Trenger tips til mitt oppsett

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger tips til mitt oppsett

Hei!

Kjører nå SA1750(front), SA510AV(senter), SA505(bak), SE175(sub) og Pioneer SC-LX81 som receiver.

Har nettopp flyttet inn i ny leilighet, og føler nå for å optimalisere systemet mitt. Har i grunnen aldri vært helt fornøyd med lyden, og trenger derfor tips til forbedringer.

• Hvordan er det med bi-wiring i mitt tilfelle? Er dette noe å anbefale? Kjøpte følgende høyttalerkabel da jeg fikk anlegget mitt: Nordost Flatline Gold Høyttalerkabel | Soundgarden

Har planlagt å kjøpe meg mindre kabler, som enklere kan skjules i en kabelgate, og vurderer derfor bi-wiring. I såfall, er det noe regel på størrelsen på kabelen, for å ikke lage en flaskehals? Har dere noen tips til hvilke kabler som vil fungere med mitt oppsett?

• Har til tider følt at det har vært litt lite futt i anlegget mitt. Kan dette ha noe med receiveren å gjøre? Isåfall, er det feil med instillingene, eller er rett og slett receiveren for dårlig til å kjøre hjemmekinoen min?

• Har dere generelt noen andre tips til forbedring av hjemmekinoen? Kan ta noen bilder i løpet av kvelden, slik at dere kan se forholdene hjemmekinoen befinner seg i.

Setter svært pris på all form for tilbakemeldinger.

Mvh mr0nning

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,224
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr0nning
    Hei!

Kjører nå SA1750(front), SA510AV(senter), SA505(bak), SE175(sub) og Pioneer SC-LX81 som receiver.

Har nettopp flyttet inn i ny leilighet, og føler nå for å optimalisere systemet mitt. Har i grunnen aldri vært helt fornøyd med lyden, og trenger derfor tips til forbedringer.

• Hvordan er det med bi-wiring i mitt tilfelle? Er dette noe å anbefale? Kjøpte følgende høyttalerkabel da jeg fikk anlegget mitt: Nordost Flatline Gold Høyttalerkabel | Soundgarden

Har planlagt å kjøpe meg mindre kabler, som enklere kan skjules i en kabelgate, og vurderer derfor bi-wiring. I såfall, er det noe regel på størrelsen på kabelen, for å ikke lage en flaskehals? Har dere noen tips til hvilke kabler som vil fungere med mitt oppsett?

• Har til tider følt at det har vært litt lite futt i anlegget mitt. Kan dette ha noe med receiveren å gjøre? Isåfall, er det feil med instillingene, eller er rett og slett receiveren for dårlig til å kjøre hjemmekinoen min?

• Har dere generelt noen andre tips til forbedring av hjemmekinoen? Kan ta noen bilder i løpet av kvelden, slik at dere kan se forholdene hjemmekinoen befinner seg i.

Setter svært pris på all form for tilbakemeldinger.

Mvh mr0nning

Hei.

For å ta spml nr 1. Nei. Biwiering har ingen tin for seg. Bi amping derimot har mye. Siden du skal kjøre alt fra en reciver så har bi.amping ingenting for seg. Fosrsterkeren din vil uansett dra all strøm fra samme kontakt i veggen. Haddedu hatt 2 effektforsterkere så hadde det nok hatt noe å si.

Nå har jeg lest innlegget ditt megne ganger, og jeg ser bare 1 mulighet. Bi amp fra 1. reciver har ingenting å si. Har du et seperat effekttrinn så kanskje. Problemet i ditt system er strøm. SA krever veldig mye strøm for å låte slik de er ment. Har selv hatt sa 1550 så jeg vet hva jeg snakker om,

Finn deg en forsterker som her litt mere å dra på med, eller en effektforsterker. Det siste vil du ha mere igjen for.

Peter

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret! Tanken har faktisk ikke slått meg i det hele tatt, da jeg regnet med at receiveren jeg hadde var mer enn nok god for min hjemmekino.

Hvilken effektforsterker anbefaler du da? Var en kjapp tur innom soundgarden sin hjemmeside, men synes de fleste var litt vel dyre. Ser for meg en i prisklassen 5000,- i første omgang. Dersom dette blir for lite, blir jeg pent nødt å spare litt.

edit: hva med denne:NAD C275BEE Effektforsterker | Hi-Fi Klubben?

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville først forsøke biamp fra Pio'en var jeg deg. Opplevde tildels klart mer "trøkk" fra min når jeg gjorde dette. Har ikke denne forsterkeren idag, kanskje var opplevelsen bare av psykisk art?

Uansett billig å forsøke, trenger kun noen meter kabel.

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde også et ganske bra løft i lydbildet når jeg gikk over til biamping på yamaha receiveren min.Ble mer fyldig bass og generelt mye bedre lyd så jeg vil helt klart anbefale deg å prøve dette før du kjøper mer effekt. Nå skal det sies at mer effekt blir jo heller aldri feil
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, prøv det. det absolutt siste stedet du skal lete etter "forbedringer" er på kabelsiden.
    Se heller på plasering av høyttalerne, spesielt om du som så mange andre har de inne i et hjørne, men la oss se noen bilder.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •