Dynavoice M65 EX begrensinger i lydstyrke - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette blir nok som å banne i kirka for stakkars Niels Nilsen (han hater receivere).Jeg har hørt de høyttalerene på en Onkyo 876 som jeg tror er 7x130 eller 7x140 w.I stereo yter den en del.De er delt på 80 hz med en XTZ 12" sub.Det spiller særdeles kraftig og jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å selge de for 2.000 kr.Har observert på forumet her at folk bytter diskanten til Seas diskanter i de.
    Som en liten mal så kan man si at f.eks Emotiva XPA 2 vil trekke ca 1200 watt av nettet.Dette er på maks og lite realistisk.1200 VA trafo er ca 1200 watt.Følger man den malen treffer man blink svært ofte.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen

Om du ikke kan ha panelovner da vil jeg påstå der er noe seriøst galt med dit elektriske opplegg da. Veldig rart, aldrig hørt om det før.
    Noen har problemer PA forsterkere, disse slår kursen når de slås på fordi de trekker veldig mye strøm ved oppstart. Innstallerer man et soft-start kretsløp på forsterkeren, eller skifter sikringer i sikringsskabet til trege typer går det som regel bra.
    Nå er det faktisk en del hus som ikke har noe skikkelig inntakssikring, selv har jeg ikke mere enn 25 A, 1 fas.
    Hvis jeg skulle ha varmet opp huset her med panelovner, ja da hadde det vært mørkt og kaldt her konstant.

E-verket forlanger at jeg skal kjøpe ny trafo for å få mere strøm, ca 300K :evil:

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1

E-verket forlanger at jeg skal kjøpe ny trafo for å få mere strøm, ca 300K :evil:
    Det er da vel strengt tatt E-verket sin oppgave å sørge fo at du har nok strøm/spenning inn til huset ditt?

Trodde det var derfor vi betalte linjeleie jeg ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kom nye regler for rundt 10 år siden, e-verket kan skyve det over på forbrukeren.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •