Total hjemmekino til 20.000 (40.000) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 59
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den JBL'en så veldig bra ut, dog lurer jeg veldig på hvordan den ville vært oppimot ZTX anlegget, samt om Klipsch virkelig er verdt de ekstra tusen kronene. Som sagt lyd og bilde testen av ZTX drar jo veldig opp, spesielt når man ikke har en test på JBLen å sammenligne med

EDIT: Utifra hva jeg leser fra brukerne her, ser det ut til at det er ganske likt, virker muligens som XTZ er best til film, men SVS pb10 skal visst være den overall beste etter hva jeg forstod

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ har jeg aldri hørt så vil ikke uttale meg nevneverdig om de, men kan bare konstantere at de får mange bra tester og har sprengt visse grenser i sitt prisleie. Men tror ikke, utifra hva jeg har lest, at dette er veien å gå for deg mtp preferanser.

JBL rocker, på samme måte som Klipsch, og låter litt "larger than life". Det er utrolig engansjerende.

Om Klipsch pakken er verdt de ekstra pengene kommer helt ann på hvor mye du har og hvor mye du brenner for dette. Jeg på min side ville sagt just-do-it!

For å presse litt pris, samt tenke litt fremover kan du bytte ut frontene i Klipsch pakken med RB61 og suben med en XTZ 12.16. Da klipper du 5k av totalprisen og jeg tror ikke du vil merke noen forskjell på film, men det krever mer jobbing for å få det til å sitte 100% på musikk. Men anntar du ville brukt sub på musikk uansett.

Da er ikke veien lang senere til å kjøpe en RF82/63, en sub til og mulig en effektforsterker. Da snakker vi brutal 7.2.

Ikke lett dette, men det fine med denne hobbyen er man kan oppgradere når pengen kommer.

Lykke til.

Geir Arne

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ er bra greier, er ingen tvil om det. Så er det de man har penger til så ville jeg gått for det! Men om du skal kjøpe deg et system nå som du bestemmer deg for å ha en lengre periode ville jeg kjøpt Klipsch eller kanskje JBL. Begge produsentene har mye å velge på, men som du sier skal det brukes mest til spilling å film, å der har JBL ikke noe som kan måle seg med Klipsch RC-64(hvertfall ikke i samme prisklasse). Så et Klipsch sett med RF-82, RC-64 og RS-52 er nok veien jeg ville gått også komplitert med sub siden. Du kan dele RF-82 relativtlavt å da får du greit trøkk uansett, men det blir ikke det samme som å ha en ekstar 12".. men blir "bra nok til den prisen"

Denne pakken vil koster 17.500.- Litt lite penger over til Reciver, men ligger som sagt en H/K på brukten til 3500.- som burde holde en stund. Sum = 21.000.-

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg tenker på det så bør kanskje Jamo D500-serien være spennende. Da får du frontrekke for 7'500kr og sidehøytalere for 5'000kr. Da har du 7'500kr igjen til forsterker og sub. Eller gå litt over budsjett her også, med XTZ sub og H/K360. Tror det ville blitt veldig bra på film.

Må bare påpeke at jeg ikke har hørt disse, men de har fått gode tester. Google litt.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville anbefalt å ta deg en tur til nærmeste Soundgardenbutikk for å høre på JBL ES-serien. Disse er imponerende høyttalere til prisen, sleng med en HK AVR260 som er på kampanje nå, og spørr om tilbud på alt av nødvendige kabler.

Du blir garantert ikke skuffet

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig mye snadder på avtorget!

Feks.
    Yamaha rx-v1800
    1stk pb12+ med 12.3
    Triangel 5.0
    Enda har du igjen penger til en ps3 og litt kabler

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kan vel igjen presisere de som er nevnt ett par ganger tidligere.
    Lytteprøve er tingen her, for alle har forskjellige preferanser for lyden, hva det liker og ikke

Men, etter min mening...
    Klipsch
    JBL
    SVS
    ...er høytalere å kikke nærme på...
    Yamaha
    Onkyo
    Pioneer
    Denon
    Marantz
    NAD
    ... er forsterkere en kan kikke på, alt etter hvilke som matcher ht'er

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av egunnerud
    Fordi att høytalerne alene ligger på 20 lapper, så han har jo enda 10 til for en receiver til å dra dali'ene (som er litt tungdrevne?), å da er han i 30K +
    Budsjettet lå i utgangspunktet på rundt 20K

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si både Dali og JBL sine høytalere ser rimlig bra ut, dog litt skeptisk til hvordan basskassen er.

Dog overall må jeg virkelig si at Klipsch ser best ut høytalerer messig, er denne Klipsch RSW-10d bassen regnet for å være en av de bedre det prisområdet?

Det er jo som du sier at jeg har egentlig budsjett på 20, men jeg lurer veldig på om jeg skal gå opp å få noe som er bedre, da jeg for all del elsker å se på film med god lyd. Jeg har alltid hørt at center ofte er undervurdert, og jeg har sterkt tro på at en center som RC-64 vil gjøre en veldig, veldig bra jobb. Spørsmålet blir da om bassen blir bra nok.

Jeg sitter dog idag kun med et logitech z-5500, selvom lyden ikke er hifi er det fort gjort å bli glad i bassen(JA, den kan faktisk på riktig frekvens riste ned sofaen), så det å gå fra en 12 tommer og ned til 10 er liksom en logisk brist for meg, selvom den bassen forhåpentligvis er ganske så mye bedre Spørsmålet blir jo også om det er bedre å kjøpe 2 slike, eller 1 av denne

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrLG
    Jeg må si både Dali og JBL sine høytalere ser rimlig bra ut, dog litt skeptisk til hvordan basskassen er.

Dog overall må jeg virkelig si at Klipsch ser best ut høytalerer messig, er denne Klipsch RSW-10d bassen regnet for å være en av de bedre det prisområdet?

Det er jo som du sier at jeg har egentlig budsjett på 20, men jeg lurer veldig på om jeg skal gå opp å få noe som er bedre, da jeg for all del elsker å se på film med god lyd. Jeg har alltid hørt at center ofte er undervurdert, og jeg har sterkt tro på at en center som RC-64 vil gjøre en veldig, veldig bra jobb. Spørsmålet blir da om bassen blir bra nok.

Jeg sitter dog idag kun med et logitech z-5500, selvom lyden ikke er hifi er det fort gjort å bli glad i bassen(JA, den kan faktisk på riktig frekvens riste ned sofaen), så det å gå fra en 12 tommer og ned til 10 er liksom en logisk brist for meg, selvom den bassen forhåpentligvis er ganske så mye bedre Spørsmålet blir jo også om det er bedre å kjøpe 2 slike, eller 1 av denne
    Vil nok tro den er en av de bedre i prisklassen ja, men du kan alltids se på SVS sine tube subber de skal jo være rimelig heftige til film

Å centern har ikke noe med bass å gjør, det er hovedsaklig sub og fronter som tar seg av... trur uansett ikke bass blir noe problem (noe som ikke bør være ett hovedfokus i hjemmekinoanlegg). Og det blir uansett en oppgradering som ikke kan sammenlignes med Logitech som du nå har...

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrLG
    Hei, har fått et ganske bra prisoverslag over et anlegg fra Yamaha igjennom en venn av meg. Jeg får en pakke med alt dette her:

2 stk NSF-700 Front høytaler til 8995 kr
    NSC700 Center høytaler til 2995 kr
    NSB700 Bakhøytalere til 3995 kr
    NSSW700 Sub til 4790
    Onkyo txnr708 receiver til 6290

Utsalgspris på dette er ca 40.000 kr.

Jeg har fått alt dette til en pris av 20.000 kr! Lurer på om dette er et bra kjøp iforhold til prisen, og også om receivern er kraftig nok.

Ang. bruk, bruker jeg anlegget hovedsaklig til film, spilling, og noe musikk, da det meste trance, dance, tekno, pop musikk osv.
    Får hive meg med på tråden her. Anlegget som i utgangspunktet er satt opp er et meget bra anlegg. Er du ut etter et godt og engasjerende alternativ så jo klipsch som blir nevnt her ikke dumt.

Harman Kardon Avr-360 org pris 7995,- på tilbud nå 5995,- Soundgarden
    Klipsch RF-62 org pris 7995,- på tilbud nå 5596,- oslo hificenter
    Klipsch RC-62 org pris 3995,- på tilbud nå 2795,- oslo hificenter
    Klipsch RB-51 org pris 2995,- på tilbud nå 2095,- oslo hificenter
    Klipsch RW-12D org pris 6995,- på tilbud nå 4895,- oslo hificenter

Org pris på alt: 29975,- tilbuds pris på alt: 21376,- = 8599,- i rabatt.

Klipsch tar trance, dance, tekno, pop musikk på strak arm og gjør det enda mer moro å høre på, mye pga dynamikk monstra klipsch er. Det kan som nevnt låte noe skarpt, men igjen når det blir skarpt så er det ofte så høyt at en bør skru ned for å skåne hørsla si.
    Har selv klipsch anlegg og er meget fornøyd med det, særlig når det kommer til film. Målte også anlegget mitt til 123db med digital radio shack (the incredible hulk) bluray. Så det spiller mer en høyt nok. Du kjenner skudda i en action film treffer deg... utrolig gøy

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr Klipsch
    Får hive meg med på tråden her. Anlegget som i utgangspunktet er satt opp er et meget bra anlegg. Er du ut etter et godt og engasjerende alternativ så jo klipsch som blir nevnt her ikke dumt.

Harman Kardon Avr-360 org pris 7995,- på tilbud nå 5995,- Soundgarden
    Klipsch RF-62 org pris 7995,- på tilbud nå 5596,- oslo hificenter
    Klipsch RC-62 org pris 3995,- på tilbud nå 2795,- oslo hificenter
    Klipsch RB-51 org pris 2995,- på tilbud nå 2095,- oslo hificenter
    Klipsch RW-12D org pris 6995,- på tilbud nå 4895,- oslo hificenter

Org pris på alt: 29975,- tilbuds pris på alt: 21376,- = 8599,- i rabatt.

Klipsch tar trance, dance, tekno, pop musikk på strak arm og gjør det enda mer moro å høre på, mye pga dynamikk monstra klipsch er. Det kan som nevnt låte noe skarpt, men igjen når det blir skarpt så er det ofte så høyt at en bør skru ned for å skåne hørsla si.
    Har selv klipsch anlegg og er meget fornøyd med det, særlig når det kommer til film. Målte også anlegget mitt til 123db med digital radio shack (the incredible hulk) bluray. Så det spiller mer en høyt nok. Du kjenner skudda i en action film treffer deg... utrolig gøy
    Bytt RC-62 med RC-64 så har han bedre utgangspunkt for film da de er en myyyyye bedre center

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på å selge min RSW-10d sub, splitter ny, står enda i uåpnet eske

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ening med at RC-64 blir noe annet, men satt opp forslaget med tanke på prisen trådstarter snakket om 8)

hvor mye hadde du tenkt deg for rsw-10d?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ening med at RC-64 blir noe annet, men satt opp forslaget med tanke på prisen trådstarter snakket om 8)

hvor mye hadde du tenkt deg for rsw-10d?
    Har ikke tenkt noen pris enda... den ligger til 7 lapper ny, så noe under de er vell en logisk prisklasse da

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du funnet ut av noe MRLG?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Fordi att høytalerne alene ligger på 20 lapper, så han har jo enda 10 til for en receiver til å dra dali'ene (som er litt tungdrevne?), å da er han i 30K +
    Budsjettet lå i utgangspunktet på rundt 20K

Jeg har kjøpt det nå med en h/k360 håper det blir bra *venter*

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du strekker deg enda litt høyere har du JBL ES100 ht-pakken kombinert med H/K460 receiver til 23 901,-
    Kan si meg ening i denne pakken,naboen min har den sammen med en pioneer lx 81(tror det var det den het)å det låter fett som f.... tror jeg har sett transformers introen 25ganger å blir aldrig lei hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke tenkt noen pris enda... den ligger til 7 lapper ny, så noe under de er vell en logisk prisklasse da
    Kan jeg bare få spørre hvorfor du vil selge den bassen?:P

Har du funnet ut av noe MRLG?
    Jeg er forsatt veldig i tankesonen på hva jeg skal gjøre:P Må si det som frister mest er den syke pakken fra Klipsch, men da tror jeg faktisk jeg tar med en W12.16 bass isdenfor Klipsch sin. Dog ser også forøvrig JBL sin pakke veldig bra ut, men der igjen er jeg litt skeptisk til bassen, men pakken ligger jo til en til "vennligere" pris. Tror du foresten det blir for mye lyd på et rom på 2,5 x 5,5 m?

Jeg har pengene, men på en annen side forteller den fornuftige delen av meg at jeg burde spare dem til bolig. Men alikevell skal jeg bo hjemme i 3-5 år til, så burde vell klare det alikevell hehe

Nei, tenker jeg ihvertfall stikker innom Oslo Hificenter og Hifiklubben en dag for å ta en nærmere skikk ihvertfall, så kanskje det gjør valget enklere

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •