JBL TL260 VS Klipsch Rf-83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

JBL TL260 VS Klipsch Rf-83

Har lest tråder her, og ellers på nett i to dager rundt mitt spørsmål, men klarer ikke helt å få trekt ut det jeg lurer mest på. Jeg har ikke noen butikker i nærhet som har Rf-83 stående å spille heller.
    Jeg er ikke veldig redd for oppløsningen og bredden i lydbildet,da jeg har hørt rf-63 side om side med mine jbl 260. Syntes den gang at TL-260 låt best.
    Jeg må innrømme nå at jeg savner den mer frempå bassen jeg leser om klipsch.
    Har en eller fler hørt disse kandidatene og kjenner dem godt, så vil jeg gjerne høre om det store forskjellene mellom disse høyttalerne. Er det slik jeg innbiller meg, at det er mye mer punch fra rf-83 enn mine TL-260? Når jeg hørte på rf-63 side om side med TL-260 på en Hk 990 var det ikke store forskjellen på dette punktet følte jeg. Er veldig usikker om dagen så hadde vært takknemlig for litt hjelp.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat fra FV. i tråden: http://avforum.no/forum/generelt-aud...kal-vises.html
    Som tittelen sier, hvilken plate setter du på når du virkelig vil få fram det beste av steroen når du har venner på besøk? Jeg har endelig fått på plass alle komponente til min aller første stereo og er selvfølgelig stolt og kry og vil vise fram hva anlegget har å by på. En klassiker til nå er money for nothing, den har bare en helt rå oppbygning hvor det legges på mer og lyd, flere og flere instrumenter før alt kuttes, man får det legendariske riffet før trommene og bassen slår i brystkassa slik at man får ståpels på både armer og rygg. Jeg er også såpass barnslig at jeg flirer, helt uten å legge skjul på hvor stolt jeg er over å endelig ha et bra anlegg stående på stuegulvet.
    Regner med flere kjenner seg igjen her, så hva setter du på når du skal gjøre kompisene missunnelige, den platen som du føler virkelig viser anlegget ditt fra sin beste side og som aldri svikter?
    Her er mitt problem: Den berømte bassen slår ikke nok i brystkassa:evil:

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så mange som har klipsch her inne, så må det være noen som kan bekrefte eller av bekrefte. Har lett etter svar på nett, men trenger en liten dytt.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den generelle reglen jeg har skjønt er at rf-63 er best til musikk. Rf-83 blir for rå. For store elementer.

Synes du jbl var bedre 63. Tror jeg du synes jbl er bedre en 83.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, til musikk lytting,om jeg kan si det. Det som er mitt problem er at jeg savner det fysiske som slår lufta ut av mellom gulvet Skal jeg være ærlig så syntes jeg ikke det var et hav av forskjell mellom 63 og jbl, men at jbl var noe bedre som musikk formidler. som sagt så var det så likt at jeg kan fint leve med at det spiller røffere, for er liksom det jeg mangler nå. Har nok av dyp bass og fundament, men mangler endel på brutale slag fra frontene (det over svs). Er derfor jeg er litt spent på om det er noe RF-83 kan ordne for meg. Har også lurt på å kjøpe inn til midt bass kasser,men slipper jeg å fylle opp med kasser rundt er det bare bra.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke rf-83 var så mye bedre på midbass. Noe var det jo, men 83 tar jo knekken på 63 i bunnen. Det er den kraftigere.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, så mulig det ikke vil bli SÅ mye grønnere med Rf-83 i front enn jbl? Hvorfor, kan ikke dette være lett. Du skulle jo nå sagt: Rf-83 gruser jbl i midt bass, så her er det ikke noe å lure på

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Ja, til musikk lytting,om jeg kan si det. Det som er mitt problem er at jeg savner det fysiske som slår lufta ut av mellom gulvet Skal jeg være ærlig så syntes jeg ikke det var et hav av forskjell mellom 63 og jbl, men at jbl var noe bedre som musikk formidler. som sagt så var det så likt at jeg kan fint leve med at det spiller røffere, for er liksom det jeg mangler nå. Har nok av dyp bass og fundament, men mangler endel på brutale slag fra frontene (det over svs). Er derfor jeg er litt spent på om det er noe RF-83 kan ordne for meg. Har også lurt på å kjøpe inn til midt bass kasser,men slipper jeg å fylle opp med kasser rundt er det bare bra.
    Selvfølgelig har RF83 et fortrinn med 3stk 8" mot TL260 sine 4" og 6.5". Men jeg tror at bytter du til RF83 vil du fort gå "lei" av det ekstra midbass trøkket RF83 gir, og du vil savne den silkemyke diskanten og fete bassen til TL260.

Er RF83 alternativet tror jeg ikke gresset er grønnere på den andre siden, - hvertfall ikke til musikk.

Hilsen inhabil som har hørt begge ht ved flere anledninger.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haymaker
    Selvfølgelig har RF83 et fortrinn med 3stk 8" mot TL260 sine 4" og 6.5". Men jeg tror at bytter du til RF83 vil du fort gå "lei" av det ekstra midbass trøkket RF83 gir, og du vil savne den silkemyke diskanten og fete bassen til TL260.

Er RF83 alternativet tror jeg ikke gresset er grønnere på den andre siden, - hvertfall ikke til musikk.

Hilsen inhabil som har hørt begge ht ved flere anledninger.

kommer vel mye an på hva de forskjellige høytalerne fores med og ikke minst rommet, rf83 er vel ikke skarp i toppen med riktig oppsett og kan spille dypt nok til det meste av musikk? personlig holder jeg en knapp på rf63 kontra rf83 når det gjelder musikk
    HK er ikke topp 5 match for meg når det gjelder klispch så det kan være at den matcher jbl bedre?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, Jeg fikk jo litt å tenke på nå,som ikke svarene gikk i den rettningen jeg trodde:neutral: Så du hadde Tl-260 og Xpa-2. Hvordan funker dette? (side spørsmål må vel være litt lov) Jeg får prøve å ta med en tur innom en plass hvor de har klipsch for demo. kan være jeg kommer til å deponere på ett par med Rf-63, slik at jeg får testet side om side på mine oberon og i mitt hus.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Synes ikke rf-83 var så mye bedre på midbass. Noe var det jo, men 83 tar jo knekken på 63 i bunnen. Det er den kraftigere.
    men til musikk vil jo en alt for kraftig bunn gjerne ta bort litt av den øvrige lyden , ergo er rf63 kanskje en bedre musikk høytaler?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kom du meg i forkjøpet jokris,men det var vel noe i den banen med forsterkere jeg tenkte på også. Ser jo at det er ganske mye enighet om at 63 passer bedre til musikk enn 83. Tenker dere da politisk korrekt? For føler at mitt oppsett er ganske riktig nå etter mye om og men. Tenker da at jeg savner denne morroa og lysten for å dra frem luft gitaren. JaJa (Er vel lov å være litt Harry en sjelden lørdags kveld)

Newcomer jarand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei. har hørt både tl260 og rf83 på vincent forsterker og rf 83 trykker en god del mer ja en tl`n.. personlig liker jeg bassen mye bedre fra 8" elementer en fra en 12" .

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men bare for å presisere så syntes jeg ikke det er noe galt med lyden i mine jbl, men jeg savner bare trykket i magen. Så om det skal være noen hensikt i å bytte må det jo være så det monner også. Eller er kanskje veien å gå, ett par epik empire fra Lsound..

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff, Jeg fikk jo litt å tenke på nå,som ikke svarene gikk i den rettningen jeg trodde:neutral: Så du hadde Tl-260 og Xpa-2. Hvordan funker dette?
    Synes det funker veldig bra.

Eller er kanskje veien å gå, ett par epik empire fra Lsound..
    Ja, det er nok veien å gå!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Hvor lang opp går denne mage punchen. Går den opp over 300hz:roll: Ser det er noen som bygger kasser med store PA elementer her på forumet, som burde kunne følge med enda lenger opp.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der kom du meg i forkjøpet jokris,men det var vel noe i den banen med forsterkere jeg tenkte på også. Ser jo at det er ganske mye enighet om at 63 passer bedre til musikk enn 83. Tenker dere da politisk korrekt? For føler at mitt oppsett er ganske riktig nå etter mye om og men. Tenker da at jeg savner denne morroa og lysten for å dra frem luft gitaren. JaJa (Er vel lov å være litt Harry en sjelden lørdags kveld)

rommet ditt spiller en stor rolle da, personlig tar jeg frem luftgitar og trampefoten så fort jeg spiller litt rock n roll her
    men tror jeg skjønner hva du er ute etter ja
    båderf63 og rf83 spiller jo veldig bra og her passer rett og slett rf63 bedre
    politisk korrekt eller ikke, det vet jeg ikke noe om:grin:
    akustikktiltak er saken

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei,

Når det gjelder "brystkasse" bass så er JBL rå her. I prisklassen med RF 83 ville jeg heller gått for JBL LS 80 om det er denne type bass du savner. Har selv eigt Mange klipsch ( inkludert RF 83 ) og hørt JBL LS 80 ved flere anledninger og må si at JBL'en har mye mer av denne rå mellombassen. RF 83 går dypere dog, og jeg føler også den er litt mer oppløst med rett elektronikk. Ikke mye forsjell på det dog, begge høytallere er noe av det beste du får i den prisklassen.

Men som sagt LS 80 > RF 83 i mellombass by far. Anbefaler deg en lytt på de om mulig.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Når det gjelder "brystkasse" bass så er JBL rå her. I prisklassen med RF 83 ville jeg heller gått for JBL LS 80 om det er denne type bass du savner. Har selv eigt Mange klipsch ( inkludert RF 83 ) og hørt JBL LS 80 ved flere anledninger og må si at JBL'en har mye mer av denne rå mellombassen. RF 83 går dypere dog, og jeg føler også den er litt mer oppløst med rett elektronikk. Ikke mye forsjell på det dog, begge høytallere er noe av det beste du får i den prisklassen.

Men som sagt LS 80 > RF 83 i mellombass by far. Anbefaler deg en lytt på de om mulig.
    Da skal jeg seriøst reise til soundgarden porsgrunn å høre på demo om de har dem satt opp.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoho:twisted: ser ut som det står et par på demo rommet ut fra bildene deres om de er oppdatert. skal da prøve å få gjemt meg vekk for en demo der i løpet av dagen.. Er bare et problem: Sjefen i huset snakka om at hun ville til Ikea å hente et skap i dag også argh.. Ikea-......._ Ls 80 bør ikke være vanskelig valg

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •