Vurderer å utvide fra 5.1 til 7.1. Hvilke høyttalere? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Neida, bare mer fylde.

Har hatt 2,5-veis gulstående bare 1,3-1,4m fra lyttepos uten problem. 2-veis og 2,5-veis fungerer ganske bra nære lyttepos.

Siden rommet ditt er såpass smalt kunne du kanskje dradd sofaen 1m lenger frem for å få mer "bredde" i lyden fra frontene. Da kan du henge et par DS3 på sideveggen i dipol-modus for best spredning. Og da kan du med fordel sette 686 mer midt på veggen på stativer(da vinduet hindrer optimal plassering på vegg).

Geir Arne
    Ja den tanken har jeg vært inne på, men sofaen blir dessverre stående slik den står, grunnet total inntrykket av stua.
    Men ja, vet det hadde vært en god løsning.

Men hva med en liten satelitt høyttaler.....misforstå meg rett...må ikke være en liten pc høyttaler, men noe midt i mellom....
    Det jeg er redd for ved å henge opp en ekstra kanal er at den skal bli for dominerende i lyd bildet.

Som du sier hadde jeg nok fått mer trykk i bakkanalene med 685 bak, men da vi har ei lita frøken på 1,5 år sovende 8 meter borti gangen her, er det dessverre sjeldent jeg ville dratt nytte av disse

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spiff79
    Ja den tanken har jeg vært inne på, men sofaen blir dessverre stående slik den står, grunnet total inntrykket av stua.
    Men ja, vet det hadde vært en god løsning.

Men hva med en liten satelitt høyttaler.....misforstå meg rett...må ikke være en liten pc høyttaler, men noe midt i mellom....
    Det jeg er redd for ved å henge opp en ekstra kanal er at den skal bli for dominerende i lyd bildet.

Som du sier hadde jeg nok fått mer trykk i bakkanalene med 685 bak, men da vi har ei lita frøken på 1,5 år sovende 8 meter borti gangen her, er det dessverre sjeldent jeg ville dratt nytte av disse
    Fylden får du også ved lave volum. Kan også senke delefrekvensen.

Du har jo også mulighet til å sette 685 bak og kjøpe 683 til fronter. Men det var kanskje ikke veien du hadde tenkt å gå?

Geir Arne

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Fylden får du også ved lave volum. Kan også senke delefrekvensen.

Du har jo også mulighet til å sette 685 bak og kjøpe 683 til fronter. Men det var kanskje ikke veien du hadde tenkt å gå?

Geir Arne
    Nei, ikke sett meg på de tankene.....Da sprekker budsjettet

Blir det handlet noe nytt til kinoen i nærmeste fremtid må det være PJ og lerret, selv om det blir en stooor utfordring å få lerret plassert samtidig som jeg skal kunne bruke tv. Eller så måtte det bli ny høyttaler til en ekstra kanal bak. Jeg synes jeg har mer enn nok trykk i lyden til mitt bruk pr. idag. Men hadde vært morro å testet en ekstra kanal, bare for å ha det prøvd ut...Du vet hvordan det er

Får se om jeg får lånt meg en HT av en eller annen. Er jo som Hygen sier; bare å teste.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart.