Høyttalere med hestespark til under 5000? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    En mister hørsel av lydtrykk og ikke frekvens. Forøvrig er det kun en velment advarsel mot langvarig høytspilling.

Tviler ikke på at dine hornsubber spiller bra, dyreste sub alternativet til Avantgarde er hornsuber.
    Øret tåler vel mer lavfrekvent lyd enn høyfrekvent lyd? 120 db med bass og 120 db med høyfrekvent støy er ikke det samme.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. øret er laget slik at høyfrekvente lyder er mer skadelig en lavfrekvente lyder. grunnen er at Den plassen inne i øret som registrerer lavfrekvente lyder er lenger inn i øret og er derfor mer beskyttet.

Bare prøv å spill en sinus tone på 110db. en på 1000hz og en på 30hz. den på 1000hz vil være ekkel og høre på mens den på 30hz vil vi oppfatte som betydelig lavere, selv om den selvsagt ikke er det.

tonen på 1000hz vil være mer skadelig på den måten at vi får lettere og raskere skade. tonen på 30hz vil også være skadelig, men det tar lenger tid før skaden kommer.

dette betyr selfølgelig ikke at man ikke må være forsiktig. Lydtrykk over 85db er ikke bra i lengden uansett hvilken frekvens den er i.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Øret tåler vel mer lavfrekvent lyd enn høyfrekvent lyd? 120 db med bass og 120 db med høyfrekvent støy er ikke det samme.
    Det blir litt som å diskutere hva som er værst av pest eller kolera, langvarig høytspilling er skadelig for hørselen uansett frekvens. Hva som er mest skadelig er ikke så relevant.

Newcomer bart24 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

supertilbud på klipch

rf82 til 4995 på lefdal nå for tiden.. de sparker meget godt til den prisen...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på å selge mine NS-555 nå. Kan gjerne få kjøpe dem

Pent brukt og meget kone vennlige. Ikke en brutal høyttaler men spiller ganske så pent å rent med passe trykk.

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Quisten
    Klipsch RF-52 !

Vet ikke om du finner noe som går dypere, sparker hardere, spiller høyere, er mer morro på film og passer ektremt bra til moderne musikk til prisen enn disse.

Vil også tro Klipsch har en hardere og mer kontant bass en det Cerwin presenterer. Små kjappe elementer sparker hardere og mer kontant enn store er min egen erfaring hvertfall.
    Har hørt Klipsch RF-62, disse var det ikke mye bass i(synes jeg) i forhold til mye annet som er bare litt dyrere.

Hva er "hard bass"?

Kan du utdype hvorfor små elementer er kjappe?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite bass i rf62 tyder på flere aktuelle faktorer:

1: Kan høyttaleren vært uinnspilt?

2: Var rommet for stort til så en så "liten" høyttaler?

3: Kan forsterkeren ha fokusert for mye på diskant/mellomtone? med forsterker X kan mellomtonen/diskanten være ubehagelig høy uten noe anntydning til kraftig bass, mens med forsterker Y med annen lydsignatur vil det være omvendt, For mye bass i forhold til resten. Selv har jeg opplevd begge deler ved så enkel tweaking som rørbytte i forsterker.

Nå påstår ikke jeg at hverken rf52/62 er det trådstarter er ute etter her, men jeg mener det er få andre høyttalere i samme størelse som kan matche mengde bass og lydtrykk i rf52/62. Dette gjelder såklart kun det jeg har hørt av høyttalere da, Kef, Dali, Jbl, SA, b&w osv.

I mitt lille rom på 9kvm virket faktisk rf52 minst like store og kraftige som Jbl e100 bestykket med to 10". I stuen på 45kvm derimot var forskjellene for store til å kunne beskrives, i favør Jbl. 8)

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •