Forsterker til B&W 805 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ah, selvsagt. My bad.. Er ikke alltid så lurt å lese ting rett før en skal legge seg
    Men: Nå har jeg kobla opp anlegget, med Myryad-forsterkeren på 2x60w, en dårlig Sony cd-spiller og audiokabel fra Clas Ohlson, og faktisk: Det låter ikke så altfor ille. Det kan hende at det er mine ører det er noe i veien med, evt at jeg ikke har høye nok krav, men det er mulig å lytte. Det virker heller ikke som forsterkeren sliter voldsomt, men hva vet vel jeg?
    Uansett, jeg hører sikkert klar forskjell med noe bedre, og nå er jeg jo litt hekta.
    Hva med denne?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=67885&cat=13

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnnyday
    Lyngdorf har vell digitale forsterkere, fungerer dårlig med B&W. Hiver meg på de som skriker Engelsk elektronikk. Som nevnt er Arcam kanon her. Sjelden på bruktsalg desverre, og dårlig importør gjennom hifiklubben(med dårlig mener jeg de har lite på lager, og markedsfører særdeles dårlig!). Svenske Primare kan og fungere!

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av johnnyday
    Men: Nå har jeg kobla opp anlegget, med Myryad-forsterkeren på 2x60w, en dårlig Sony cd-spiller og audiokabel fra Clas Ohlson, og faktisk: Det låter ikke så altfor ille. Det kan hende at det er mine ører det er noe i veien med, evt at jeg ikke har høye nok krav, men det er mulig å lytte. Det virker heller ikke som forsterkeren sliter voldsomt, men hva vet vel jeg?
    Uansett, jeg hører sikkert klar forskjell med noe bedre, og nå er jeg jo litt hekta.
    Hva med denne?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=67885&cat=13
    Det er høyttalerne som har mest å si for lyden, så det er ingen grunn til at dette ikke skal låte bra - så det er nok ikke noe galt med ørene dine
    --
    Thorbjørn

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddemann
    Lyngdorf har vell digitale forsterkere, fungerer dårlig med B&W. Hiver meg på de som skriker Engelsk elektronikk. Som nevnt er Arcam kanon her. Sjelden på bruktsalg desverre, og dårlig importør gjennom hifiklubben(med dårlig mener jeg de har lite på lager, og markedsfører særdeles dårlig!). Svenske Primare kan og fungere!
    Tja, nå er vel ikke klangbalansen styrt av forsterkerteknologien. Jeg har selv klasse D forsterker på B&W og det fungerer helt glimrende.

Dette er vel en Klasse D-forsterker da såvidt jeg forstår. Det jeg har hørt og lest om denne forsterkeren tilsier at den bør kunne fungere bra - men det spørs jo litt på preferansene til trådstarter også. Denne forsterkeren legger nok neppe noe til i bassen, men er nok relativt nøytral.
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GrEmLiNgS
    NEI, den er for liten...

denne høyttalern krever effekt! kom deg over 100 watt minst, ikke vurder noe under en gang...
    tøv...watt er ikke bare watt, det som B&W krever er strøm, mao en strømforsyning som har nok overskudd til å levere jevnt og trutt hele veien.

2x70 watt fra Doxa 73 tror jeg vil gjøre seg helt utmerket på 805, kombiner med en forforsterker av god kvalitet og du er i mål er min påstand.

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte Doxa 70 Signature på 805 Matrix. Den hadde ingen problemer med å dra dem. Derimot savnet jeg bittelitt varme/kropp med de komponentene jeg hadde. Alt i alt tror jeg det er lettere og billigere å komme i mål med noe EC-utstyr - dog er det kansje mer potensiale i et velmatchet Doxa-basert oppsett.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddemann
    fullstendig uenig. hadde før lyngdorf på 683, og det fungerte svært bra. er du ute etter svært detaljert lyd, med omtrent ikke støy i det hele tatt, er lyngdorf veien å gå. dette er også en forsterker som har stålkontroll på høytalerene, selv om de har lav motstand. forsterkeren utnytter også opp i mot 95% av tillført energi, så selv om du presser forsterkeren hardt over lang tid, blir ikke forsterkeren varm i det hele tatt heller...

og forsterkeren er ikke noe dårligere fordi om de markedsføres dårlig, eller importør ikke har masse av dem på lager...

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    fullstendig uenig. hadde før lyngdorf på 683, og det fungerte svært bra. er du ute etter svært detaljert lyd, med omtrent ikke støy i det hele tatt, er lyngdorf veien å gå. dette er også en forsterker som har stålkontroll på høytalerene, selv om de har lav motstand. forsterkeren utnytter også opp i mot 95% av tillført energi, så selv om du presser forsterkeren hardt over lang tid, blir ikke forsterkeren varm i det hele tatt heller...
    Tror man skal være litt oppmerksom på at 805Matrix er en annen høyttaler enn 683, og kanskje vil fungere best på annet utstyr.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh
    Jeg kjørte Doxa 70 Signature på 805 Matrix. Den hadde ingen problemer med å dra dem. Derimot savnet jeg bittelitt varme/kropp med de komponentene jeg hadde. Alt i alt tror jeg det er lettere og billigere å komme i mål med noe EC-utstyr - dog er det kansje mer potensiale i et velmatchet Doxa-basert oppsett.
    Morsomt, jeg stiftet beskjentskap med Doxa med en SE på nettopp 805 Matrix, da med passiv pre fra Doxa. En rørpre sier de skal være meget bra på den nye Doxa 73... Da snakker vi svært detaljert lyd som noen nevner litt lengre opp her.

Dessuten leser jeg at andre som har prøvd Lyngdorfen med 683 beskriver det som kjedelig, så det er nok ikke fasiten... 805 fortjener forsterkeri over budsjettklassen, og det mye snacks å få tak i på bruktmarkedet til hyggelige priser.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh
    Tror man skal være litt oppmerksom på at 805Matrix er en annen høyttaler enn 683, og kanskje vil fungere best på annet utstyr.
    er klar over det, jeg selv er lykkelig eier av 805S nå, og har også hatt flere modeller av B&W, og syntes lyngdorf har funket svært bra på de modellene jeg har testet, og oddeman skrev at lyngdorf funket dårlig på B&W generelt, ikke bare på 805, det er det jeg syntes er fryktelig feil.
    er ikke det noe av problemet til oss av-entusiaster da, at uansett hva vi har av høytalere og forsterkeri, så er det vell alltid noe annet som kan fungere bedre?

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    805 er høyttalere med enormt potensiale for godlyd, men det fordrer faktisk at de får litt strømreserver å tære på. Noe jeg mener å ha en viss formening om med 805s i stallen parret med en kapabel forsterker. Jeg har forsøkt mange forsterkere i denne sammenhengen og ville fokusert på å få noe som har evnen til å levere godt med strøm. Selv klarer jeg meg godt med 100W i klasse A.

Det er mer i forholdet mellom høyttalere og forsterker en nominell impedanse og sensitivitet. Fasevinkler og impedanseforløp dikterer langt på vei mer om hvilken belastning høyttalerene utgjør. Selv om de er aldri så små og søte så er dette tross alt heller en indikasjon på at de er vanskeligere å drive en større fler-veis systemer med høyere sensitivitet.

Malen er nok heller store høyttalere med små forsterkere her på forumet enn omvendt, men jeg vil si at mange dermed går glipp av en opplevelse de ikke burde være foruten.

Lykke til med forsterkerjakten og husk, det er gode bruktkjøp der ute som gjør det rimelig å oppnå god lyd per krone.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle B&W sine modeller i 80-serien forderer vel egentlig masser av krefter fra elektronikken for å yte sitt beste? Min erfaring i hvert fall......

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er klar over det, jeg selv er lykkelig eier av 805S nå, og har også hatt flere modeller av B&W, og syntes lyngdorf har funket svært bra på de modellene jeg har testet, og oddeman skrev at lyngdorf funket dårlig på B&W generelt, ikke bare på 805, det er det jeg syntes er fryktelig feil.
    er ikke det noe av problemet til oss av-entusiaster da, at uansett hva vi har av høytalere og forsterkeri, så er det vell alltid noe annet som kan fungere bedre?
    Noe Bastant uttalelse fra min side at fungerer Dårlig på alt av B&W ja, ser den. Kun testet på 805s og 705. Der fungerte det ikke topp.

Men så er det forskjell i hva vi vektlegger. Er vell ikke helt nøytral siden jeg er Arcam "fan" synes det har fungert bra med B&W.

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zebby
    tøv...watt er ikke bare watt, det som B&W krever er strøm, mao en strømforsyning som har nok overskudd til å levere jevnt og trutt hele veien.
    +1
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi-klubben mente at Lyngdorfen var en knall-forsterker hvis høyttalerene ikke gikk lavt i impedans.Så f.eks på B&W 803 D som går ned til 2,5 ohm vil aldri en slik forsterker klare å drive noe særlig.Dette forklarer kanskje hvorfor folk har hatt bedre resultat med en receiver enn med Lyngdorf effektforsterker.
    Kanskje neste steg i byttet ditt kunne være en bedre cd-spiller og litt kabler ?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Hifi-klubben mente at Lyngdorfen var en knall-forsterker hvis høyttalerene ikke gikk lavt i impedans.Så f.eks på B&W 803 D som går ned til 2,5 ohm vil aldri en slik forsterker klare å drive noe særlig.Dette forklarer kanskje hvorfor folk har hatt bedre resultat med en receiver enn med Lyngdorf effektforsterker.
    Kanskje neste steg i byttet ditt kunne være en bedre cd-spiller og litt kabler ?
    dette er fullstendig nonsens. enten har ikke folkene du snakket med peiling på hva de snakker om, eller så er det noe du har missforstått. det er nettopp en av de gode grunnene til at lyngorf er så bra på B&W nettop fordi denne digital forsterkeren har så gode strømreserver og takler lave impedanser. veldig rart at jeg ble på det sterkereste anbefalt lyngdorf til 683 når jeg hadde dem, nettop fordi denne forsterkeren takler lave impedans, og 683 går ned til 2.7 ohm, og er omtrent like ille som 803D på det punktet

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er fullstendig nonsens. enten har ikke folkene du snakket med peiling på hva de snakker om, eller så er det noe du har missforstått. det er nettopp en av de gode grunnene til at lyngorf er så bra på B&W nettop fordi denne digital forsterkeren har så gode strømreserver og takler lave impedanser. veldig rart at jeg ble på det sterkereste anbefalt lyngdorf til 683 når jeg hadde dem, nettop fordi denne forsterkeren takler lave impedans, og 683 går ned til 2.7 ohm, og er omtrent like ille som 803D på det punktet
    Han har neppe peiling.Han har bare jobbet for Electrocompaniet i mange år og hørt Lyngdorfen hundrevis av ganger på forskjellig høyttalere.Denne fyren anbefaler ofte utstyr som de ikke selger selv og da er man straks mer troverdig.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Han har neppe peiling.Han har bare jobbet for Electrocompaniet i mange år og hørt Lyngdorfen hundrevis av ganger på forskjellig høyttalere.Denne fyren anbefaler ofte utstyr som de ikke selger selv og da er man straks mer troverdig.
    vell, jeg har testet lyngdorf på flere B&W høytalere og vet at det fungerer. hørt mange si samme som meg, ink en fyr som bl.annet har mastergrad eller doctor grad eller hva det nå er innenforbi dette feltet, samt han har jobbet lenge for de største studioene i england og norge, og jobbet lenge med PA, og har jobbet med mange av de største konsertene i Norge tidligere, dvs han har lært svært mye om dette på skole samt han har vært borti mer utstyr enn de fleste, både når det gjelder hifi og PA, og vet hvordan ting fungere. er det ikke litt rart at de omtrent bare bruker lyngdorf på B&W høytalerene når de kjører demo på dem, hvis ikke disse forsterkerene duger? vell vi får bare være enige i at vi er uenig og la det være med det

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Denne har jeg lest om... Er ikke så mange dager siden en kar testet ut 1572 på DM683, desverre så måtte forsterkeren kaste inn håndkleet, det ble for tøffe impedanser.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •