dali, b&w eller klipch?? trenger hjelp nå!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dali, b&w eller klipch?? trenger hjelp nå!!

har akkurat fått forsterkeren. onkyo tx-nr 3007.
    nå mangler bare høytalere.. tenker et 5.1 oppsett.
    har vurdert b&w oppsettet med dm683/ CM9 foran, også vurdert dali ikon 7 mk2 og sist men ikke minst klipsch RF-63

setter stor pris på alle tips om disse pakkene eller forslag på andre pakker.
    på forhånd takk.

så også at hifi klubben kjører knalltilbud på ikon 8 pakke nå??

du har jo også denne pakken. hos soundgarden JBL LS-serie 5.1 høyttalerpakke | Soundgarden

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så lett å få noe svar på dette valget. Det må lyttes til og velge etterpå.
    Er så mye forskjellig smak på lyd der ute at det bare blir en svarsuppe her :P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neo83
    Er ikke så lett å få noe svar på dette valget. Det må lyttes til og velge etterpå.
    +1

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja kan skjønne det kan jo skrive litt om min musikk smakk for å nevre ned litt. jeg hører på alt fra pop, techno og hip hop. det kommer også til å bli brukt en del til film å fest. har hat dm683 før, men tror jeg hadde for liten forsterker så var ikke helt fornøyd. det jeg er redd for er at klipsch blir for "skrikende" for meg

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke907
    ja kan skjønne det kan jo skrive litt om min musikk smakk for å nevre ned litt. jeg hører på alt fra pop, techno og hip hop. det kommer også til å bli brukt en del til film å fest. har hat dm683 før, men tror jeg hadde for liten forsterker så var ikke helt fornøyd. det jeg er redd for er at klipsch blir for "skrikende" for meg
    For å si MIN mening så ble valget enkelt da jeg var å hørte på høyttalere.
    Dali Ikon var forsåvidt greit, men lyden fra en 683 med skikkelig forsterker passet mine ører mye bedre. Liker spesielt mellomtone/topp på B&W over Dali.
    Klipsch har jeg og vært å hørt på, men liker ikke horndiskanten som du nevner over her. Den blir for "skrikende".

Hørte forøvrig på B&W 683, Dali Ikon 6, Klipsch RF-82 og RF-62.

Men som sagt så er dette en av mange meninger

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon pakka er et kupp... Men også Klipsch er godt priset nå, spessielt RF-63 er en rakett av en høyttaler.

Begge må dog matches med forsterkeri.

Newcomer kanztad sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei.

du har ikke tenkt på JBL ES100 med ES20c ES30 ES250PW

jeg har dette oppsettet med en onkyo 1007 og er veldig fornøyd. ES100 er jo en front med 2x10" og er nydelig til film og musikk

Newcomer Ole1989 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    av de du nevner.. må si jeg liker best B&W! men smaken er som baken! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dilemmaet er jo forsterkeren.. Onkyo`en er jo ikke veldig mørkt lydende for å si det sånn...

så både Dali og Klipsch vil jeg se for meg blir veldig lyse (ihvertfall klipschen med horn diskanten..

B&W`en er nok den som vil lyd-messig passe her, men igjen krever den MASSE krefter for å spille *bra*, da impedansen faller ganske mye

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter masse av det folk sier her, smaken er helt individuell. For å si det sånn, så må du se det veldig an når det kommer til diskantene, for det er mye god musikk i de høyttalerne som blir karakterisert som for lyse. Det er først når du kommer til veldig høye nivåer at du merker denne forskjellen, men så skal du ikke stå med øret inntil høyttalerne heller. Har selv en Dali Ikon 6 MK2 som fungerer ypperlig til fest, skjønt mange sier den er for lys og skarp diskant. Dette er det jeg liker med den, så du må bare høre selv, for det kan som sagt være at du liker akkurat det som andre misliker Og som jeg fant ut var at du må prioritere det du skal bruke den til mest, de fleste høyttalere fungerer bra til fest, ihvertfall i den prisklassen du har valgt Forresten sjekk ut MK2 serien av Ikon, den er verdt å lytte til ihvertfall, men B&W har jeg hørt, og synes de er kjempebra også.

Lykke til med valget

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ojey
    Støtter masse av det folk sier her, smaken er helt individuell. For å si det sånn, så må du se det veldig an når det kommer til diskantene, for det er mye god musikk i de høyttalerne som blir karakterisert som for lyse. Det er først når du kommer til veldig høye nivåer at du merker denne forskjellen, men så skal du ikke stå med øret inntil høyttalerne heller. Har selv en Dali Ikon 6 MK2 som fungerer ypperlig til fest, skjønt mange sier den er for lys og skarp diskant. Dette er det jeg liker med den, så du må bare høre selv, for det kan som sagt være at du liker akkurat det som andre misliker Og som jeg fant ut var at du må prioritere det du skal bruke den til mest, de fleste høyttalere fungerer bra til fest, ihvertfall i den prisklassen du har valgt Forresten sjekk ut MK2 serien av Ikon, den er verdt å lytte til ihvertfall, men B&W har jeg hørt, og synes de er kjempebra også.

Lykke til med valget

+1, må tilføye at matching med forsterker er meget viktig! grunnen til at jeg tror mange sier dali låter så skarpt er pga missmatch.. har men lyst låtende eller nøytralt utstyr blir det for mye av det gode, men finner man riktig forterker så blir det knall!

hørt Dali med Densen, Parasound begge kombinasjoner låt fortreffelig,kanskje noe for trådstarter? sikkert mulighet med effekttrinn på den onkyo`en din!

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt dali ikon og har nå klipsch.. Savner av og til daliene, men siden jeg ser mest film får jeg mer utav rf83.

Ville virkelig prøvehørt så fremt det er mulig, høyttalerne kan egentlig ikke sammenlignes direkte, og det er enklest å ta en avgjørelse på egenhånd.

B&W kan jeg ikke uttale meg om.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rørvarme
    dilemmaet er jo forsterkeren.. Onkyo`en er jo ikke veldig mørkt lydende for å si det sånn...

så både Dali og Klipsch vil jeg se for meg blir veldig lyse (ihvertfall klipschen med horn diskanten..

B&W`en er nok den som vil lyd-messig passe her, men igjen krever den MASSE krefter for å spille *bra*, da impedansen faller ganske mye
    takker for svar setter stor pris på det! hva med CM9 0g et NAD effekttrin?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Har hatt dali ikon og har nå klipsch.. Savner av og til daliene, men siden jeg ser mest film får jeg mer utav rf83.

Ville virkelig prøvehørt så fremt det er mulig, høyttalerne kan egentlig ikke sammenlignes direkte, og det er enklest å ta en avgjørelse på egenhånd.

B&W kan jeg ikke uttale meg om.
    takk for svar

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he...Jeg må si at dette svaret du presterer her er faktisk det beste på lenge. Det er så reelt som det kan bli. Det flyter over av forskjellig smak og meninger på dette området så her er det bare å klare seg selv. Lytt og velg

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanztad
    hei.

du har ikke tenkt på JBL ES100 med ES20c ES30 ES250PW

jeg har dette oppsettet med en onkyo 1007 og er veldig fornøyd. ES100 er jo en front med 2x10" og er nydelig til film og musikk
    jo har sett på dette, men er redd det er for tamt for meg. har hatt b&w dm683 før, fornøyd, men hadde for liten forsterker.

hva med denne pakken ? JBL LS-serie 5.1 høyttalerpakke | Soundgarden

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokke907
    jo har sett på dette, men er redd det er for tamt for meg. har hatt b&w dm683 før, fornøyd, men hadde for liten forsterker.

hva med denne pakken ? JBL LS-serie 5.1 høyttalerpakke | Soundgarden
    Om du var fornøyd med B&W tidligere ser jeg ikke grunnen til og holde deg til dette!

CM9 låter fantastisk! ville antageligvis heller vurdert en Densen B-400 (mener det er effekttrinnet, skal også nevnes at dette er en eldre versjon, kommet noe nye og *forbedret* utgaver, men denne popper opp på brukten i ny og ne, for en fin pris:-)) evt en Cambridge 840W (effekt trinn) disse låter så fantastisk mye bedre på B&W enn Nad

Cambridge - låter litt nøytalt, mye fine detaljer passer bra til B&W generelt (klubbens beste kombinasjon etter min mening)

Densen - låter noe varmere enn cambridgen, mye detaljer i mellomtona, som igjen med B&W gjør at du får en helt FANTASTISK! kombinasjon. vil med ett ord si: Magisk

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •