Gale? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31

Tråd: Gale?

Newcomer StianH* sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg kjøpte Gale 3090 subwooferen på hifiklubben for et par dager siden, men lurer på om jeg kanskje burde valgt en annen... :? (Har lyst å dra å høre på en lukket subwoofer, kanskje den billigeste fra B&W.)
    Jeg synes denne Gale-subwooferen min har litt vel mye "promping" i bassrefleksen ja.
    Oh, btw: den første subwooferen jeg fikk da jeg skulle kjøpe den på Hifi-klubben hadde en meget plagsom defekt: det var enorme lekkasjer rundt frontplata, så den gav bassrefleks i alle retninger og lagde mere ulyder enn god-bass :lol:. Jeg returnerte den neste dag og fikk ny naturligvis.
    Ville tipse deg om dette i tilfelle du kjøper deg en Gale subwoofer, slik at du kan kjenne etter rundt fronten med en gang du har koblet den opp, og satt på en del volum. Kanskje det hender ofte at de er slappe med kvalitetskontroll på Gale-fabrikken.. :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips til den såkalte "prompingen"
    Ullsokker i bassporten

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Vil atter en gang slå et slag for produkter utenfor Hi-fi klubben, og i denne prisklassen mener jeg Tannoy MX-M serien er et godt valg. Kan ses her: www stereofil.no

Det er en høyttaler som gir veldig mye god lyd for pengene og av det jeg har hørt på Gale, kommer de ikke i nærheten.
    Det er vel fort en annen prisklasse?

Har hørt Tannoy, og kan ikke si at jeg ble så veldig imponert over noe foruten en ganske oppløst og detaljert (for detaljert?) diskant. Bassgjengivelsen (les: dypbass) var ikke mye å hoppe i taket av. Men de skal ha for at de kunne spille med et helt klart godkjent lydtrykk. (Høyttalerene kostet vel 11.000kr på tilbud...)

Ikke at jeg er noen spesiell Hifi Klubben tilhenger, men jeg lar ikke være å kjøpe et bra produkt på Hifi Klubben bare fordi det er Hifi Klubben. Det blir litt for barnslig syntes jeg...
    Tannoy Mx-m er ikke noe dyrere enn Concept serien. Den dyreste gulvstående koster 4000,- og den rimeligste stativhøyttaleren koster 1300,-

Når det gjelder HFK, er jeg ikke motstander av de i det hele tatt. Det jeg bare vil poengtere, er at når noen her spør om hva som er den beste ht til en gitt pris, kommer det veldig mye HFK-produktanbefalinger fordi det stort sett er der folk går. Jeg ønsker å poengtere at det er andre butikker og merker som ofte gir mer for pengene. Dog er lyd subjektivt, og f.eks kan det jo være at for noen er Gale 3040 den beste høyttaleren i sin klasse.

Poqwaq skrev:
    Helt enig. Å bevisst gå inn for å ikke handle på HFK er like teit som å bare ville handle der.
    Vil bare poengtere at jeg har en Denon AVR 1801 og en Denon DVD 2800, kjøpt nytt på Klubben... :wink:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når det gjelder gale sub så tror jeg det ikke er annet å vente enn at den vil støye, mye... knoke-tester du en så vil du høre etterklang i flere sekund :lol: skrøpeligere kasse er vanskelig å finne, da hjelper det lite om elementet skulle være over snittet.

forøvrig har centerkjeden parti med proson hfc-10 for tiden, desse gir myyye mer lyd for penga enn gale. selvsagt, like pene er de ikke. en som kjøpte de største gale sammenlignet like etter med hfc10, han ble forbannet og mente han hadde blitt svindlet

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette må alle høre. jeg har en gale 3080w sub (10"), jeg har hørt att alle prater om det derre med prompe lyder i bassen, jeg også er klar over det. men i dag tok jeg rett og slett ut det svarte røret i suben. der luften kommer ut. og da ble det veldig my mindre prompe lyder. jeg har ikke får testet dette på lyd kvalitets siden men skal gjøre det i løpe av kvelden. røret sitter ikke så veldig gått fast. jeg har ikke fåt forbedret utgangen enå men skal gjøre det etter hvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir en del prompe lyder fortsatt, men det må da vere en måte og fikse det på :wink:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -dts-
    Det blir en del prompe lyder fortsatt, men det må da vere en måte og fikse det på :wink:
    ja, bytte kasse! :lol:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tannoy Mx-m er ikke noe dyrere enn Concept serien. Den dyreste gulvstående koster 4000,- og den rimeligste stativhøyttaleren koster 1300,-
    Det var Tonnoy Eyris serien jeg testet. Har også testet noen rimeligere Tannoy høyttalere for ikke lenge siden når jeg tenker meg om. Et ord: SKRIKING....

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et ord: INNSPILLING! :lol:

hva med epos isteden?

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Har også testet noen rimeligere Tannoy høyttalere for ikke lenge siden når jeg tenker meg om. Et ord: SKRIKING....
    Har du testet eller hørt på? Hvis du har hørt på de et sted er du unnskyldt, da er det andre sin feil. Hvis du har testet de, og da mener jeg at man har gjort sitt beste for å få de til å låte bra, da vil jeg påstå at du har gjort en dårlig jobb. Det er selvfølgelig ikke verdens beste høyttaler, men en de fleste som ikke er for kravstore kan like i en rimelig prisklasse.
    De låter helt klart ikke like bra som dine Helicon, men skriking? Da er jeg atter en gang enig med Einis ( det begynner å bli en vane dette...), at det kan ha vært at den ikke var innspilt.

Epos har fått mye skryt, hvilken modell tenker du på Einis?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •