2 eller fler subwoofere?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 eller fler subwoofere?

Hei,

Jeg har en subwoofer, Dynabel Phobos, som gjør en god jobb for filmbruk...men jeg vil ha mer trykk. Jeg har skjønt det slik at det å blande subwoofer typer ikke fungerer så bra?? Så jeg vurderer å kjøpe en Phobos til for å øke lydtrykket.

Noen som har erfaring med 1 vs 2 Phobos?
    Kommentarer til å evnt blande subwoofer typer? Hvilke kan anbefales for filmbruk i budsjettklassen?

Link til Phobos subben: Subwoofer Phobos - dynaBel AS.

(Nei, min er ikke blå. :-D )

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart 2 for min del, men jeg hadde også Phopos for noen år siden. Etter det bygde jeg med en med XXLS element og forsterkeren fra phobosen. Ble langt bedre. Mulig 2 slike i trykkammer, hadde vært fin løsning for deg. Kan jo da bare kjøpe inn en forsterker til+ to element. På en annen side er det mulig du kommer billigere ut med to subere fra eks. Xtz.
    For sammenligning spilte min svigerfars Pb10 dypere og med noe mer trykk, enn min XXLS i bassrefleks og med forsterkeren fra phobos.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Helt klart 2 for min del, men jeg hadde også Phopos for noen år siden. Etter det bygde jeg med en med XXLS element og forsterkeren fra phobosen. Ble langt bedre. Mulig 2 slike i trykkammer, hadde vært fin løsning for deg. Kan jo da bare kjøpe inn en forsterker til+ to element. På en annen side er det mulig du kommer billigere ut med to subere fra eks. Xtz.
    For sammenligning spilte min svigerfars Pb10 dypere og med noe mer trykk, enn min XXLS i bassrefleks og med forsterkeren fra phobos.

Vil den trykk kammer kassen gå lavt nok da? Hva slags kasse brukte du med XXL elementet? Tenker på at jeg først og fremst bruker dette til film, hvor jeg også ønsker driv i "kjelleren".

Jeg innser vel at elementet i Phobosen godt kunne vært oppgradert, men usikker på hvilke elementer som ville gitt kraftigere lyd hvis jeg skal beholde kassen.

Hvilken erfaring har du med Xtz? Noen spesielle produkter du anbefaler?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •