Forsterker til B&W 805 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 47 av 47
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, skjønner ikke helt dette, impedansen er jo ikke lav i det hele tatt for 683 men 805 dipper jo ikke så lavt da.

Newcomer Prat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med fantastiske høyttalere!
    Jeg har bare gode ting å si om de høyttalerne, og savner dem i oppsettet mitt.
    Min erfaring er at det er var høytalere som spilte meget bra uansett forsterker.

Jeg hadde dem både på xindak 6950 forsterker og naimkomboen cd5-nac202-nap200.

Selv tenker jeg at disse kler best forsterkere med en litt varmere klang, EC, Xindak og også gjerne emotiva med xpa-2 effekttrinnet.

Å matche dem med naim-forsterkeri opplevde jeg som en mer fengende kombinasjon, som ga meg mer glede i små porsjoner, men lyttetrettheten kom vesentlig fortere sigende på enn hva det gjorde med varmere forsterkeri.

Uansett gratulerer med fantastiske høyttalere, og lykke til i ferden med jakten på forsterkeri

mvh

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Ja, skjønner ikke helt dette, impedansen er jo ikke lav i det hele tatt for 683 men 805 dipper jo ikke så lavt da.
    gikk det litt fort her? skjønner ikke helt hva du prøver å si her, "impedansen er jo ikke lav i det hele tatt for 683 men 805 dipper jo ikke så lavt da", prøver du å si at impedansen ikke går lavt verken for 683 eller 805? beklager, men forstår ikke hva du mener om det er noe annet, og hva er det du ikke skjønner?

uansett, du er klar over at impedansen på 683 ramler ned til 2.7 ohm på det værste? hva som er lavt kan vell diskuteres, men tror de fleste vil si at 2.7ohm er ganske lavt, spesielt med tanke på at spesifikasjonene sier 8ohm. når det gjelder 805 så vet jeg ikke, men mener å ha hørt at det er ca samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har anlegget vært til utprøving et par ukers tid, uten andre oppgraderinger enn phono- og Van Den Hul THe CS 122 høyttalerkabler fra HFK, og jeg må si at jeg er overraskende fornøyd. Jeg kan ikke si at jeg merker at forsterkeren sliter nevneverdig, og onkelen min, som har hatt anlegget før, har lyttet og synes det låter overraskende bra, selv med en svært ordinær Sony cd-spiller.

Av økonomiske årsaker blir forsterkeren ståande inntil videre. Det svake punktet er nok cd-spilleren. Denne tenker jeg at jeg har råd til å bytte ut. Har ikke så mye imot å kjøpe brukt.

Så fins det noen anbefalinger til rundt 2-3000? Kan en kjøpe en god dvd-spiller selv om 90% av lyttinga går til musikk
    Burde kanskje starte en ny tråd, men er jo godt i gang med denne.:-D

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Prat sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    +1 Gå for en god dac, da har du mulighet til å få god lyd fra de fleste digitale kilder.

Har også god erfaring med Beresford dacene som selges via homehifi.co.uk og denne: Pop Pulse POPpulse USB Pro DAC 707 - eBay (item 160426378002 end time Oct-18-10 18:53:24 PDT)

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt så mange kobinasjoner, men kan si litt om min erfaring.
    Har Nautilus 805.
    Kjøpte først en Arcam Solo music (da jeg gjerne ville ha innebygget radio og CD-spiller). Sammen med 805 er dette en ganske unik kombinasjon i forhold til lydkvalitet og funksjoner med tanke på pris. Ulemper var mangel på digital inngang om jeg husker riktig. Den dro også 804 helt greit faktisk..

Hørte forøvrig på tilsvarende produkt fra NAD (på 804 i butikk), og det kunne ikke sammenlignes. Mye mer ullen og udetaljert lyd, og ikke kontroll nedover.

Men av ulike årsaker endte jeg opp med Hegel H70. Det er mulig det var ørlite mer "crisp" i lyden fra Arcam, men har ikke sammenlignet de side om side. Og jeg er veldig fornøyd med Hegel og 805. Og utrolig praktisk med innebygget USB lydkort og høykvalitets DAC som gir suveren lyd (spesielt når man har PC uten digital ut) - lytter mye til både spotify og nettradio via PC.

Måtte bare tilføre dette her, da jeg sitter og nyter musikk og smiler av denne kombinasjonen akkurat nå!

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •