Merkelig problem med Cerwin Vega LW-15X Sub.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Merkelig problem med Cerwin Vega LW-15X Sub.

Hei.

Kjøpte en Cerwin Vega LW-15X Active Subwoofer for mange år siden, og denne har fungert strålendes, men har den siste tiden oppdaget et problem.

Subben er koblet til en Yamaha Receiver (aldrig vert problemer mellom disse tidligere) via sub pre out. Ellers er det bare strøm som er koblet til subben, ingen høgtalere etc.

Nå har eg merket at om eg kobler bort strømmen til noe annet på samme strøm kursen så begynner det å buldre noe voldsomt i subben, som f-eks om signal kabelen til subben er borti noe metal. Men det er ikke tilfellet for selv om eg kobler bort signal kabelen fra subben untatt strøm ledningen så buldrer det fortsatt.

Kan være at eg drar ut strømkabelen til TV-en så skjer f.eks dette, og da er det ikke noen annen løsning en å ta bort strømkabelen til subben. Prøvde også å koble bort alt så kun strømkabel til sub var koblet til, ingen andre enheter på strømkursen heller, men buldrer fortsatt. Men om eg kobler til strøm til en annen enhet kan den slutte å buldre igjen.

Har spurt litt rundt på hva som kan forårsake dette uten å ha blitt noe klokere? Kan subben være ødelagt? Den virker som den skal når alt er koblet til, men ved høg spilling kan det være en summing / knittring i subben.

Vert veldig fint med litt hjelp her folkens!!!!

Mvh (frustrert) IL-Duce

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vert i kontakt med hifiklubben, dem mente at feilen låg i forsterkeren på subben, og at eg måtte levere den inn for å få dette reparert.

Noen som vet hvilken feil dette kan være, og eventuelt hva det koster å reparere?

Hvor er det billigst å få reparert Cerwin Vega subber i norge?

Mvh Il Duce

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjenner tilfeldigvis ingen med lik subb? Sånn for prøvebyttingen sin del?
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •