Dynavoice M65 EX begrensinger i lydstyrke

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice M65 EX begrensinger i lydstyrke

Hei! Driver m65 med en nad 352. Den er oppgitt til 2 x 80 watt. Hadde fest i helgen og alkoholkonsumet økte proposjonalt med lydvolum. Følte at vrengingen kom før ønsket partyvolum var oppnådd. Ligger begrensningen i høyttalerne eller vil jeg ha en del å gå på ved å oppgradere til kraftigere forsterker? Takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok forsterkeren som fører til forvrengingen. M65 fortjener kraftigere forsterker dersom du skal få full glede av dem.

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Emotiva blir kanskje overkill, men en xtz class a100 D3 burde vel gjøre susen:-D

Intermediate Chrisonfire sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    742
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MMmmm.. emotiva...

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kjøpt hus med dårlig elektrisk nett, så vi kan ikke ha panelovner. Tror kanskje at en emotiva trekker så mye strøm at sikringen går? selv om tanken er fristende:-D

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hektor
    Har kjøpt hus med dårlig elektrisk nett, så vi kan ikke ha panelovner. Tror kanskje at en emotiva trekker så mye strøm at sikringen går? selv om tanken er fristende:-D
    Neppe. En panelovn er normalt 1500-2500W.
    Emotiva ville jeg ikke tro overstiger 1000W.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mer? Music Angel KT88 som er oppgitt til 2x65watt trekker jo konstant 1.2kw, dvs 1200watt.. Og det er konstant strømforbruk.

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wrasko
    Ikke mer? Music Angel KT88 som er oppgitt til 2x65watt trekker jo konstant 1.2kw, dvs 1200watt.. Og det er konstant strømforbruk.
    OMFG! Det kommer jo til å doble strømregninga her.
    Glad det ikke blei MA på meg.
    Glad jeg har en Rotel som ikke trekker videre effekt på tomgang.

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass!! Da er det kanskje muligheter for å lage hjemmekino i garasjen og da? Der er det to stikkontakter. Takk for info!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wrasko
    Kan du dokumentere det?

Synes det høres noget fantastisk ut.

BTW: Her står det at den trekker 250W, noe som høres mer edruelig ut.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener også å ha lest at den trekker rundt 250w av nettet :P Det er jo ikke en klasse A forsterker, så bør ikke trekke så mye. Den er heller ikke stabil når man kommer ned på lav motstand så den har nok ikke så stor strømforsyning :P

Er veldig nysgjerrig på denne MA KT88 forsterkeren, men vil ikke ha den på mine nåværende høyttalere :P

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass!! Da er det kanskje muligheter for å lage hjemmekino i garasjen og da? Der er det to stikkontakter. Takk for info!
    Om der er to stikkontakter betyr jo ikke mye, de går til samme (10 ampere?) kurs jo. Hvordan vet du du ikke kan ha panelovner? Er de kanskje defekte da?
    En kaffetrakter bruker jo mer strøm enn de fleste forsterkere på full guffe.

Er ikke sikker på en XTZ vil utgjøre den store forskjellen. For å spille 3 db høyere trenger du dobbelt så mye effekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Emotiva blir kanskje overkill, men en xtz class a100 D3 burde vel gjøre susen:-D
    Jeg vil ikke tro Emotiva blir overkill.
    Selv har jeg en XPA-3 koblet til, men kjører stort sett small med sub i tillegg.
    Det er mange elementer og de spiller jo relativt dypt. Så dersom du har de i et rent stereo-oppsett (uten sub), og vil spille høyt, så sørg for at de har rikelig med effekt.

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var de vi kjøpte huset av som informerte om at vi ikke kunne ha panelovner fordi el anlegget ikke ville takle. det er parafin/ved fyr. Sorry min farge, men hvis det er 10 ampere i garasjen så må jeg utbedre før jeg starter å bygge hjemmekino?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10 ampere holder til ca 2200 watt.

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men ikke 2200 watt kontinuerlig. kontinuerlig kan du ikke belaste mer enn 80 prosent

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Laudio
    10 ampere holder til ca 2200 watt.
    Takk for tilbakemelding. Så det vil si en xpa-5, en projektor og eventuellt belysning håper jeg?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.
    En forsterker trekker ikke maksimalt hele tiden jo. (medmindre det er en ekte klasse A forsterker, denne vil virke som en panelovn på fullt hele tiden)
    Når du spiller musikk ved vanlig konfortabelt volum bruker du kanskje 2-3 watt av de 200 (?) forsterkeren egentlig har på reserve. Altså er strømforbruket "minimalt", også selvom forsterkeren omdanner en del av den strøm den trekker til varme.
    Mange har komplett hjemmekino med isbitmaskin, espressomaskin og varmekabler på en 10A kurs selvom de der er litt "pro" får elektrikeren til å legge inn 16A kurs.

Om du ikke kan ha panelovner da vil jeg påstå der er noe seriøst galt med dit elektriske opplegg da. Veldig rart, aldrig hørt om det før.
    Noen har problemer PA forsterkere, disse slår kursen når de slås på fordi de trekker veldig mye strøm ved oppstart. Innstallerer man et soft-start kretsløp på forsterkeren, eller skifter sikringer i sikringsskabet til trege typer går det som regel bra.

Active Hektor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Nei.
    En forsterker trekker ikke maksimalt hele tiden jo. (medmindre det er en ekte klasse A forsterker, denne vil virke som en panelovn på fullt hele tiden)
    Når du spiller musikk ved vanlig konfortabelt volum bruker du kanskje 2-3 watt av de 200 (?) forsterkeren egentlig har på reserve. Altså er strømforbruket "minimalt", også selvom forsterkeren omdanner en del av den strøm den trekker til varme.
    Mange har komplett hjemmekino med isbitmaskin, espressomaskin og varmekabler på en 10A kurs selvom de der er litt "pro" får elektrikeren til å legge inn 16A kurs.

Om du ikke kan ha panelovner da vil jeg påstå der er noe seriøst galt med dit elektriske opplegg da. Veldig rart, aldrig hørt om det før.
    Noen har problemer PA forsterkere, disse slår kursen når de slås på fordi de trekker veldig mye strøm ved oppstart. Innstallerer man et soft-start kretsløp på forsterkeren, eller skifter sikringer i sikringsskabet til trege typer går det som regel bra.
    Takk for nyttig informasjon! Så rart vi fikk høre det på visningen hvis så er tilfelle?!? Kanskje det er noe annet som er problemet med elektriske annlegget som du sier. Sånn går det når bymennesker flytter på landet:grin: Får kanskje la en elektriker lese over takstpapirene og se hvor skoa klemmer. Da skal jeg begynne å spare opp likvider så får jeg se om det ikke blir bygget en kino i garasjen neste sommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Kan du dokumentere det?

Synes det høres noget fantastisk ut.

BTW: Her står det at den trekker 250W, noe som høres mer edruelig ut.
    Selvom jeg ikke har funnet igjen måleutstyret mitt, så legger jeg meg helt flat etter å ha spurt på MA delen. Er visstnok rundt 250w som du sa

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •