SVS PC13-Ultra vs Elemental Design??? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har både eD P7s-650 (variant av A7s-650) og SVS PC13 Ultra (tunet til 15Hz) i samme rom. SVS går dypere og lyder høyere - følgelig passer den mine preferanser for filmlyd utrolig bra. Musikk, da heller jeg mer mot eD. Den har bedre timing/presisisjon. Det er en annen egenlyd i lukkede konstruksjoner.

Noe forbehold da jeg ennå ikke føler at eD'ene er tunet rett i forhold til rommet ennå - mulig at jeg klarer å presse ytelsen bedre til filmsammenheng når jeg får jobbet litt mer.

Opprinnelig hadde jeg tenkt å beholde den beste av de to, men nå kan det se ut som om jeg beholder begge og bruker dem om hverandre etter dagsform. ;-) Nesten kinderegg - tre ønsker på en gang.

Jo, også har jeg to XTZ 12" som kanskje skal avlaste senteren litt (eller noe annet rart). Sannelig har jeg ikke subwooferenes svar på kinderegg-løsning 8)

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg har både eD P7s-650 (variant av A7s-650) og SVS PC13 Ultra (tunet til 15Hz) i samme rom. SVS går dypere og lyder høyere - følgelig passer den mine preferanser for filmlyd utrolig bra. Musikk, da heller jeg mer mot eD. Den har bedre timing/presisisjon. Det er en annen egenlyd i lukkede konstruksjoner.

Noe forbehold da jeg ennå ikke føler at eD'ene er tunet rett i forhold til rommet ennå - mulig at jeg klarer å presse ytelsen bedre til filmsammenheng når jeg får jobbet litt mer.

Opprinnelig hadde jeg tenkt å beholde den beste av de to, men nå kan det se ut som om jeg beholder begge og bruker dem om hverandre etter dagsform. ;-) Nesten kinderegg - tre ønsker på en gang.

Jo, også har jeg to XTZ 12" som kanskje skal avlaste senteren litt (eller noe annet rart). Sannelig har jeg ikke subwooferenes svar på kinderegg-løsning 8)
    hehe... høres ut som du har ordnet deg god submessig da ja
    Men, nå trur jeg nesten jeg skal holde meg til en jeg da...
    Hvertfall om en ser på eD's størrelse og tyngde... Er jo ikke noen smågutter det er snakk om

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vekten er en av grunnene til at jeg sliter med å tune dem i rommet. Sliter mest mentalt, men det merkes absolutt på ryggen når vekten er såpass som den er.

Det har papprørene til SVS en absolutt fordel. De er for det første mye enklere å integrere og veldig enklere å flytte på.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vekten er en av grunnene til at jeg sliter med å tune dem i rommet. Sliter mest mentalt, men det merkes absolutt på ryggen når vekten er såpass som den er.

Det har papprørene til SVS en absolutt fordel. De er for det første mye enklere å integrere og veldig enklere å flytte på.
    Forståelig nok... 100-150kg er jo ikke bare å "hive" over til andre siden av rommet heller...
    Spørs om en må leie se en truck når en skal ha de inn i stuen

Fornøyd me subbene ellers da? Er de å anbefale utifra inntrykket så langt?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Fornøyd me subbene ellers da? Er de å anbefale utifra inntrykket så langt?
    Absolutt fornøyd til mitt formål. Har ingen problemer med å anbefale dem som et alternativ til SVS.

Et tankekors: Jeg har en batcave av et rom og kan skjule dem i en mørk krok. Og det passer best ettersom de kunne være spessifisert av en master-sersjant fra panzerstyrker utplasset i Ulan Bator. Konstruksjons- og designmessig kunne de vært plassert på et steinbrudd uten å virke ute av plass og uten å ta skade av miljøet. ;-) Neida - så perverst er det ikke, men de ER grove i utseende. Konstruksjonen på kabinettet virker veldig, veeeldig solid.

Mitt eD system er som sagt basert på A7s-650 men delt opp i to kasser hver på 1/2-parten av originalen. Jeg har fått opplyst at ene kassen er 40 kg og den andre 60kg (den med forsterker). Så 20 kg forsterker er jo også en tillitsvekkende indikasjon.

Jeg har en plassering i rommet mitt som står for døren til å teste, men da må jeg flytte stolrader, fronthøytalere og ikke minste disse to eD kassene. Solid tiltak med andre ord... ;-) Dugnadsjobb???

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt fornøyd til mitt formål. Har ingen problemer med å anbefale dem som et alternativ til SVS.

Et tankekors: Jeg har en batcave av et rom og kan skjule dem i en mørk krok. Og det passer best ettersom de kunne være spessifisert av en master-sersjant fra panzerstyrker utplasset i Ulan Bator. Konstruksjons- og designmessig kunne de vært plassert på et steinbrudd uten å virke ute av plass og uten å ta skade av miljøet. ;-) Neida - så perverst er det ikke, men de ER grove i utseende. Konstruksjonen på kabinettet virker veldig, veeeldig solid.

Mitt eD system er som sagt basert på A7s-650 men delt opp i to kasser hver på 1/2-parten av originalen. Jeg har fått opplyst at ene kassen er 40 kg og den andre 60kg (den med forsterker). Så 20 kg forsterker er jo også en tillitsvekkende indikasjon.
    Har kikket litt på A7-700 jeg da, men 650 oppdelt i 2 kasser virket jo ganske ok... hva betalte du for den? det er custom?
    De er gromme saker ja... å 100kg med sub er jo ikke noe alle kan skryte av

Jeg har en plassering i rommet mitt som står for døren til å teste, men da må jeg flytte stolrader, fronthøytalere og ikke minste disse to eD kassene. Solid tiltak med andre ord... ;-) Dugnadsjobb???
    hehe... Jeg er med

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kikket litt på A7-700 jeg da, men 650 oppdelt i 2 kasser virket jo ganske ok... hva betalte du for den? det er custom?
    Custom, ja, tja - de er en standard som du kan kjøpe via Midgard Audio, men ja de er ikke på lista til eD USA. NeDCC: Norwegian eD Custom Club.

Jeg var på hugget, ble en heldiggris, og fikk ordnet meg et par på bruktbørsen.8)
    De er gromme saker ja... å 100kg med sub er jo ikke noe alle kan skryte av
    Dersom vekten på kassen hadde vært sjæf, så skulle jeg kjøpt meg et støpeverk og smeltet bly til subkasser ;-) Blitt rik på et blunk.
    Mer viktig er at elementene til eD er kjent for høy ytelse og er satt i sammen med en solid dugende subforsterker (ICE power (klasse D) subforsterker).

Det er mange vitneprov på amerikanske forum som gir både halleluja og helv*te stemning til eD alt etter hvem av dem en leser. Dette gjelder de fleste merker og hallelujastemningen er minst like farlig å mistolke som det motsatte. Vi har nok av fanklubber som ikke er heelt nøytrale og jeg kan med hånden på hjerte si at jeg er IKKE helt nøytral.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sekketralle...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •