JBL TL260 VS Klipsch Rf-83 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bUlk
    Hoho:twisted: ser ut som det står et par på demo rommet ut fra bildene deres om de er oppdatert. skal da prøve å få gjemt meg vekk for en demo der i løpet av dagen.. Er bare et problem: Sjefen i huset snakka om at hun ville til Ikea å hente et skap i dag også argh.. Ikea-......._ Ls 80 bør ikke være vanskelig valg
    Hehe Ikea er da bra greier? Så billig at du får råd til bra stereo . Kom gjerne med tilbakemelding om du går å tar deg en lytt. Hvilken elektronikk har du tenkt å bruke ?

H/K / Pioneer og Mcintosh er det jeg har hørt. Uten tvil Mcintosh som er det beste valget men det koster jo også deretter . LS 80 er uansett ikke så kresen som RF serien til Klipsch når det kommer til elektronikk, H/K + Klipsch synes ikke jeg er noe særlig f.eks. Det blir fort skrikete.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Når det gjelder "brystkasse" bass så er JBL rå her. I prisklassen med RF 83 ville jeg heller gått for JBL LS 80 om det er denne type bass du savner. Har selv eigt Mange klipsch ( inkludert RF 83 ) og hørt JBL LS 80 ved flere anledninger og må si at JBL'en har mye mer av denne rå mellombassen. RF 83 går dypere dog, og jeg føler også den er litt mer oppløst med rett elektronikk. Ikke mye forsjell på det dog, begge høytallere er noe av det beste du får i den prisklassen.

Men som sagt LS 80 > RF 83 i mellombass by far. Anbefaler deg en lytt på de om mulig.

hmmm.. stemmer ikke godt overens med mine erfaringer av LS80 vs RF83, og en av hovedgrunnene til at jeg ikke kjøpte LS80 selv..

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tenkt å beholde mine Oberon 6.1 som effekt. Som pre del må det muligens bli en receiver pga, kino delen. Den vil ikke bli byttet før jeg er ferdig med huset og kino rommet, pga den syke utviklingen på nye duppe dingser og lydformater. Kan jo hende jeg ender opp med en prosessor som har by-pass, men har ikke tenkt noe større på dette enda. bruker nå min gamle trofaste 1016 som pre.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som får meg til å tenke er at meningene om hvilken som har midt bass med mest fysisk trykk, er så delte. For lydkvaliteten ellers betviler jeg ikke i noen av disse høyttalerne. Jeg sitter igjen med at det ikke vil være helt store forskjeller, slik som jeg hadde håpet. Skal fortsatt prøve å komme meg innom soundgarden for en demo i dag, for det er iallefall en ting jeg kan gjøre.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    hmmm.. stemmer ikke godt overens med mine erfaringer av LS80 vs RF83, og en av hovedgrunnene til at jeg ikke kjøpte LS80 selv..
    Hmm, ja dette beviser vel kanskje bare at det med høytallere og oppfattelse av lyden er veldig subjektiv. Det er klart rommet dette blir spillt i kan spille en stor rolle også på hvordan ting oppfattes. Testet du RF 83 og JBL LS 80 i samme rom / samme elektronikk ? For meg var det ihvertfall stor forsjell på de.

Personlig ville jeg foretrukket RF 83 som en bedre allround høytaller, synes den høytalleren er veldig komplett med rett elektronikk, men jeg synes LS 80 er veldig nære og med mer trykk i mellombassen. Vi får se hva trådstarter mener etter en lyttetest .

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, til musikk lytting,om jeg kan si det. Det som er mitt problem er at jeg savner det fysiske som slår lufta ut av mellom gulvet Skal jeg være ærlig så syntes jeg ikke det var et hav av forskjell mellom 63 og jbl, men at jbl var noe bedre som musikk formidler. som sagt så var det så likt at jeg kan fint leve med at det spiller røffere, for er liksom det jeg mangler nå. Har nok av dyp bass og fundament, men mangler endel på brutale slag fra frontene (det over svs). Er derfor jeg er litt spent på om det er noe RF-83 kan ordne for meg. Har også lurt på å kjøpe inn til midt bass kasser,men slipper jeg å fylle opp med kasser rundt er det bare bra.
    skal du få det beste ut av RF63 så kreves det bra elektronik,synes selv RF63 er flere hakk bedre enn jbl selv om det også er en bra høytaler,bra dynamikk og raske elementer

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ja dette beviser vel kanskje bare at det med høytallere og oppfattelse av lyden er veldig subjektiv. Det er klart rommet dette blir spillt i kan spille en stor rolle også på hvordan ting oppfattes. Testet du RF 83 og JBL LS 80 i samme rom / samme elektronikk ? For meg var det ihvertfall stor forsjell på de.

Personlig ville jeg foretrukket RF 83 som en bedre allround høytaller, synes den høytalleren er veldig komplett med rett elektronikk, men jeg synes LS 80 er veldig nære og med mer trykk i mellombassen. Vi får se hva trådstarter mener etter en lyttetest .
    '

ja jeg testet de i samme rom, elektronikk etc som RF83, og i tillegg testet jeg de opp mot mine RF82 på stua, samme kriterier. og for å være helt ærlig føte jeg rett og slett at bassen var mer fysisk på klipsch, mer punch og attack, mens det opplevdes som "mer" på LS80

Nå er jo de JBL trådtarter har meget gode høytalere, mens alt går på smak og behag, har et par venner som har disse selv, og er strålende fornøyd - men de fikk seg en aha opplevelse når de fikk høre på RF82'ene mine til film uten sub, Klipsch sin storhet ligger i nettopp dette meg midbass, som jeg aldri har fått frem like bra med andre merker..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå kommer jeg fra soundgarden, og fikk sløyfa Ikea turen. Det stemte endel med det du sa maddie, men følte ikke at det blir det helt store løftet fysisk sett. Lyden derimot kom bedre frem fra disse. Ble spilt på Hegel 200 forsterker. Håper ikke jeg stiller umulige kriterier her... Kanskje det er mitt lønnstrinn som bare er for lavt i forhold til krav Som selger sa: han hadde ikke noe som kunne spille "fint" som disse, og samtidig kunne gjøre "vondt" i kroppen. Da var det mer i retning Array 1400 og langt dyrere elektronikk..

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå kommer jeg fra soundgarden, og fikk sløyfa Ikea turen. Det stemte endel med det du sa maddie, men følte ikke at det blir det helt store løftet fysisk sett. Lyden derimot kom bedre frem fra disse. Ble spilt på Hegel 200 forsterker. Håper ikke jeg stiller umulige kriterier her... Kanskje det er mitt lønnstrinn som bare er for lavt i forhold til krav Som selger sa: han hadde ikke noe som kunne spille "fint" som disse, og samtidig kunne gjøre "vondt" i kroppen. Da var det mer i retning Array 1400 og langt dyrere elektronikk..
    Ja Array 1400 har alt dette som du er på jakt etter vil jeg tro , men syntes LS 80 hadde en del av dette, dog ikke like bra.

Ett litt billigere alternativ med mye punch kan jo være Heritage Serien til Klipsch. Hva med ett par Klipsch Cornwall III ? Nå har jeg riktignok ikke hørt akkuratt disse selv, men det som skrives om de låver jo bra. Har hørt en del på Lascala II og dette trykker veldig, noe av det absolutt råeste på mye musikk, savnet litt dypbass selv i disse dog. Cornwall går en del dypere, men har nok ikke helt samme oppløsning som lascala.

Men så var det utseendet da, om flere skal bestemme i heimen blir det tøft .

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Array 1400 har alt dette som du er på jakt etter vil jeg tro , men syntes LS 80 hadde en del av dette, dog ikke like bra.

Ett litt billigere alternativ med mye punch kan jo være Heritage Serien til Klipsch. Hva med ett par Klipsch Cornwall III ? Nå har jeg riktignok ikke hørt akkuratt disse selv, men det som skrives om de låver jo bra. Har hørt en del på Lascala II og dette trykker veldig, noe av det absolutt råeste på mye musikk, savnet litt dypbass selv i disse dog. Cornwall går en del dypere, men har nok ikke helt samme oppløsning som lascala.

Men så var det utseendet da, om flere skal bestemme i heimen blir det tøft .
    He, he ja det kan bli vrient, men skal jo inn på eget kino rom etterhvert (bare jeg får dratt meg vekk fra dette avhengighets skapende forumet ett år tid ) Har aldri hørt noen av disse fra klipsch. Vet om en som skal ha Lascala, så kanskje det hadde vært lurt å tatt et besøk der om jeg for lov. Er ikke redd for å miste dyp bass da mine svs tar seg av denne saken

Newcomer torbis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valgets kval..........

Ja vrient...er det ikke det som er menigen da...he..he
    Smaken er ikke som baken, men hvor villig er du til å bla opp noen laken, det er nok saken.
    Mitt råd er nok desverre, at du bør prøve ut 260 dine når rommet står ferdig..
    Da har du riktig utgangspunkt og kan låne med deg hva du vil for sammenligning...
    Dårlig tips antagelighvis:|

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torbis
    Ja vrient...er det ikke det som er menigen da...he..he
    Smaken er ikke som baken, men hvor villig er du til å bla opp noen laken, det er nok saken.
    Mitt råd er nok desverre, at du bør prøve ut 260 dine når rommet står ferdig..
    Da har du riktig utgangspunkt og kan låne med deg hva du vil for sammenligning...
    Dårlig tips antagelighvis:|
    Jepp, dette var dagens. Hørtes nesten ut som om du mente at jeg skulle være fornuftig

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    <<<<skal nesten være litt forsiktig å nærme deg disse klassiske klipsch høytalerne de er jo noe helt for seg selv og jobber man med matching er det stor sjanse for at de blir værende mange , mange år hos eier, er nesten som å eie en del av hifi historien

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ender det med en av disse modellene, da blir det i iallefall ikke før kino rommet står ferdig. Tror nok ikke at bestyreren godkjenner dette i stuen(Må også si meg enig med henne i det).

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn her og nå, vurderer jeg nok en eller annen midtbass kasse av noen slag. Har ikke store formeninger om hvilke eller hva, men har sett litt på epiken fra Lsound.. Det gjenstår jo selvfølgelig å få lyttet på Rf-83, men har begynt å miste litt troen at den vil kunne gjøre så stor forskjell, slik at det blir unødvendig med ekstra kasser. Samtidig blir det nok ikke aktuelt med noen Array 1400, selv om det hadde vært hysterisk morsomt.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn her og nå, vurderer jeg nok en eller annen midtbass kasse av noen slag. Har ikke store formeninger om hvilke eller hva, men har sett litt på epiken fra Lsound.. Det gjenstår jo selvfølgelig å få lyttet på Rf-83, men har begynt å miste litt troen at den vil kunne gjøre så stor forskjell, slik at det blir unødvendig med ekstra kasser. Samtidig blir det nok ikke aktuelt med noen Array 1400, selv om det hadde vært hysterisk morsomt.

Istedenfor å kjøpe deg subwoofer/subwoofere som er bedre enn andre på bass litt oppover i registeret, støtter jeg opp forslaget med midbassmoduler:-P

nå er jo midbassen (brystkassebassen) alt etter hva folk mener, i området 60/80hz --- litt under 200hz grovt sett, og det er utenfor arbeidsområdet til de aller fleste subwoofere uansett, og i såmåte fronthøytaler mat..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden ingen har nevnt det hva med de klassiske rf 7:-D Hadde dem for noen år siden og må si dem hadde vannvittig rå punch i seg.. Har forøvrig selv et par rf 83 og ksp 400 om dagen.. Ingen av disse er akkurat pinglete i mid bassen heller, særlig ikke rf 83.. 8)

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørt begge men har ikke testa dem opp mot hverandre, vil fortsatt tro at rf-83 drar det lengste strået hvor bass og lydtrykk angår. Men er det ikke slik at 8 tommere vil dra bedre midbass en 12 tommere? 12erne blir litt tunge og slitne og har mulighet for mye mer excursion, har derfor fått intrykk av at de er bedre egnet for dypere bass, mens de mindre elementene er strammere og høres bedre ut lenger opp? nå vet jeg at jeg har sagt noe feil men vet ikke hvor, kan noen avklare takk:P?

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved en gitt og gjerne begrenset effekt har du nok rett i det du sier. Men gir du 12'erne til TL260 de de vil ha av effekt skal jeg love deg at det blir punch oppover i frekvensregisteret. Deler du de mot subwoofere på f.eks 80Hz slik at de kun skal levere mellombass får en kongelyd.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, så på delefrekvensen at de rullet av ved 280hz. Da vil det jo bli lite å hente på å sette inn epik empire skulle man tro, som også ruller av i det området. Burde ikke trykke jeg føler mangler fysisk ligge over arbeids området til 12"..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •