har begge i samme rom, men det har de på stereofil, så jeg skrev både subjektivt og objektivt, ser dermed ikke noe galt med det inlegger så slutt å overdriv
    Vi er ikke uenige men fanboy ( noe jeg også helt klart er av Klipsch ) utrykk som at den knuser ditten og knuser datten blir helt feil. Klipsch og PSB er forskjellige. Personlig liker jeg begge veldig godt. Image T 6 er utrolig lineer og spiller på en helt annen måte en RF 82. Men som du ser har jeg disse midliertidig i påvente av ny RF serie så jeg har ingen ting negativt å si om RF 82. Men det er da mange andre høytalere som er gode i samme prisleie.

Den store bakdelen med RF 82 og RF serien generelt er at jeg personlig synes de krever meget god elektronikk for å skinne. Det betyr at Høytaleren er relativt rimelig mens elektronikken gjerne blir dobbelt og tredobbelt så dyrt for å få det meste ut av de. ( les dynamikk og trøkk ) Inspillingstiden er enorm og hornene krever demping. Er dette på plass er er Klipsch overlegen de fleste.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi er ikke uenige men fanboy ( noe jeg også helt klart er av Klipsch ) utrykk som at den knuser ditten og knuser datten blir helt feil. Klipsch og PSB er forskjellige. Personlig liker jeg begge veldig godt. Image T 6 er utrolig lineer og spiller på en helt annen måte en RF 82. Men som du ser har jeg disse midliertidig i påvente av ny RF serie så jeg har ingen ting negativt å si om RF 82. Men det er da mange andre høytalere som er gode i samme prisleie.

Den store bakdelen med RF 82 og RF serien generelt er at jeg personlig synes de krever meget god elektronikk for å skinne. Det betyr at Høytaleren er relativt rimelig mens elektronikken gjerne blir dobbelt og tredobbelt så dyrt for å få det meste ut av de. ( les dynamikk og trøkk ) Inspillingstiden er enorm og hornene krever demping. Er dette på plass er er Klipsch overlegen de fleste.
    når du sier det på den måten så blir det annerledes. Sa aldri at Image T6 spilte dårlig eller var rævva, etter klipsch så hadde valget mitt falt enten på image, monitor audio rs6 eller noe fra jbl es, da alle disse er gode høyttalere i denne prisklassen. Men da bass og dynamikk spiller veldig stor rolle for meg så har jeg satt meg skikkelig inn i å måke ut den beste på akkurat dette. Innrømmer at det ikke ble brukt lik elektronikk på alle sammen, men synes klipsch kom best ut av det, det gjør nok også de fleste hjemmekinoentusiaster verden over, bare sjekk youtube.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja og det er fordi jeg ikke synes det var noen spes forskjell, akkurat som med dali ikon 6 mk1 og mk2, så synes ikke jeg det var en helt annen høyttaler. Jeg er ikke vant til å bli blåst over ende pga en "ny versjon " samme høyttaler/subwoofer, der minimale endringer har blitt gjort.

og om du leste inlegget mitt så skrev jeg også at det er lurest å høre begge og sammenligne dem direkte RETT ETTER HVERANDRE, det er da du kan virkelig se forskjellen.

Trådstarter skrev også at han er interessert i bass og dynamikk, da er klipsch det naturlige valget, med mindre han vil gå for CW, finner du noen andre alternativer så kom gjerne med det.
    Hva visst man ikke liker skarp og masete lyd? Da er ikke Klipsch det naturlige valget. Hva som er saken i virkeligheten,trenger ikke henge sammen med på "papiret" som du liker å sikte til. PSB'ene står ikke noe tilbake for Klipsch, de er bare annerledes.

Og jo, det er enorme forskjeller på 2 helt forskjellige konstruksjoner, med noe lignende navn. Som det er snakk i både her, og på nevnte subwoofer sak..

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CrZyWiz
    Hva visst man ikke liker skarp og masete lyd? Da er ikke Klipsch det naturlige valget. Hva som er saken i virkeligheten,trenger ikke henge sammen med på "papiret" som du liker å sikte til. PSB'ene står ikke noe tilbake for Klipsch, de er bare annerledes.

Og jo, det er enorme forskjeller på 2 helt forskjellige konstruksjoner, med noe lignende navn. Som det er snakk i både her, og på nevnte subwoofer sak..
    skjønner ikke hvorfor du skal dra opp en sånn gammel sak, jeg la meg flat der uansett så hva vil du ?

lignende navn? det er eksakt samme navn og NERMEST identisk invendig konstruksjon, bare litt designendring og nye forsterkere.

vi snakket aldri om musikalitet gjorde vi ? har heller ikke på noen måte sagt at psb er underlegen klipsch når det kommer til det allround spekteret. Sier bare at klipsch knuser psb på bass, hvis du mener det motsatte, så vis til konkrete argumenter som backer opp en slik OBJEKTIV påstand.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,084
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig synes jeg ikke man skal lage en big case av dette. Vi blir bare uvenner, noe som er helt unødvendig, særlig siden vi er helt enige.

Svaret blir vel at vedkommende som spør må teste selv, det er jo også slik at begge merker er kurrante å bli kvitt igjen skulle man ha lyst til å teste begge.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig helt andre elementer også, så ja. en helt annen konstruksjon.

Er bare så idiotisk å vektlegge "bass" som målestokken i hvor bra en høyttaler er, Fjortiss opplegg.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •