Noen som har importert BK XLS sub?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har importert BK XLS sub?

Hei,

Lurer paa om det er noen som har importert sub'er fra BK Electronics i England? ( XLS200 ). De er meget populaere paa avforums der borte, men handles kun direkte fra fabrikk. Jeg kunne tenkt meg en BK XLS200 for et lite dedikert hjemmekino rom men lurer paa om det er verdt bryet/toll/avgifts troebbel.

Finnes det en liten sub i norske butikker (rundt kr 3,000 + frakt) som gir tilsynelatende like mye valuta og kvalitet for pengene?

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99 W10.16 pianolakk 10" | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Mye sub for pengene. Rubust kabinett , god forsterker og har mulighet for tuning med skumputer i bassbortene - etter behov.

Ellers tror jeg du må kikke etter noe brukt. Er jo alltid mulighet for å gjøre et knallkjøp, da mange bytter komponenter flere ganger i året...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roaaad
    Finnes det en liten sub i norske butikker (rundt kr 3,000 + frakt) som gir tilsynelatende like mye valuta og kvalitet for pengene?
    Du kan trygt plusse på en del på den prisen.

Import avBK-sub:

Pris: 3.000,-
    Frakt: 650,-
    Norsk moms: 920,-
    Fortollingsgebyr: 220,- (Postens takst; gjerne dyrere med privat transportselskap)

Tilsammen: Min. ca. 4.750,-

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roaaad
    Hei,

Lurer paa om det er noen som har importert sub'er fra BK Electronics i England? ( XLS200 ). De er meget populaere paa avforums der borte, men handles kun direkte fra fabrikk. Jeg kunne tenkt meg en BK XLS200 for et lite dedikert hjemmekino rom men lurer paa om det er verdt bryet/toll/avgifts troebbel.

Dette lurer jeg på også. De har forøvrig fått skandinavisk distribusjon gjennom Tonsor. Frakten til Norge er gratis :wink:

Total pris på en BK XLS200 ender da på ca 4000,- og XXLS400 på ca 5000,-

Har kun funnet en "seriøs" anmeldelse på XLS200 og en forum anmeldelse.
    BK Electronics XLS200 review
    Subwoofer Tests Round 4, 5-6th of May 2007, Test Summary

XXLS400 får gjennomgående svært gode tilbakemeldinger.
    BK XXLS-400 Subwoofer Review
    BK Electronics XXLS400DF review

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare jeg der synes de minner forferdelig mye om REL subs? XLS200 likner også svært mye på den utgåtte Quake fra REL.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Er det bare jeg der synes de minner forferdelig mye om REL subs? XLS200 likner også svært mye på den utgåtte Quake fra REL.
    Nei.

Sitat Opprinnelig postet av Bhrsrk
    Videre testet jeg REL Quake hos Stereofil (hyggelig butikk og betjening forresten) og likte den, men følte at prisen var ørlite stiv i forhold til hva man fikk. På avforums.com er refrenget at XLS200 er en REL Quake som faktisk fungerer, så jeg mister ikke søvn over subwooferen.

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg har denne subben, importerte den i fjord høst.
    Den var primært ment brukt som en hifi sub, på grunn av størrelse og at den hadde med en koblingskabel(
    5M High Level Lead) til høypass kobling. Kan si meg meget fornøyd med kjøpet, virker som god kvalitet. Vaf faktoren er det vel heller ingen ting å si på , ganske kompakt.
    Om det var mest film jeg skulle bruke den til hadde jeg valgt den med nedoverslående elementer (XLS200-DF MK2) men ideelt om man har plass til en større modell er jo det å foretrekke i en kino. Som hifi subb er den god.

Newcomer Prat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv gemini, og hadde i min tidligere kino 2x xls200 og 2x gallo tr2. Bkelec er suverene subber i forhold til pris, og overlegne xtz etter mitt skjønn. Jeg har dog aldri handlet via tonsor, og aner ikke hvordan det fungerer lenger med å få dem til lands.

Bkelec har tidligere vært oem-produsent for mj acoustic og rel. Gemini som jeg har nå er samme som pro50 mkii hos mj, mener jeg.

Har aldri prøvd de større subbene, men dersom de ivaretar samme dynamikk og har mer trøkk enn de minste som jeg har hatt så er det meget lovende.. Skrik gjerne ut om noen i rogaland har xls400 eller Monolith. Er meget nysgjerrige på disse modellene, og spesielt sistnevnte...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kimare tipset meg om tråden og lurte på om jeg kunne bidra med mer info.

Subben er fremdeles i trofast tjeneste etter 5 år, og jeg er svært fornøyd.

Den står i stua (rekkehusstørrelse) sammen med et par eldgamle Dali Royal Menuet II og G&W TW-2006X som var nevnt i den andre tråden. Har altså ikke surround-oppsett, og høyttalerplassering bærer nå preg av forhandling i heimen. Visuelt gjør den lite ut av seg borti hjørnet. Jeg har varianten med høyttaler på undersiden, greit for å unngå tafsing fra barnehender.
    Byggekvaliteten opplever jeg som dønn solid og ordentlig.

Bruksområde er musikk, TV, spill, filmer - typisk familiestuestereo. Jeg har ikke kalibrert ordentlig med lydmåler, stilte bare inn rimelig raskt med sweeps, og syntes den var grei å justere. Har den koblet til høyttalerutgangene (i parallell).

Jeg tenker på den som kvikk og musikalsk, at den utfyller og kompletterer lydbildet. Det er ikke så mye "oj, bass og eksplosjon", det er mer en naturlig helhet.

Dessverre har jeg ikke holdt meg særlig oppdatert på hifi de siste årene, og har ikke noe særlig sammenligningsgrunnlag, men bakgrunnsinfo hjelper forhåpentligivs til å sette anbefalingen min inn i en nyttig kontekst.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •