Russebilanlegg/uteanlegg, duger dette oppsettet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Russebilanlegg/uteanlegg, duger dette oppsettet?

Fant disse 8.000 Watt til RUSSETIDEN 8x15" monsterlyd-pakke til 7500 inkl på finn, vurderer å bruke 3 av de i Russebil, hvor hver av de er koblet opp mot en Rockford Fosgate Punch P500-2.

Det jeg er litt skeptisk til er at jeg aldri har hørt om de høyttalerne før, men virker jo bra, noen som har erfaring med disse, eller kan tenke seg om dette er bra eller ikke?
    Lyden vi vil ha er høy og kraftig, hvor fin den er er ikke nøye, dette skal brukes i russebil så det sier seg selv hvordan de kommer til å bli brukt, og spørsmålet er om de tåler det? er kvaliteten tilsvarende chervin wega f.eks?

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ikke så verst ut med tanke på pris. Store elementer der å. Skal du ha van? Dette er nok høyere og kraftigere enn cerwin vega, (større elementer + større kassevolum) Du må nesten opp i xls215 for å matche, og de koster 10k parret. Har du disse i van, åpner bakdøra og du ser ingenting enn en vegg med 6 15 tommere så kommer chicksa som om du var hugh hefner

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    Har du disse i van, åpner bakdøra og du ser ingenting enn en vegg med 6 15 tommere så kommer chicksa som om du var hugh hefner
    Hehe, du har fortsatt mye å lære av virkeligheten du lillegutt :-P

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å kjøpe noe så stort til en så lav pris, så er ikke selve kvaliteten på elementer,delefilter og kasser på topp.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hehe, jeg må innrømme at jeg tenkte omtrent det samme

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Å kjøpe noe så stort til en så lav pris, så er ikke selve kvaliteten på elementer,delefilter og kasser på topp.
    så du tror det lett vil gå i stykker.

Bassene er av merket cappa pro, er det noe som noen har hørt om før

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen i hele verden som kan diske opp med bra PA utstyr så er deg gjerrige svensker! Dette vet jeg en god del om. Selvom jeg er enig i at kvaliteten ikke er på topp på noen måte.. men i russe tia er det mye som går istykker UANSETT prisklasse!

Og i værstefall har du jo en i reserve. Jeg ser muligheten for å sikre seg et greit anlegg til en billigpenge her ja...

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    hahahaha, det var en metaforisk overdrivelse da, tror han skjønte den, var russ i år så vet at det ikke var sånn:P poenget var at det så ganske bra ut i forhold til førpris og nåpris

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Hehe, jeg må innrømme at jeg tenkte omtrent det samme
    lurer på hvordan det er å børste tenna om morgen og se at man har begynt å få hvitt hår på sidene :-D 8)

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er nok mye trykk for pengene, men jeg er usikker på om de forsterkerne er gode nok. Tror de kommer til å tømmes litt fortere enn dere skulle ønske, og i det forsterkerne klipper så ryker litt av hvert.

Absolutt alt går i stykker med dårlig strøm. Veldig mye trøbbel med aggregat osv i russetiden min. Også mange som sprengte i filler bassere og mye annet pga små forsterkere og fordi folk tror et bilanlegg kan fylle en parkeringsplass med skikkelig trøkk.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av speed300
    så du tror det lett vil gå i stykker.

Bassene er av merket cappa pro, er det noe som noen har hørt om før
    Eminence har en serie som heter Kappa pro. Om du kjøper inn 8 stk basselementer (15") fra serien og importerer selv fra USA koster de deg 9500kr (bare elementene). Hvis de tilbyr kabinetter, horn, diskantdrivere og forsterkere som holder tilsvarende kvalitet, i tillegg til bassene, til 7500kr totalt...

...så er jeg George Washington.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Eminence har en serie som heter Kappa pro. Om du kjøper inn 8 stk basselementer (15") fra serien og importerer selv fra USA koster de deg 9500kr (bare elementene). Hvis de tilbyr kabinetter, horn, diskantdrivere og forsterkere som holder tilsvarende kvalitet, i tillegg til bassene, til 7500kr totalt...

...så er jeg George Washington.
    Bestykkning:
    2stk Kappa Pro 15 basser med 3-tums, 75-mm talspoler, 80 oz magneter.
    1stk Kompressionsmatet horn med titan-membran, 1,5-toms talspole, 25oz magnet i et ekstra stort horn 51 x 27 cm.
    Frekvensomfang: 40 - 20.000 Hz. Impedans: 4 ohm. 4 bassreflex-portar.

Vi har kjøpt inn 6 40-fots containere - og selger til EN TREDJEDEL av markedspris. Tross lav pris er det ikke "lavpris-produkter" - de er bestykkede med ekstra kraftige høyttalerelement med støpte aluminiumkurverr, ekstra store talspoler, ekstra store magneter, alt for å kunne gi sterkere lydd, bedre virkningsgrad, bedre lydgjengivning.BLA Kappa Pro 15 basser og et 51x27cm kompressionshorn med 1,5-tums driver i titan for mid og diskant.

de skriver også at ordinær markedspris var 18 k... tror du det fortsatt er urealistisk? han bør kanskje høre om grunnen til hvorfor de selges så billig, hvis det er ekte vare.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det høres også lite ut ja.

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke nødvendigvis. Kjøper man en haug med kontainere av noe så får man jo avslag og dette kan man igjen gi tilbake til kundene. Det er jo slik billebro holder på og driver butikken sin så..

For russetia så fungerer det helt sikkert godt Synes absolutt det kan være et fint anlegg for bruksområdet. Er nok ikke noe Hi-fi akkurat, men trøkk får du jo og diskanten river sikkert ørene dine av.. Men du får jo HØY lyd da. Helt til noe ryker

Tror ikke du får MER for pengene noen andre plasser hvertfall..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Dette er nok mye trykk for pengene, men jeg er usikker på om de forsterkerne er gode nok. Tror de kommer til å tømmes litt fortere enn dere skulle ønske, og i det forsterkerne klipper så ryker litt av hvert.

Absolutt alt går i stykker med dårlig strøm. Veldig mye trøbbel med aggregat osv i russetiden min. Også mange som sprengte i filler bassere og mye annet pga små forsterkere og fordi folk tror et bilanlegg kan fylle en parkeringsplass med skikkelig trøkk.
    Jeg så bare at hver høyttaler var på 500 rmswatt, og det er disse rf forsterkerne også. Brokobler hver av de og kobler de om mot en høyttaler hver. Blir dette for dorlig, noe jeg heller bør gjøre?

Takker også for mye bra svar her. Tror nok at det blir disse høytalerne

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    lurer på hvordan det er å børste tenna om morgen og se at man har begynt å få hvitt hår på sidene :-D 8)

Jeg har aldri vært plaget med hår på tenna (verken hvitt eller noen andre farger for den saks skyld...)

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Jeg har aldri vært plaget med hår på tenna (verken hvitt eller noen andre farger for den saks skyld...)
    hahahhahahah, du vet hva jeg mente wiseguy...8) :twisted:

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Russetiden er jo en hard tid for alle lydanlegg. Dvs jeg kan garantere at dere kommer til å spille noe av dette i stykker. Hvis du søker på google etter bilebro erfaringer, så kommer det vel kanskje opp 1/2 positiv, mens resten er negativt.

1: Service når noe skjer.
    2: Fraktprisen?
    3: Forsterkere til alle høyttalerene.
    4: Aggregat til alle høyttalerene.

De bilforsterkerene er 2x125 i 4ohm. Lykke til sier jeg Hører jeg elementer etc. som svir seg?

For å ha noe pa høyttalere må du ha helt andre forsterkere enn bilforsterkere. Det har med motstanden de er beregnet for å gå på. 1-2 ohm= bilforsterkere. 4+: vanlige forsterkere. Da må dere selvsagt ha aggregat.

Hvor i landet holder dere til?

Clublife.no • Se emne - Erfaringer med Billebro ?
    forum.hjemmekino.no • Se emne - Billebro til hjemmekino bruk?
    Jag ska inte köpa saker hos Billebro! - zatzy.com
    Ljudbojen - Mötesplatsen för gitarrfreaks, musiker och annat hyggligt folk - Billebro / Krutpaketet!
    https://www.flashback.org/t871979
    boyahed.com | Visar ämne - Kent Billebro - the man the myth the legend...
    Någon som handlat av Billebro Eventure AB? - GARAGET - www.garaget.org
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Russetiden er jo en hard tid for alle lydanlegg. Dvs jeg kan garantere at dere kommer til å spille noe av dette i stykker. Hvis du søker på google etter bilebro erfaringer, så kommer det vel kanskje opp 1/2 positiv, mens resten er negativt.

1: Service når noe skjer.
    2: Fraktprisen?
    3: Forsterkere til alle høyttalerene.
    4: Aggregat til alle høyttalerene.

De bilforsterkerene er 2x125 i 4ohm. Lykke til sier jeg Hører jeg elementer etc. som svir seg?

For å ha noe pa høyttalere må du ha helt andre forsterkere enn bilforsterkere. Det har med motstanden de er beregnet for å gå på. 1-2 ohm= bilforsterkere. 4+: vanlige forsterkere. Da må dere selvsagt ha aggregat.

Hvor i landet holder dere til?

Clublife.no • Se emne - Erfaringer med Billebro ?
    forum.hjemmekino.no • Se emne - Billebro til hjemmekino bruk?
    Jag ska inte köpa saker hos Billebro! - zatzy.com
    Ljudbojen - Mötesplatsen för gitarrfreaks, musiker och annat hyggligt folk - Billebro / Krutpaketet!
    https://www.flashback.org/t871979
    boyahed.com | Visar ämne - Kent Billebro - the man the myth the legend...
    Någon som handlat av Billebro Eventure AB? - GARAGET - www.garaget.org
    De forsterkerene jeg har tenkt å bruke er er jo 1x500w rms i 4 ohm, og høytalerne er 500w rms hver, blir ikke dette perfekt da?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste ikke mono i 4ohm ops:

Joda, i teorien skal det gå. Hvor store bilbatteri har dere da? Magefølelsen sier at noe kommer til å gå gale. Så mye drit jeg har lest om billebro, og han kent duden, kommer jeg aldri til å sende noe penger i den rettningen. Men hvis dere vil sjanse på det så får dere satse på at det går.

Kan jo hende dere får riktige varer, er dere heldig. Har lest om noen som har blitt tilsendt feile varer etc. Og ikke fått sendt det tilbake. Service/retur problemer mangler det ikke heller. Hadde det vært lignende saker med HFK så hadde ikke HFK levd lengre, for å si det slik. Svensk versjon av alkaimport?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •