Skal designe et Høytalerpar for stuebruk, trenger innspill!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal designe et Høytalerpar for stuebruk, trenger innspill!

Hei
    Jeg studerer for tiden Produktdesign ved NTNU i Trondheim, og i år har vi et prosjekt der vi skal skrive en artikkel, samt designe et produkt innenfor det "temaet" vi diskuterer i artikkelen.

I den forbindelse så jeg sjangsen til å se på dagens høytalere med nye øyne. Som hjememkinointeresert har jeg jo tenkt tanken på hvorfor høytalerne må være så klumpete og "voldsomme"? Er det egentlig en grunn til dette? Og er det mulig å gjøre det på en "annen" måte?

Et annet spørsmål, som jeg skal gjøre til hovedtema i artikkelen, er hvorfor kvinner, og men, har så voldsomt forksjellig smak når det gjelder estetikk.
    Jenter liker "fine" ting, mens gutter liker "kule" ting. Er det mulig å lage noe som appelerer til begge? Kan en høytaler ha høy WAF?

Så, hva trenger jeg hjelp til?

Først: er det noen kvinner som henger på dette forumet? Jeg har inntrykk, og dette kan være veldig feil, om at stereo er en "manne" greie. Jeg kjenner i hvertfall ingen jenter/kvinner som har interesse for dette.

Så: Hvilke høytalere liker dere, og hvilke liker dere ikke? Her setter jeg veldig pris på bilder dersom dere har noen.

Hva ser dere etter når dere velger en høytaler? Er det spesifikasjoner, form, farger, materialbruk, byggekvalitet? Hvor relevant er pris? E det viktig at en høytaler ser dyr ut, eller at dens er avansert ut?

Bruker dere høytalerne som et eget møbel i stuen, lik en sofa, eller prøver dere å "gjemme" dem bort og gjøre dem usynlige?

Og til slutt: hvordan er din drømmehøytaler?

Håper noen kunne tatt seg tid til å svart på noen av spørsmålene. Jeg ville satt stor pris på dette.

mvh
    Lars-Sverre Eriksen