Høyttalere som er slanke med høy WAF - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har faktisk lyttet litt til stativ modeller i den serien fra Scansonic (S4) og om eg ikke husker helt feil så ble eg ganske imponert over at så små høyttalere leverte så "stort" lydbilde.
    De var koblet til en hybrid (med rør i forforsterker delen) forsterker fra Vincent og det var faktisk veldig bra lyd eg benyttet selv en Vincent på den tiden og det var nok årsaken til at de ble koblet til en slik forsterker.
    Ser du skriver at du skal i retning av denne forhandler i Bergen snart, så eg vil anbefale deg å avtale at du kommer innom og lytter til de.
    Har nå sjekket rundt på nettet ang de ang tester, og ser at prisen hos forhandler i Bergen er veldig god. Prisen hos ljudia.no er ca 3000,- dyrere....
    Ble nesten fristet selv på de Scansonic nå....
    Håper du gir en tilbakemelding her dersom du lytter til de (eller kjøper de):-D
    Mvh
    Terje

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Kjøp de høyttalerne du har lyst på og hvis kjærringa klager så begynn å klage på gardiner, sengeklær, tepper og alt som hun har kjøpt uten å konferere med deg.
    Fin metode for å bli singel igjen, ja. Og da trenger han jo ikke tenke på WAF lenger, og kan kjøpe skikkelige høyttalere. Genialt!8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddyh
    Har faktisk lyttet litt til stativ modeller i den serien fra Scansonic (S4) og om eg ikke husker helt feil så ble eg ganske imponert over at så små høyttalere leverte så "stort" lydbilde.
    De var koblet til en hybrid (med rør i forforsterker delen) forsterker fra Vincent og det var faktisk veldig bra lyd eg benyttet selv en Vincent på den tiden og det var nok årsaken til at de ble koblet til en slik forsterker.
    Ser du skriver at du skal i retning av denne forhandler i Bergen snart, så eg vil anbefale deg å avtale at du kommer innom og lytter til de.
    Har nå sjekket rundt på nettet ang de ang tester, og ser at prisen hos forhandler i Bergen er veldig god. Prisen hos ljudia.no er ca 3000,- dyrere....
    Ble nesten fristet selv på de Scansonic nå....
    Håper du gir en tilbakemelding her dersom du lytter til de (eller kjøper de):-D
    Mvh
    Terje
    BM Audio ligger vel i nærheten av Oslo?
    Gule Sider® Kart

Men fant uansett de billigere, 3000,- hos Dahls Elektronikkservice. Tenkte jeg kanskje skulle ta turen dit og se om jeg klarer å få med meg et par
    Fant også en svensk forumtråd hvor det var noen som hadde hørt disse og det var mye positivt:
    Nytt märke för mig,kom ej ihåg namnet - Minhembio forum

Sitat Opprinnelig postet av Tronic
    Fin metode for å bli singel igjen, ja. Og da trenger han jo ikke tenke på WAF lenger, og kan kjøpe skikkelige høyttalere. Genialt!8)
    Tror nok jeg venter til vi kommer i hus og jeg kan få min egen lille bule hvor jeg kan herje vilt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å komme tilbake med en liten oppdatering.
    Etter en lengre lytterunde til bl.a. diverse System Audio høyttalere (Mantra 30, SA1550 og SA1750) så endte jeg med Scansonic S9 til den nette sum av 3400,- ink frakt.

Er ikke flink til å beskrive lyd So Be Patient
    Anlegget mitt består av Marantz receiver og NAD 216 effektforsterker. Har testet med litt diverse, mest rock og akustisk, og syns dette er helt rått. Spiller overraskende dypt med tanke på at elementene kun er 4". Stramt og kontant. Oppover er det en smule innestengt, men tror det er pga. manglende innspilling.
    Skulle jeg sammenlikne med noen høyttalere så tror jeg de er hakket over SA1550, kanskje i nærheten av SA1750. Men dette må taes med en klype salt da jeg ikke har hørt grusomt mye på SA.
    Alt i alt så er jeg helt kanonfornøyd, veldig mye lyd for pengene!

Intermediate Sharkoon sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp de høyttalerne du har lyst på og hvis kjærringa klager så begynn å klage på gardiner, sengeklær, tepper og alt som hun har kjøpt uten å konferere med deg.

+1!!

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sharkoon
    +1!!
    Sitat Opprinnelig postet av Duppi dupp
    +1
    Nå er nye høyttalere som fruen og jeg er fornøyde med, så da slipper jeg det problemet

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •