Total hjemmekino til 20.000 (40.000)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 59
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Total hjemmekino til 20.000 (40.000)

Hei, har fått et ganske bra prisoverslag over et anlegg fra Yamaha igjennom en venn av meg. Jeg får en pakke med alt dette her:

2 stk NSF-700 Front høytaler til 8995 kr
    NSC700 Center høytaler til 2995 kr
    NSB700 Bakhøytalere til 3995 kr
    NSSW700 Sub til 4790
    Onkyo txnr708 receiver til 6290

Utsalgspris på dette er ca 40.000 kr.

Jeg har fått alt dette til en pris av 20.000 kr! Lurer på om dette er et bra kjøp iforhold til prisen, og også om receivern er kraftig nok.

Ang. bruk, bruker jeg anlegget hovedsaklig til film, spilling, og noe musikk, da det meste trance, dance, tekno, pop musikk osv.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hvor får du 40.000,- fra?
    Når jeg kikker på dine produktlinker så kommer jeg til ca 27.000,-

Men uansett. Det oppsettet for 20.000,- tror jeg du ville kunne få mye glede ut av.
    Høyttalerene er fine, og de klarer sikkert jobben fint.
    En eventuell fremtidig oppgradering ville være en egen effektforsterker til fronthøyttalerene. Og det behøver ikke koste skjorten.
    Jeg får min effektforsterker i posten i morgen. 3.000,- på brukten for en NAD C275.

Men du kan fint ta systemet i bruk slik du har linket til det. Tror du vil få mange gode timer med det anlegget.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt de høytalerne, dog på en Yamaha forsterker, og høytelerne spilte overaskende rent og fint, MEN, de passer nok bedre til klassisk, jazz, rock og ikke så mye til den type musikk du lister opp...
    Utover det er det nok mer en musikk høytaler, enn skikkelige filmhøytalere, der passer nok blandt annet Klipsch, B&W, KEF og andre bedre ut.
    Men det er jo min mening....

(Kan nevnes att min lyttetest foregikk i ett stort rom, og lyden blir dermed laangt ifra optimal)

Men, som nevnt overnfor, så kommer prisen totalt på 27.000,- så langt jeg regner på det, så rabatten på 7000,- er ikke all verden

Hør deg litt rundt, ta noen lytterunder hos HiFikjeden og Soundgarden og se hva de kan tilby til rundt 20 lapper som passer bedre til musikk og din musikksmak før du tar en avgjørelse

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Tror muligens dere har sett bortifra at det er 8995,- pr høytaler, dvs jeg må kjøpe 2 stk av denne, da vil alt komme på 36.000. Det er da faktisk mulig jeg har lagt på en ekstra unødvendig høytaler slik at alt blir dyrere, for totalprisen jeg fikk var 41.000, men skal ta en ekstra titt når jeg kommer hjem

Uannsett, er det litt dumt hvis dette anlegget er bedre til klassisk musikk etc enn det det er til film, da må jeg kanskje revurdere det, siden det vil 90 % av tiden brukes til film, så jeg trenger et anlegg med bra truck i! Litt usikker også på om bassen er bra nok, vurderer etterhvert å kjøpe en ekstra bass slik at jeg har 2, men alikevel er jeg ikke sikker på om den dundrer nok, det er viktig for meg

EDIT: Så det sto et par på komplett, jeg har fått beskjed om at det var pris pr stk slik det også står på Elkjøp sine hjemmesider, må få skjekket opp dette! LINK

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrLG
    Takk for svar

Tror muligens dere har sett bortifra at det er 8995,- pr høytaler, dvs jeg må kjøpe 2 stk av denne, da vil alt komme på 36.000. Det er da faktisk mulig jeg har lagt på en ekstra unødvendig høytaler slik at alt blir dyrere, for totalprisen jeg fikk var 41.000, men skal ta en ekstra titt når jeg kommer hjem
    Det ser ut til att de stemmer de ja, så prisen blir da evt. 36.000,- (spørs da om det er samme idiotiske opplegget ang. bakhøytalerne?) 8)

Uannsett, er det litt dumt hvis dette anlegget er bedre til klassisk musikk etc enn det det er til film, da må jeg kanskje revurdere det, siden det vil 90 % av tiden brukes til film, så jeg trenger et anlegg med bra truck i! Litt usikker også på om bassen er bra nok, vurderer etterhvert å kjøpe en ekstra bass slik at jeg har 2, men alikevel er jeg ikke sikker på om den dundrer nok, det er viktig for meg

EDIT: Så det sto et par på komplett, jeg har fått beskjed om at det var pris pr stk slik det også står på Elkjøp sine hjemmesider, må få skjekket opp dette! LINK
    Men, jeg kan sette sammen en liten pakke (i full pris, som jeg trur du kan prute til ca 20 lapper), som er bedre egnet til filmbruk

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oslo Hifi Center

Gulv - Klipsch RF-62 5596,-
    Senter - Klipsch RC-64 (syk senter) 6296,-
    Bak - Klipsch RS-52 4195,-
    Sub - Klipsch RSW-10d 6995,-

Receiver - Marantz SR6004 5895,-

Totalt: 28977,-

Evt. frakt, kabler ol. kommer da i tillegg
    Litt dyrere en hva du snakket om i utgangspunktet, men et fett hjemmekinoanlegg

Lsound.no

Høytalerpakke 5.1 - SVS S-series 02 full size config

Yamaha RX-V767

Dette vil totalt enda på ca. 20.000,-

Par gode tips på 2 forskjellige, men knallgode pakker

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. NSF-700 Front høytaler så står det 1par for den summen. dvs 2stk.

Hadde disse en kort periode for å teste, men dem blei fort byttet ut, syntes dem var stilige, men dem spilte ikke så bra til prisen. Solgte mine brukt for 4000.-

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Oslo Hifi Center

Støtter denne mtp trådstarter musikkpreferanser, samt at det er noe av det beste til prisen for spill og film grunnet centeren, som er ganske rå som nevnt tidligere.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oslo Hifi Center

Evt. frakt, kabler ol. kommer da i tillegg
    Litt dyrere en hva du snakket om i utgangspunktet, men et fett hjemmekinoanlegg

Lsound.no

Høytalerpakke 5.1 - SVS S-series 02 full size config

Yamaha RX-V767

Dette vil totalt enda på ca. 20.000,-

Par gode tips på 2 forskjellige, men knallgode pakker
    Fant ut at tilbudet innholdet 2 stk bakhøytalere, og at derfor prisen ble litt høyere pga det. Dog høres det ikke helt ut som det er et anlegg som passer helt til mitt bruk nei!

De Klipschene så jo bra ut, dog budskjettet mitt er 20.000, så det spørs om det er brutbart såpass langt ned da.

Har også vurdert denne XTZ pakken, hva tror du om den? Er klipscene et langt bedre kjøp? Evt også denne, hvis ikke ikke kjører all inn på denne som sprenger alt som heter budskjett... Hvordan tror du de er i forhold til det du satt opp?

Som sagt er jo budskjettet 20, men hvis jeg kan få noe veldig mye bedre til over er jeg jo forhåndsvis åpen for det, vil jo ikke ha noe dritt når jeg først kjøper, interessert i noe som gir meg kino tendenser

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at tilbudet innholdet 2 stk bakhøytalere, og at derfor prisen ble litt høyere pga det. Dog høres det ikke helt ut som det er et anlegg som passer helt til mitt bruk nei!

De Klipschene så jo bra ut, dog budskjettet mitt er 20.000, så det spørs om det er brutbart såpass langt ned da.

Har også vurdert denne XTZ pakken, hva tror du om den? Er klipscene et langt bedre kjøp?
    Trur desverre ikke Klipsch'ne er mye prutbare nei, siden de allerede er på tilbud, men kan forhøre deg om hvilket tilbud du får

XTZ er nok en god pakke, men da ville jeg nok heller sett nærmere på SVS pakken Trur den kan gi mer glede... Bare spør Gurba, han har SVS og er frelst

Men jeg har Klipsch selv, og er frelst der så... det er jo litt smak og behag...
    Det beste er nok å få en lytteprøve før du tar en avgjørelse :-D

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mned å kjøre litt høyklasses stereo oppsett? Klipsch RF-63 sammen med en god forsterker med optisk inn... kommer under 20k

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Hva mned å kjøre litt høyklasses stereo oppsett? Klipsch RF-63 sammen med en god forsterker med optisk inn... kommer under 20k
    +1

støtter den.
    Kan alltids bygge på etterhvert som pengene strømmer inn

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

støtter den.
    Kan alltids bygge på etterhvert som pengene strømmer inn
    Ser jo her at det ikke er så mange "billige" forsterkere som har optisk. Så en reciver av god kvalitet og bra fornter er hva jeg ville startet med om du ikke "må" ha allt på engang.

Yamaha RX-V1065 - 4 795,-
    Klipsch RF-63 - 12996,-

Sum: 17791,-

Da har du også penger til gode kabler til dette.

PS. ligger også en Harman/Kardon AVR 355 på brukten for 3500.- som er et meget godt kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe var ikke så lett dette her:P

Problemet er jo at jeg heller ikke får lyttet til alle pga mangel på f.eks butikker som har XTZ produkter ute.

Det jeg dog vet er at jeg vil ha et 5.1 system med en gang, så må jeg betale 28 tusen, så blir det 28 tusen for å få dette, spørsmålet blir vell heller deretter å utvide til 7.1, kanskje 7.2. Selvom jeg dog har pengene som skal til, vet jeg ikke helt om jeg har lyst til å bruke dem, da iutgangspunktet budskjettet var 15. Men jeg ser dog dette på som nærmest en livsinvestering, og jeg vil ha noe som dundrer!

Så jeg ser jo at du ElDuce, har vell tilnærmet anlegg selv som det du satt opp. Det er jo lite/ingen tester ute på dette, men du vil altså si at dette er rett og slett et helt rått anlegg? Gir det god bass og lyd til filmer?

For det blir enten det, eller SVS eller ZTX, som forøvrig begge to har scoret veldig bra, og sies å være det beste i sin prisklasse, så de er jo også veldig fristende.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde høre på Klipsch før ett evt kjøp.De har en veldig skarp diskant(hvertfall før de er innspilt!) og den diskanten passer ikke alle.Personlig syns jeg det blir for kvasst og lyst men bortsett fra det skal du vel lete lenge etter en høyttaler som er så dynamisk og morro på film som klipsch er!De er jo lettdrevne også så du trenger ikke all verden til forsterker for og få bra lyd av de. Eneste minuset for min del er den skarpe diskanten.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Active
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke lett å finne frem i jungelen, men det viktigste du kan gjøre er å finne ut av hva du vil ha på egenhånd - gjerne med en pekepinn eller to fra andre. Kom deg ut i verden og lytt!

Jeg ser det er mange som anbefaler Klipsch ut i fra egne erfaringer og preferanser. Det er vel og bra det, men ikke velg noe ut i fra en avstemming på et nettforum. Jeg kjenner ikke til Klipsch selv, men de må jo gjøre noe riktig ettersom de er så populære over hele verden og de er nok vel verdt å lytte til!

Klipsch er som sagt veldig populære og du finner sikkert en sjappe eller en ildsjel som er villig til å ta deg inn i varmen.

Her er en 5.1 pakke som så vidt jeg kan se er forholdsvis rimelig med sin prislapp på 14000. Jeg kjenner ikke til disse annet enn hva jeg har lest her på forumet, men til filmbruk (og musikk i følge Gurba) så tror de kan være verdt en kikk.

SVS S-Series 02 Full Size Config Kundetilpasset høyttalersystem - - L-Sound AS

Når det gjelder receiver så ville jeg gått for noe brukt noe med mindre du har 3D-dilla. Hvis du finner en med pre-ut til en billig penge så kan du koste på deg noen billige og brukte effekttrinn så bør du kunne spille fletta av det meste på et begrenset budsjett.

Selv har jeg en Harman Kardon avr255, som jeg kjøpte brukt for 2500,-, sammen med ett effekttrinn og til film så holder det i massevis for meg. Fordelen med det er at når man etterhvert skal ha seg 3D eller 4D eller hva som kommer etterhvert så har man fortsatt effektforsterkerene og kan bare kjøpe nok en billig, brukt receiver.

Det at anlegget er en engangsinvestering kan du bare glemme først som sist.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe var ikke så lett dette her:P

Problemet er jo at jeg heller ikke får lyttet til alle pga mangel på f.eks butikker som har XTZ produkter ute.

Det jeg dog vet er at jeg vil ha et 5.1 system med en gang, så må jeg betale 28 tusen, så blir det 28 tusen for å få dette, spørsmålet blir vell heller deretter å utvide til 7.1, kanskje 7.2. Selvom jeg dog har pengene som skal til, vet jeg ikke helt om jeg har lyst til å bruke dem, da iutgangspunktet budskjettet var 15. Men jeg ser dog dette på som nærmest en livsinvestering, og jeg vil ha noe som dundrer!

Så jeg ser jo at du ElDuce, har vell tilnærmet anlegg selv som det du satt opp. Det er jo lite/ingen tester ute på dette, men du vil altså si at dette er rett og slett et helt rått anlegg? Gir det god bass og lyd til filmer?

For det blir enten det, eller SVS eller ZTX, som forøvrig begge to har scoret veldig bra, og sies å være det beste i sin prisklasse, så de er jo også veldig fristende.
    Litt større fronter, bakht og litt kraftigere receiver enn i den pakken, men det spiller meget bra synes jeg... Det er ganske bra med filmglede i Klipsch synes jeg ja, og er absolutt noe å ta med i vurderingen

Men det beste er og lytte på de du liker...

Men hva med? B&W DM683 Høyttalere | Hi-Fi Klubben og B&W HTM61 Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben kombinert med DENON AVR-2311 surround receiver | Hi-Fi Klubben
    Totalt 22-23.000,- om jeg husket rett
    B&W er jo fantastiske høytalere, men er jo glad i strøm:wink:

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal holde busjett, vil jeg anbefale denne pakken. Og bygge på med en sub til senere om du liker masse bass.

Harman/Kardon AVR360 Surroundreceiver | Soundgarden

JBL ES90 Høyttalerpakke | Soundgarden

Pakke som er satt ned fra 27-28k totalt til 20k.

Alternativ høytalerpakke;
    JBL ES80 Høyttalerpakke | Soundgarden
    Denne har bare litt mindre fronter, men har desverre den minste sub'en i serien.

Vil påstå dette er på nivå med klipsch pakken, med unntak av center.

Geir Arne

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Om du skal holde busjett, vil jeg anbefale denne pakken. Og bygge på med en sub til senere om du liker masse bass.

Harman/Kardon AVR360 Surroundreceiver | Soundgarden

JBL ES90 Høyttalerpakke | Soundgarden

Pakke som er satt ned fra 27-28k totalt til 20k.

Alternativ høytalerpakke;
    JBL ES80 Høyttalerpakke | Soundgarden
    Denne har bare litt mindre fronter, men har desverre den minste sub'en i serien.

Vil påstå dette er på nivå med klipsch pakken, med unntak av center.

Geir Arne

Den pakken der kan jeg like
    Som sagt, er vel stor sett center som ikke kan måle seg, ellers, en kjempepakke
    Og H/K forsterkere er heeerlige forsterkere

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du strekker deg enda litt høyere har du JBL ES100 ht-pakken kombinert med H/K460 receiver til 23 901,-

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •