Enormt lav lyd fra sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Enormt lav lyd fra sub

Reciever H/K AVR 445
    Sub: Eltax

Jeg flyttet forrige uke, og når alt var koblet på kjørte jeg en test på anlegget (høyttaler test og ezeq for å sette opp romklang rett). Det syntes å fungere plettfritt frem til jeg koblet det til alt som skal spille via den (tv, ps3, bluray, pc osv.) Da får jeg masse flott lyd ut av alle høytalerene UNTATT subben... Den virket først helt død, men etter mye testing fant jeg ut at elementet vibrerer, og den lager faktisk lyd (fortsatt alt for lav) når jeg skrur alt av sub instillinger på full guffe. Om jeg kjører jeg tester med den på de instillingene den står på da rister det i hele rommet..

Koblet via rca kabel.

Noen idéer? Jeg har feilsøkt, men alt har alltid fungert, så er litt fersk på akkurat dette...

Newcomer team_slegga sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekket att lydnivået til subben inne på reciveren ikke er satt nesten på minimun etter kalibrering?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den er skrudd fullt opp igjen, men det gjør lite forskjell...

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig kabel? Dårlig signal fra receiver? Smågåen forsterker i subben?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabel testet... Ingen forskjell... bekymrer meg litt for at det er noe dyrt som har røket, men aner ikke hvor jeg skal begynne... Skulle vel ha byttet subben i noe råere noe, men den har gjort jobben suverent frem til nå, så hadde vært rimelig ok å slippe.....

Ok, testet subben på andre porter bare for å se, og da er det like dårlig lyd, men alle andre høyttalere er bra. Kanskje ikke noe å tape i å skru opp subben og titte hardt på den for å se om mitt utrente øye klarer å oppdage noe muffens.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta ut RCA-kabelen i receiverenden og sett fingertuppen på midtpinnen på pluggen. Da skal suben lage en durelyd, pass på volumet. Om den ikke gjør det må enten volumet stå for lavt, andre enden være koblet i feil kontakt eller så er det noe feil på enten kabelen eller suben.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Delefrekvensen til suben er kanskje satt alt for lavt. Dette medfører at den jobber i et frekvensområde den ikke takler og alt du opplever er bevegelse i elementet og fysisk risting.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for mange tilbakemeldinger

Subben lager lyd når jeg setter fingeren på rca-kabelen, og den lagde durelyd, men trenger nok ikke å være redd for volumet, for det var virkelig ikke høyt!

Delefrekvensen er absolutt ikke for lav. Den var det ved tidligere testing, men hadde ingen funksjon å skru den til større område. Hverken i recieveren, eller på subben i seg selv. Har nå sittet å sett på tv i en kveld, og innser at jeg har enormt dårlig og usammenhengende lyd i bakhøytalerene også, men bare tidvis, og det hjelper å skru recieveren av og på igjen :? Dette er rett og slett skummelt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •