Høyttalere med hestespark til under 5000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalere med hestespark til under 5000?

Driver å ser litt etter "partyhøyttalere". Har man vært på en konsert blir det liksom ikke så mye trøkk i anlegget når man kommer hjem igjen

Har sett litt på Cerwin Vega VE-15 og VE-12.. Har også vært inne på tanken om PA, men der har jeg ikke noen forslag..

Lyden er ikke så viktig bare de har en presis bass som slår hardt, finlytting tas på det andre anlegget.

Tenkte muligens å drive de med "Elmeken" 2x50 watts klasse A forsterker, med 200VA per kanal. Den mista litt kontrollen på en 2 ohms bilsubb, men ellers har den relativt god kontroll..

Er det noen som har noen gode forslag og tips? :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF-52 !

Vet ikke om du finner noe som går dypere, sparker hardere, spiller høyere, er mer morro på film og passer ektremt bra til moderne musikk til prisen enn disse.

De er også på tilbud nå, om det finnes noen igjen da :/

Anbefaler ikke bare disse fordi jeg har de selv, men av egen erfaringer og lytting til diverse høyttalere.

Vil også tro Klipsch har en hardere og mer kontant bass en det Cerwin presenterer. Små kjappe elementer sparker hardere og mer kontant enn store er min egen erfaring hvertfall.

Lykke til med jakten !
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Klipsch RF-52 !

Vet ikke om du finner noe som går dypere, sparker hardere, spiller høyere, er mer morro på film og passer ektremt bra til moderne musikk til prisen enn disse.

De er også på tilbud nå, om det finnes noen igjen da :/

Anbefaler ikke bare disse fordi jeg har de selv, men av egen erfaringer og lytting til diverse høyttalere.

Vil også tro Klipsch har en hardere og mer kontant bass en det Cerwin presenterer. Små kjappe elementer sparker hardere og mer kontant enn store er min egen erfaring hvertfall.

Lykke til med jakten !
    Mener du dette helt alvorlig?!?

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Venter spent på svaret å holder popkorn boksen parat

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestill QSC K serien fra tyskland. Halv pris og latterlig bra ytelse.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch RF 62 eller RF82 (brukt).

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Mener du dette helt alvorlig?!?
    Det er min erfaring ja. Men så liker nok jeg litt stram, rymisk og punchy bass også. Er fult klar over at en med 15" element i f.eks PA konstruksjoner kan få samme bass, men det er trossalt PA, og Hifi høyttalere med slike egenskaper og elementer koster jo mer enn de fleste har råd til.

Å til trådstarters budsjett vil jeg tro en Klipsch til 5 lapper gir mer hestesparkbass en en CW.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse flytter store mengder luft til å være 2x6,5".Hvordan det er mulig å selge de til 2.000 er helt uforståelig for meg.Har selv hatt den mindre Dynavoice F6 i et lite rom,og du tror det ikke før du hører det.De spiller svært høyt,tåler mye og har en vanvittig bass til størrelsen.F.eks B&W 803 N med 2x7" følger ikke de i bassen når det kommer til mengde.
    Finnes også andre modeller og høyttalere på denne siden.
    Dynavoice M-65 EX Black Oak/Piano Finish Dynavoice | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL har endel morro i sine modeller. Den gamle E100 kan være noe å vurdere
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er min erfaring ja. Men så liker nok jeg litt stram, rymisk og punchy bass også. Er fult klar over at en med 15" element i f.eks PA konstruksjoner kan få samme bass, men det er trossalt PA, og Hifi høyttalere med slike egenskaper og elementer koster jo mer enn de fleste har råd til.

Å til trådstarters budsjett vil jeg tro en Klipsch til 5 lapper gir mer hestesparkbass en en CW.
    Jeg har hatt mange Cerwin Vega i min ungdom.Fra DC 10 til 1515 som de største.Den dagen du hører DC 15 med en skikkelig forsterker og cd-spiller vil du nok endre ditt syn på Cerwin Vega og at de ikke har hestespark.Behagelig lyd faktisk,helt grei gjengivelse,de spiller greit på det meste av musikk og en HARDTSPARKENDE bass som også går dypt.Jeg brukte DB10 (forsterker opp til 10db på 30 hz) i tillegg.
    Jeg har også hatt Klipsch KSP 300 og KSP 400 med aktive 12" og 15" og til 25.000 og 40.000.Jeg må lett påstå at Cerwin gir mer for pengene.2x5,25" basser fra selveste Klipsch matcher neppe en Cerwin med 12 " altså :-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne pakken her?

Nettopp kjøpt meg den selv. Men da må du legge til et par hundrelapper bare
    Yamaha NS-555+ NS-C444+ NS-333 5.0-høytalerpakke i stilren pianolakkfinish! - LYD OG MUSIKK - Hjemmekino - 5.1 hjemmekinosystem - Høyttalerpakke

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nå har ikke jeg Klipsch, men mine SVS fronter har 4x6" hver og selv om de trykker endel så kan de ikke sammenlignes med Dali 850'ene jeg hadde med 2x8" hver. De hadde hestespark-trykk som kjentes.

Dali Consept 10 - FINN Torget
    Dali / NAD hjemmekinoanlegg selges billig - FINN Torget
    Dali Concept 8 - FINN Torget

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Jeg har hatt mange Cerwin Vega i min ungdom.Fra DC 10 til 1515 som de største.Den dagen du hører DC 15 med en skikkelig forsterker og cd-spiller vil du nok endre ditt syn på Cerwin Vega og at de ikke har hestespark.Behagelig lyd faktisk,helt grei gjengivelse,de spiller greit på det meste av musikk og en HARDTSPARKENDE bass som også går dypt.Jeg brukte DB10 (forsterker opp til 10db på 30 hz) i tillegg.
    Jeg har også hatt Klipsch KSP 300 og KSP 400 med aktive 12" og 15" og til 25.000 og 40.000.Jeg må lett påstå at Cerwin gir mer for pengene.2x5,25" basser fra selveste Klipsch matcher neppe en Cerwin med 12 " altså :-)

hmm

jeg har selv hatt en del cv, bla 215 og 12 som fronter, og tørr påstå at jeg aldri fikk disse til å trykke like bra i mellombass som med Klipschene jeg har, (rf83 og RF82)

i tillegg hadde ikke Cv spesielt bra kvalitet på lydbildet synes jeg, og dårlig mellomtone..

selvsagt er folk forskjellige her, men det er min erfaring

Nå er det ikke slik at nødvendigvis små elementer trøkker bedre enn store, som noen antyder, det villeste jeg har hørt at punch i bass er faktisk La Scala, som er en 15" som er hornladet, det spilte vilt!

at CV gir mer for pengene klarer jeg ikke å vri hjernen om; de får større høytalere for mindre penger, det er vel alt?
    Dagens priser på Klipsch gjør vel at f.eks RF.82 og RF62 er billigere / samme prisleiet som f.eks CV 15 og 215, og jeg hadde aldri byttet mine RF82 mot noe som helst fra de siste seriene til CV.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mtp. bruksområde så er nok CV eller PA langt bedre enn Klipsch.

Si at du har fest da (nå vet jeg ikke hva aldersgruppe vi er i), men så kan det være moro med gammel-14tiss musikk eller topp10 f.eks (ikke alle har samme musikksmak).. Spiller du det på Klipsch så vil klipsch vrenge lenge før du er fornøyd med trykket og lydnivået.

Jeg hadde hvertfall ikke vært i tvil om hva jeg skulle valgt.. Men om du bare er ute etter så HØY lyd så mulig uten å tenke på kvalitet så kan du jo se på billebro. Det er jo steinbilligt og da kan du få dg PA på 2x 15" front

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine Klipsch vrenger aldri... jeg går ut av rommet før forsterkeren er tømt for å si det sånn.

Men nok off topic.

Har trådstarter sjekket ljudia.no og andre nettsjapper som seller audio utstyr, finne jo litt PA ting å få fatt i rundtom.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cervin eller gamle dali

Hvis du er ute etter stadion-følelse, skikkelig basstrykk, så ville jeg gått for Cervin eller evt sett på brukttorg om du finner dali 808 eller 909 til en grei penge. Gamle dali blå-serie spesielt 808 eller 909 sparker meget bra, minst like godt som Cervin. Lykke til

Intermediate Joey Bane sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stakk innom ljudia nå, de har jo et lite utvalg i PA Men savner noe specs på mye av det de har. Så litt på EV SX300, 99 dB er jo en fin følsomhet det. Ikke så de så gale ut til PA og være heller. Ser nå at prisen er pr stk..
    Har faktisk ikke tenkt på Klipch, tenkte det ble for dyrt, men 2x5 tommere kan vel umulig sparke like godt som en 12-15 tommer.. Får se på brukten.

Angående alder, så er jeg 20, og man blir vel ikke yngre med årene heller Har liksom aldri vært innom CV ER BEST UANSETT stadiet, så får ta det igjen nå Men kunne aldri hatt noe sånt som eneste anlegg.

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ligger et par Infinity SM 155 på brukten disse trykker noe sykt på rock og metal, samt at du nok skal greie å riste liv i dem med 2*50 kl. A watt.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/67544/cat/12

Hadde jeg hatt plass skulle jeg kjøpt dem selv

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •