Hjelp til valg av høytalere for oppsettet mitt - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grotto kan også kobles til høyttalerne, dette er viktigt for bedst mulig integrasjon, den får da helt samme signal som dine høyttalere.
    I USA kobler "alle" subben til preout i stereo, helt feil fremgangsmåte ifølge meg....se REL sin meget gode forklaring for dette
    Hør med Untitled Document han skulle selge noen Grotto i billigt da jeg talte med for et par måneder siden, kanskje han har noen igjen.

Flageborg her på forum har også "oppdaget" ML subwooferen mener jeg.....

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Grotto kan også kobles til høyttalerne, dette er viktigt for bedst mulig integrasjon, den får da helt samme signal som dine høyttalere.
    I USA kobler "alle" subben til preout i stereo, helt feil fremgangsmåte ifølge meg....se REL sin meget gode forklaring for dette
    Hør med Untitled Document han skulle selge noen Grotto i billigt da jeg talte med for et par måneder siden, kanskje han har noen igjen.

Flageborg her på forum har også "oppdaget" ML subwooferen mener jeg.....
    Må si meg enig med Nielsen her...

Suben min er kobler på HT-utgangene på effektforsterkeren.. Så den får samme signalene som høyttalerne...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for hjelpen

Takk for hjelpen til dere som har tatt dere tid
    Har lært mye gjennom å kombinere nettet med tilbakemelding fra dere. Har gått veien fra konvensjonelle til elektrostater for så å ende på sub. Hadde bestemt meg for 2 to stk ML Grotto og funnet dem på salg hos TonArt men så slo kona til :evil: det var helt uaktuelt med et par "bokser" av den størrelsen i stua. Er selvfølgelig forskjellige måter å håndtere dette på, men i og med at jeg bruker en relativt stor del av stua til oppsettet blir det (dessverre) mest rettferdig å "svelge" dette :neutral:
    Så da er det bare å følge med videre på bruktmarkedet (og den prosessen er jo gøy den også). Har fått det jeg trenger av forslag (hvis da ikke noen har noen helt nye bedre forslag). Går videre med AP og Tannoy som utgangspunkt, men så er det jo disse Marten Miles III som ligger ute....
    Igjen, takk for hjelpen

Newcomer yel sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he... koner..8)

Bygg subben inn i vegg... Neida, skal gi meg nå. Lykke til i jakten!!

-Y

Active armaniak sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe!

Noen kameler må en svelge for å få husfred....

Lykke til med letingen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Marten Miles III

Må dele min glede

Ut i neste uke kommer MM III i hus. Kun demospilt hos Audioroyal. Svart pianolakk, nyeste utgave med WBT NextGen terminaler, og ny bassport. Jeg var jo ute etter "fyldigere" lyd og mer "trøkk" i bassen så jeg håper at den nye bassporten hjelper på dette (ift hva jeg hørte hva tilfelle med tidligere utgaver). Har fått noen tilbakemeldinger på at dette ikke er høytalerne ift det jeg er ute etter, og føler meg egentlig litt på "gyngende grunn" siden jeg ikke har hørt MM III, men noen sjanser må en jo ta her i livet....

Godt for husfreden også siden kona stoppet meg i innkjøp av et par Grotto suber. Vanskelig å finne mer WAF enn MM III etter hennes (og min smak).
    Og hvis jeg fremdeles kommer til å savne litt "trøkk" i bassen skal jeg snike inn et par suber uten å spørre henne! :lol:

Så får neste uke vise hvordan EC og MM III spiller sammen ift min lytteopplevelse.

Med forventningsfull hilsen fra TomZ

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •