Hjelp til høytaler valg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til høytaler valg?

Hei er ny på forumet her, så har jeg kjøpt meg NAD 372 og 272 forsterkere lurer på åssen høytalere jeg burde kjøpe til de?
    Det jeg er ute etter er høtalere som spiller høt og gir god/fyldig bass slik at jeg slipper ekstar sub, og må ikke ta opp så mye plass.
    Har tittet på Lektor 8 og B&W DM683, hvem er å anbefale av de?

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke hørt lektor 8, men har hørt dm 683 og dem er ganske bra på bass, spesielt i forhold til størrelsen! de er ganske små ( ser store ut på bilder ) med doble 6" tommere og krutter ganske bra, må kanskje ha litt mer effekt enn det settet du har nå for å få ut absolutt alt som ligger i den, men det er ganske bra til å begynne med. Har dog hørt ikon 8 og concept 8, og kan si at bassen i dm683 er bedre enn i concept 8, ikon 8 viser ganske fort at den tilhører en annen klasse og er flere hakk bedre på dynamikk og bass enn dm 683. Lektoren har jeg ikke hørt så sier ikke noe om den.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali skal jo være en meget god match med NAD da, så du tråkker nok ikke feil der... Men, personlig har jeg en liten forkjærlighet for B&W

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 683 er nok en god kandidat for deg, evt Dali IKON 8, men disse koster også litt mer. :-) Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    jeg har ikke hørt lektor 8, men har hørt dm 683 og dem er ganske bra på bass, spesielt i forhold til størrelsen! de er ganske små ( ser store ut på bilder ) med doble 6" tommere og krutter ganske bra, må kanskje ha litt mer effekt enn det settet du har nå for å få ut absolutt alt som ligger i den, men det er ganske bra til å begynne med. Har dog hørt ikon 8 og concept 8, og kan si at bassen i dm683 er bedre enn i concept 8, ikon 8 viser ganske fort at den tilhører en annen klasse og er flere hakk bedre på dynamikk og bass enn dm 683. Lektoren har jeg ikke hørt så sier ikke noe om den.

ok. har hørt at de B&W høytaleren er ganske tung drevne! tenkte og bruke 272 kun til og drive bassen og 372 til mellomtone og diskant! åssen tror du det vil bli?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W høyttalere i den klassen er ikke veldig mye mer tungdrevne enn Dali egentlig, det var det jeg trodde også, men nå velger du en toppmodell og veldig kraftig høyttaler fra Lektor serien, følsomheten ligger på 89.5 hos Dali og 90.0 db hos B&W så på det punktet er det hipp som happ. Velg utifra hva du synes er best, samme hva som blir sagt her

EDIT:

Jeg ville klart gått for Dali Ikon 8, nå er de satt ned med 7000 siden Hfk har 30 års jubileum. Ihvertfall gjør det IKON 8 til like dyr som Lektor 8, og Ikon 8 er en klasse over lektor.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marhau
    ok. har hørt at de B&W høytaleren er ganske tung drevne! tenkte og bruke 272 kun til og drive bassen og 372 til mellomtone og diskant! åssen tror du det vil bli?
    jo det høres absolutt mye bedre ut ja! vil nok si at du bør kunne more deg mer med ikon 8 som er satt ned 7k nå med det forsterkersettet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •