Hjelp til valg av medium store musikkhøyttaler - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ojey
    Det vet jeg også, og jeg har faktisk hatt ett litt dårlig inntrykk av Klipsch, men det var mer mannen på Oslo Hificenter som satt på en helt ukjent musikksjanger som ikke fortalte meg om den var bra er dårlig. Jeg er også bare redd at dine subjektive meninger får personen overfor til å dele de samme meningene uten å ha lyttet selv, og vil sannsynligvis lete etter, eller oppleve de "feilene" du forteller om. Rart hvordan meninger på et forum får deg til å lete etter problemer ved en høyttaler istedenfor å se helheten.. Men kanskje det bare er meg som blir påvirket av andre meninger. Anyways, synes han kan bestemme selv hva han synes, og er ikke Klipsch også ganske skarp i toppen? Jeg kjører IKON 6 mk2 på NAD og jeg synes det fungerer strålende, så lenge man ikke kjører forsterkeren i bånn, da blir det mest litt skarpt synes jeg da Lyd er igjen så subjektivt at vi skal ha lov til å mene hva du vil, og det var ikke meningen å krenke den retten, men jeg mener også at det blir feil å fortelle negativt om høyttalere som andre har anbefalt fordi de synes de er gode, så du ødelegger verdien av mitt råd hvis du ikke la merke til det.. Jeg prøver å hjelpe personen overfor jeg også og gir et tips som jeg mener er godt, og en høyttalerserie som jeg liker veldig godt. Bedre å fortelle positivt om produktet for å promotere det, enn å fortelle negativt om et annet produkt for å promotere ditt eget, over det andre.

Men kanskje du har rett, Klipsch passer kanskje best :O) Er bare litt lei av at noen folk skal drive å undergrave andres råd, du kunne bare sagt at du synes Klipsch passer ditt behov best, på grunn av dynamikk og mellomtoneområdet, og at de er veldig gode på rock og festmusikk. Du trengte ikke fortelle din mening om Dali, og hvis han spør hva du mener så kan man bare si at jeg synes det er best om du lytter selv og danner din mening også kan jeg fortelle min etterpå

PS: Bare se på tester, og da kan du se hvordan de subjektive meningene til testerne blir kopiert og støttet opp om. Vanskelig å lage en objektiv test når testeren har en egen mening om hvordan musikk skal låte

var såklart ikke meningen å undergrave noens meninger. Trådstarter har allerede gjort seg en mening om hva slags høyttaler han liker, han deler også samme musikksmak som meg, og for å gjøre all denne "letingen" lettere så kom jeg med klipsch først. Hadde det ikke vært meg hadde det vært 10 andre hvor mye man velger å gjøre research er opp til en selv.

"Du trengte ikke fortelle din mening om Dali, og hvis han spør hva du mener så kan man bare si at jeg synes det er best om du lytter selv og danner din mening også kan jeg fortelle min etterpå "

så du sier at jeg ikke kan si hva jeg vil om hvilket som helst høyttalermerke? jeg regner med at det ikke er en tiåring jeg skriver til, og at han vil danne sin egen mening uavhengig av hva jeg skriver, og da vil han også sikkert understreke at han opplevde høyttaleren annerledes. Tror heller ikke at han har utelukket dali helt, er ganske sikker på at han skal gi det en lytt i og med at du skrev mye fint om det.

Det er ingen som oppfatter andre og ulike råd som undergraving av andres råd, det er 4 andre som pøste på med klipsch uten å ta hensyn til noen av de andre merkene, jeg tok faktisk hensyn til dali og skrev hva jeg mente om den, understreket også at det er MIN subjektive mening. Det er ikke hjernevasking:???:

Newcomer Larsemann sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, her har det skjedd mye de siste dagene!!

Velger å ikke kommentere slimchaddi og Ojey, men veldig hyggelig at folk blir engasjert! Det beviser jo bare at man er lidenskapelig opptatt av denne hobbyen. Lover å lytte til både Klipsch og Dali nøye!

Ellers så er det jo messe til helgen i Horten, satser på å dra dit søndag og høre litt. (Eller MYE!!) Er kanskje ikke så mye i min prisgruppe der, men moro er det lell! Mener å huske fra tidligere at HIFIklubben har stilt ut mange modeller, da regner jeg med at Ikon er der.

Monitor Audio så også spennende ut etter et kort nettsøk her. Har ingen erfaring med dette merket, men skal sjekke forhandlere.

Har og glemt B&W her? Skal sjekke 684 fra de. Eller blir disse for tunge? Mener å ha lest noen ganger at B&W trenger mye guff?

"Problemet" når en skal velge er jo at det er så vanvittig mange merker, man går helt i spinn...:?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsemann
    Trodde SVS var mer spesifikke til film? Har oppsett med SVS SBS ved tv/stuekino, og der skal STS inn etterhvert:-D .

Men du mener de er verdt å sjekke ut som musikk/fest ht også Gurba?

Hvor får jeg evt hørt de? Må jeg til Arendal?
    Jeg synes de gjør en flott jobb på musikk også. Jeg har veldig allsidig musikksmak og det er bare på det værste dunk-dunk at de mangler litt. De spiller alt fra metall til Yello helt supert. Det er bare Lsound som har de med mindre det bor noen i nærheten av deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    var såklart ikke meningen å undergrave noens meninger. Trådstarter har allerede gjort seg en mening om hva slags høyttaler han liker, han deler også samme musikksmak som meg, og for å gjøre all denne "letingen" lettere så kom jeg med klipsch først. Hadde det ikke vært meg hadde det vært 10 andre hvor mye man velger å gjøre research er opp til en selv.

"Du trengte ikke fortelle din mening om Dali, og hvis han spør hva du mener så kan man bare si at jeg synes det er best om du lytter selv og danner din mening også kan jeg fortelle min etterpå "

så du sier at jeg ikke kan si hva jeg vil om hvilket som helst høyttalermerke? jeg regner med at det ikke er en tiåring jeg skriver til, og at han vil danne sin egen mening uavhengig av hva jeg skriver, og da vil han også sikkert understreke at han opplevde høyttaleren annerledes. Tror heller ikke at han har utelukket dali helt, er ganske sikker på at han skal gi det en lytt i og med at du skrev mye fint om det.

Det er ingen som oppfatter andre og ulike råd som undergraving av andres råd, det er 4 andre som pøste på med klipsch uten å ta hensyn til noen av de andre merkene, jeg tok faktisk hensyn til dali og skrev hva jeg mente om den, understreket også at det er MIN subjektive mening. Det er ikke hjernevasking:???:

Jeg har tenkt litt over det, og jeg sier unnskyld for det, var ikke meningen å drive noe kampanje mot deg, og du kan si hva du vil, ble litt feil av meg å si det. Uansett selvom jeg overdrev veldig så skjønte du litt hva jeg mente er jeg sikker på Grunnen var at jeg, da jeg lette etter høyttalere, og sjekket det opp på nett, så endte det opp med at jeg lette etter typiske problemer som folk sa, og var veldig enige med alle "proffe", og det hindret meg i å se helheten. Jeg er sikker på at Klipsch er en knallgod høyttaler, med mer kraft, og kanskje (muligens) litt bedre på områder der dali ikke er så gode. Synes ikon fungerer godt til rock, men har kanskje ikke det trykket som Klipsch har i forhold, men til gjengjeld så hører jeg på veldig mye variert, så da passet den meg bra, liker også designen Jeg har bare hørt en modell av Klipsch jeg da, men ble ikke så imponert, mye på grunn av at de ikke hadde noe musikk jeg kunne identifisere og sammenligne med Uansett, så er prisen riktig i forhold til budsjettet til Larsemann Lykke til med valget, og ja B&W trenger ihvertfall en matchende forsterker i forhold til prisen, så det kan bli dyrt med B&W. Den krever også mye strøm, men presterer veldig godt med riktig match da

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    No brainer denne. Kjør RF-62 på den yamahen din og du kommer til å storkose deg.
    RF-62 gir mye for pengene, og nå er den jo på tilbud også.
    +1 :-D

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ojey
    Jeg har tenkt litt over det, og jeg sier unnskyld for det, var ikke meningen å drive noe kampanje mot deg, og du kan si hva du vil, ble litt feil av meg å si det. Uansett selvom jeg overdrev veldig så skjønte du litt hva jeg mente er jeg sikker på Grunnen var at jeg, da jeg lette etter høyttalere, og sjekket det opp på nett, så endte det opp med at jeg lette etter typiske problemer som folk sa, og var veldig enige med alle "proffe", og det hindret meg i å se helheten. Jeg er sikker på at Klipsch er en knallgod høyttaler, med mer kraft, og kanskje (muligens) litt bedre på områder der dali ikke er så gode. Synes ikon fungerer godt til rock, men har kanskje ikke det trykket som Klipsch har i forhold, men til gjengjeld så hører jeg på veldig mye variert, så da passet den meg bra, liker også designen Jeg har bare hørt en modell av Klipsch jeg da, men ble ikke så imponert, mye på grunn av at de ikke hadde noe musikk jeg kunne identifisere og sammenligne med Uansett, så er prisen riktig i forhold til budsjettet til Larsemann Lykke til med valget, og ja B&W trenger ihvertfall en matchende forsterker i forhold til prisen, så det kan bli dyrt med B&W. Den krever også mye strøm, men presterer veldig godt med riktig match da
    har du prøvd eminem? eller tiesto noe i den duren på dem?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    har du prøvd eminem? eller tiesto noe i den duren på dem?
    På mine, eller på Klipsch ?

Active
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror han viser til klipsch. Da klipsch leker seg med tiesto, eminem osv 8)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsemann

Monitor Audio så også spennende ut etter et kort nettsøk her.
    I nevnte prisklasse er min helt oppriktige mening at du finner ikke bedre høyttaler en Monitor Audio RS6. Søk etter tester på nettet så skjønner du hva jeg mener. Blir skamrost overalt. Denne lille rakkeren har alt.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •