Dali ikon8 VS XTZ 99.36 ??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali ikon8 VS XTZ 99.36 ??

Hei hei, lurer på og kjøpte meg en surround ”pakke”. Ikon Vokal 1, Ikon W2, Ikon 8, Ikon sub. .. eventuelt………. Xtz 99.36, 99.25, osv XTZ 99.36/25 Surroundsystem Stereo/Surroundpakker | Surround.no - Høyttaler spesialisten

Har en eldre xtz class-a med preout hvordan eller hva ville dere har gjort for og støtte disse to produktene. Eventuelt noe annet som hadde vært bedre til CA samme pris?

Takk takk

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplever at Dali Ikon serien er skarpe i toppen og det rapporterer mange andre også. Av disse to alternativene, ville jeg ha valgt XTZ. Vanskelig å finne noe som konkurrerer med XTZ til prisen i grunnen.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg opplever at Dali Ikon serien er skarpe i toppen og det rapporterer mange andre også. Av disse to alternativene, ville jeg ha valgt XTZ. Vanskelig å finne noe som konkurrerer med XTZ til prisen i grunnen.
    haha. Da har du matchet de helt feil. Kjører de på denon, og har ALDRI hatt noe problemer med diskanten. Hifiklubben har tilbud på Ikon8 pakken. 13 000 avslag. Det er billig det. Ville gått ned og hørt.

Hahaha. surround.no har akkurat fått de inn
    På lager igjen ca. 10. desember 2009.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer Geir Kristiansen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg holder akkurat på med å spile inn IKON 8 og resten av IKON MK2 serien med sub, senter og On-Wall bak og jeg kan ikke skjønne de som sier at disse er skarp i toppen. Jeg spiller progressiv rock og til dette formålet er de helt perfekt. Benytter NAD T785HD som drivverk og det jeg erfarer er at det gjør seg med litt strøm på dette oppsettet.

Jeg fikk rabatten også på MK2 og hele høyttaleroppsettet kom på rundt 24.500,- og med den prisen skal det godt gjøres å finne noe som spiller bedre.

Akkurat nå kjører jeg Blu-ray Porcupine Tree - Anesthetize og lyden er helt helt perfekt til denne musikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vel, hifiklubben har det til nå 19500,- lurte på og bytte ut senteren til mk2, men men, ble da ikke veldig klokere på dette her da, noen ville gått for xtz men andre ville ha hatt dali, de fleste "mener" at dali er veldig skarpe, men men får se hva jeg gjør gitt

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av egunnerud
    Ja vel, hifiklubben har det til nå 19500,- lurte på og bytte ut senteren til mk2, men men, ble da ikke veldig klokere på dette her da, noen ville gått for xtz men andre ville ha hatt dali, de fleste "mener" at dali er veldig skarpe, men men får se hva jeg gjør gitt
    Det som er problemet, alle har sine egne meninger! så er det opp til deg å lytte til begge produkter, og gjøre opp din egen mening.

Begge er to fantastiske høyttalere. Ikon 8 innehar mye mer trøkk, mens XTZ`en spiller mer balansert, men osm nevnt her... match ikon 8 med dali, parasound ect og ikke nad. så låter det ganske alraight ikke så spiss i toppen osm folk skal ha det til.

synd at de fleste på *klubben* velger å demonstrere på nad forsterkere.. etter min mening synes jeg B&W låter best på cambridge og dali på denon (av de merkene de har) så demonstrerer de omtrent bare nadene...

back to topic: prøvelytt selv! be dem om å teste dali på denon og ikke nad! test XTZ på en forsterker som matcher og gjør opp din egen mening om du er i tvil:-D

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt XTZ 99.36 ca et år nå, og kan ikke si at jeg er annet enn fornøyd.
    Høyttaleren bruker gode elementer fra Seas og ser ganske flotte ut i pianofinish (WAF).
    Har ikke hørt Ikon8, men jeg vil påstå at 99.36 også er en tanke spisse.
    Gikk over fra Audiovector M3 Super som var mer nøytrale.
    Dessuten har du et hav av justeringsmuligheter med 99.36. 3 porter som du kan variere tettingen med samt demping/boosting av bass og diskant.
    Hvis du er glad i bass, så kan du spe på med matchende subber i samme pianofinish. Jeg har 2 stk w10.16. Morro. :-D

Du kan jo også lese om erfaringer fra Dr.Hifi i tråden hans:
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...post-78-a.html

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sier ikke mer enn:

Fountek NeoCD3
    Seas Excel
    Seas Prestige

De to første sitter no i mange høyttalerkonstruksjoner til godt over 100.000kr Blant annet Nordic Sound (electrocompaniet) bruker NeoCD3 diskanten i sin toppmodell

Nå vil jeg ikke si at disse høyttalerne kan sammenlignes med XTZ99.36, men det forteller litt om hvor seriøse XTZ er når det gjelder bang for buck

De nye Divine høyttalerne har jo blant annet elementer fra Thiel & Partner som sitter i blant annet Marten høyttalere om jeg ikke tar feil? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Sier ikke mer enn:

Fountek NeoCD3
    Seas Excel
    Seas Prestige

De to første sitter no i mange høyttalerkonstruksjoner til godt over 100.000kr Blant annet Nordic Sound (electrocompaniet) bruker NeoCD3 diskanten i sin toppmodell

Nå vil jeg ikke si at disse høyttalerne kan sammenlignes med XTZ99.36, men det forteller litt om hvor seriøse XTZ er når det gjelder bang for buck

De nye Divine høyttalerne har jo blant annet elementer fra Thiel & Partner som sitter i blant annet Marten høyttalere om jeg ikke tar feil? :P
    Du finner vell også elementer i DALI sin IKON serie som du også finner i de seriene til mangfoldige tusener av kroner, så det sier egentlig ikke så veldig mye. Vil da heller si at DALI er vell så seriøse i sitt valg av materiell som XTZ. Har Dali selv, og jeg liker diskanten veldig godt, så du må bare se hva du liker selv, og egentlig bare bruke rådene her som en pekepinn. Du behøver ikke mene det "alle" andre mener, nemlig at DALI er litt skarpe i toppen, for å være helt ærlig så skjønner ikke jeg engang hvor det kommer fra, for jeg synes den er sykt bra Jeg ville gått for et DALI system jeg

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    Sier ikke mer enn:

Fountek NeoCD3
    Seas Excel
    Seas Prestige

stemmer det, er mellomtonen så vidt jeg har lagt merke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ta meg en tur inn og lytte litt men veldig bra respons her, bra forum.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer slagkraft i bassen med Ikon 8. Ellers er 99.36 bedre over det hele i mine ører. Mer detaljert og dynamisk mellomtone, mer oppløsning i diskant. Mangler litt av mellombasstrykket for å henge med en høyttaler som Ikon 8 på rock eller til filmbruk f.eks.

Det er min mening, men tar forbehold om at jeg ikke har hørt dem i samme rom eller på samme elektronikk. Hørte Dali på denon/parasound og XTZ på Emotiva og sin egen forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, den er grei.. da er Ikon 8 kjøpte og da er det bare og vente, eventuelt noe som veit om noen greie kabler og signal kabler?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, den er grei.. da er Ikon 8 kjøpte og da er det bare og vente, eventuelt noe som veit om noen greie kabler og signal kabler?
    Kommer langt med de rimeligere VDH kablene hos hifiklubben.. CS122 er en med god skjerming og god "kvadrat" på lederene.

Ikon8 må jo sies å være et røverkjøp i disse dager .

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer nok til å bli stålende fornøyd.

QED er bra. Husk at de må være skjermet
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du har kjøpt en surround pakke, og har en stereo forsterker, da må du vel ha surround receiver også?
    Har XTZ`en prosessorinngang?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, kjøpte surround pakke. alt er gått ut av produksjon så kunne ikke kjøpte litt og litt. blir til at jeg får kjøpt en receiver når pengene kommer ja. nå har jeg en gammel xtz glassa 100, eneste jeg veit er at det er en preout på den får høre om det funker og kobble den til en receiver. Kan veldig lite om hifi, så er like greit og spørre litt rundt osv

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •