Total hjemmekino til 20.000 (40.000) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 59 av 59
    Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MrLG
    Kan jeg bare få spørre hvorfor du vil selge den bassen?:P
    Tjaa... vurderte å prøve noe annet...
    så enten å selge den jeg har nå å prøve noe fra SVS, eD, JL Epik eller noe annet spennende... kanskje 2 RT-10D fra Klipsch...?

Jeg er forsatt veldig i tankesonen på hva jeg skal gjøre:P Må si det som frister mest er den syke pakken fra Klipsch, men da tror jeg faktisk jeg tar med en W12.16 bass isdenfor Klipsch sin. Dog ser også forøvrig JBL sin pakke veldig bra ut, men der igjen er jeg litt skeptisk til bassen, men pakken ligger jo til en til "vennligere" pris. Tror du foresten det blir for mye lyd på et rom på 2,5 x 5,5 m?

Jeg har pengene, men på en annen side forteller den fornuftige delen av meg at jeg burde spare dem til bolig. Men alikevell skal jeg bo hjemme i 3-5 år til, så burde vell klare det alikevell hehe

Nei, tenker jeg ihvertfall stikker innom Oslo Hificenter og Hifiklubben en dag for å ta en nærmere skikk ihvertfall, så kanskje det gjør valget enklere
    Må aldri la fornuften prate
    Finns sjelden fornuft i denne interessen

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Tjaa... vurderte å prøve noe annet...
    så enten å selge den jeg har nå å prøve noe fra SVS, eD, JL Epik eller noe annet spennende... kanskje 2 RT-10D fra Klipsch...?

Må aldri la fornuften prate
    Finns sjelden fornuft i denne interessen
    Haha sant det Nei frister utrolig mye med Klipsch, må jo si det ..

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha sant det Nei frister utrolig mye med Klipsch, må jo si det ..
    Go 4 it

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Go 4 it
    Var innom Hificenteret i dag for å teste det ut Desverre ser det slikt ut at centeren var det vanskelig/umulig å få tak i, så selgern prøvde jo seff å selge ned til en dårligere, men jeg gjorde det ganske klart at jeg skulle ha den ellers ble det ikke noe kjøp (hehe):twisted: s Etterhvert som fyren skjønte at jeg skulle ha full pakke, lyste det tydligvis dollartegn i øynene hans, så da sa han at han kunne ringe de kundene som hadde holdt de av og høre.

Ang. lyden var det rimlig bra, selvom jeg dog synes bassen var litt tam, mulig det også har med scenene i filmen å gjøre men.

Alt i alt viser det seg at det kommer nye modeller og det er derfor disse blir solgt ut. Jeg hadde 1-2 dager til å bestemme meg, og først da kunne han finne ut om det var å få tak i. Rett og slett lurer jeg heller på om jeg skal vente til de får inn de nye modellene(selvom det skulle være ubetydlige forskjeller).

Da vil de komme til fullpris, men med en inntjening på 50 % burde det være fint mulig å prute ned høytalerne ihvertfall 30% på hele pakken hvis fyren er intresert i å tjene penger. I mellomtiden skal jeg også høre med en kompis av meg om han kan skaffe de enda billigere, muligens nærmere innkjøpspris, men tror dog han ikke får tak i det merket.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Hificenteret i dag for å teste det ut Desverre ser det slikt ut at centeren var det vanskelig/umulig å få tak i, så selgern prøvde jo seff å selge ned til en dårligere, men jeg gjorde det ganske klart at jeg skulle ha den ellers ble det ikke noe kjøp (hehe):twisted: s Etterhvert som fyren skjønte at jeg skulle ha full pakke, lyste det tydligvis dollartegn i øynene hans, så da sa han at han kunne ringe de kundene som hadde holdt de av og høre.

Ang. lyden var det rimlig bra, selvom jeg dog synes bassen var litt tam, mulig det også har med scenene i filmen å gjøre men.

Alt i alt viser det seg at det kommer nye modeller og det er derfor disse blir solgt ut. Jeg hadde 1-2 dager til å bestemme meg, og først da kunne han finne ut om det var å få tak i. Rett og slett lurer jeg heller på om jeg skal vente til de får inn de nye modellene(selvom det skulle være ubetydlige forskjeller).

Da vil de komme til fullpris, men med en inntjening på 50 % burde det være fint mulig å prute ned høytalerne ihvertfall 30% på hele pakken hvis fyren er intresert i å tjene penger. I mellomtiden skal jeg også høre med en kompis av meg om han kan skaffe de enda billigere, muligens nærmere innkjøpspris, men tror dog han ikke får tak i det merket.
    Fortsatt Klipsch det er snakk om eller?
    Hørte du med sub?
    Uansett, så er jo lokalet kanskje større, att lydbildet blir feil, ikke skikkelig innstilt osv osv.
    Oslo HiFi Center har jo Klipsch inne til gode priser, hva med og ta kontakt der og høre?=)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt Klipsch det er snakk om eller?
    Hørte du med sub?
    Uansett, så er jo lokalet kanskje større, att lydbildet blir feil, ikke skikkelig innstilt osv osv.
    Oslo HiFi Center har jo Klipsch inne til gode priser, hva med og ta kontakt der og høre?=)
    Ja det var det Klipsch anlegget du satt opp det var snakk om. Det var nettopp i Oslo jeg var innom, og de hadde såvidt kanskje bare 1 igjen av hver komponent. På centeren hadde de 2 igjen, men disse var forbeholdt de andre kunder som hadde bestilt den i en annen farge som de ikke fikk tak i, så de får første rett på de 2. Ang bassen så tenker jeg at det isåfall blir en XTZ w12 DSP isdenfor.

Anlegget som var satt opp hadde kun en litt dårligere center enn den jeg skulle ha. Jeg ble liksom ikke helt overbevist, men nå var det kun noen enkle scener fra kung fu panda jeg prøvde, ble mer snakking med selgern enn testing egentlig.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var det Klipsch anlegget du satt opp det var snakk om. Det var nettopp i Oslo jeg var innom, og de hadde såvidt kanskje bare 1 igjen av hver komponent. På centeren hadde de 2 igjen, men disse var forbeholdt de andre kunder som hadde bestilt den i en annen farge som de ikke fikk tak i, så de får første rett på de 2. Ang bassen så tenker jeg at det isåfall blir en XTZ w12 DSP isdenfor.

Anlegget som var satt opp hadde kun en litt dårligere center enn den jeg skulle ha. Jeg ble liksom ikke helt overbevist, men nå var det kun noen enkle scener fra kung fu panda jeg prøvde, ble mer snakking med selgern enn testing egentlig.
    XTZ er jo helt ok merke innen sub da.

I see, men de viktigste er jo å finne ett anlegg der DU er fornøyd med lyden, og det er ikke mye annet å gjøre enn å lytte
    Øret som hører er individuelle

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ er jo helt ok merke innen sub da.

I see, men de viktigste er jo å finne ett anlegg der DU er fornøyd med lyden, og det er ikke mye annet å gjøre enn å lytte
    Øret som hører er individuelle
    Ja men tror jeg bare var uheldig med scene, tror ikke heller jeg hadde på nok volum.

Dog kan jeg også oppdatere med at jeg ikke kommer til å kjøpe fra Oslohificenter. Har nå snakket med en, og i utgangspunktet skulle jeg kjøpe Klipsch RF-62 til 5595, nedsatt fra 7995. Dog har jeg forhørt meg med kompisen min, og jeg kan nå heller få RF-82 til rett under 5000! Easy choice! Visste forløpig ikke om han kunne ta inn andre Klipsch deler, men de skulle visst antakligvis det, og da vil jeg også få det drit billig. Så da får jeg bare vente og se til de tar det inn

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er gøy! nå er du på rett kjøl :twisted: tipper kompisen din jobber på elkjøp jeg 8)

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på Yamaha pakka tidligere i tråden, og nå rf-82 til en latterlig pris

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha vell vil dog ikke si noe om det, men det er uansett urelevant hvor han jobber, da det er vell ikke akkurat noe statshemlighet at de fleste anlegg er vesentlig overprisa :P

Hvorfor la mellomleddene tjene penger på deg når man kan importere

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, pc13 ultra ja, da kan du får ristet grunnmuren :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Hehe, pc13 ultra ja, da kan du får ristet grunnmuren :twisted:
    Haha ja det er det jeg håper, **** for en diger sak! Dog er jeg litt skeptisk, da foreldra allerede klager på bassen til z-5500 ... hehe

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, da blir både svs'n og deg hivd på hue å ræva ut av huset. pc13 ultra er 1 stk brutal sub...

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LYKKE TIL.

Bare en tanke, til prisen av denne kan du få 4 stk XTZ 12.16. Vil tro det gir ENDEL mer skyv.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Haha, da blir både svs'n og deg hivd på hue å ræva ut av huset. pc13 ultra er 1 stk brutal sub...
    Haha tror jeg å egentlig

Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    LYKKE TIL.

Bare en tanke, til prisen av denne kan du få 4 stk XTZ 12.16. Vil tro det gir ENDEL mer skyv.

Geir Arne
    Sant det, vanskelig å si hva som blir best egentlig. Man kan jo tross alt ha en sub i hvert hjørne av rommet :P Men alikevell kan jo SVS lage jordskjelv, samt spille på ekstremt lave frekvenser da.

Hva tror dere blir best? Saken blir vell at når det kommer til stykket hadde jeg antakligvis kun kjøpt 2, må vell ha en rimlig syk reciever for å kunne dra 4 subber? :P

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saken blir vell at når det kommer til stykket hadde jeg antakligvis kun kjøpt 2, må vell ha en rimlig syk reciever for å kunne dra 4 subber? :P
    Er ikke noe problem med mange suber. Kobler bare fra sub til sub. Med en liten EQ tror jeg 4 stk XTZ vil gå minst like dypt som en PC ultra.

Med 4 suber har du litt muligheter for å "fylle" rommet. 1 i hvert hjørne, 1 på hver vegg, 2 på front og 2 på bakvegg eller 2 stk oppå hverandre i hvert hjørne foran.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Er ikke noe problem med mange suber. Kobler bare fra sub til sub. Med en liten EQ tror jeg 4 stk XTZ vil gå minst like dypt som en PC ultra.

Med 4 suber har du litt muligheter for å "fylle" rommet. 1 i hvert hjørne, 1 på hver vegg, 2 på front og 2 på bakvegg eller 2 stk oppå hverandre i hvert hjørne foran.

Geir Arne
    Hmm kan faktisk hende det ja, samtidig som jeg egentlig heller har lyst på et stort beist enn fire små tasser :P

Dilemma det der

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •