Quadral Signo 400, andres meninger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Quadral Signo 400, andres meninger?

Hei. Jeg fikk disse høytalerene hjem i dag.. Passe med vekt, og føles som kvalitet når man tar på de...

Men når jeg skulle spille av litt musikk... Vel, det er en annen sak.. Flat og kjedelig lyd.. Mangler alt som heter trykk og dybde.

Har for tiden dette anlegget:

Pioneer A-209R
    Grundig Super HIFI Box 1500a Professional 90/60 watt

Er mye mer slag i de gamle høytalerene fra 70-80 tallet, enn i disse nye. Og de gamle Grundig'ene drev folk å sa at det var for mye mellomtone og diskant i når jeg hadde dem pairet med MA KT88..

Funderer på å teste med Atoll Am-100, men da må jeg i tilfelle få lånt en forforsterker ett sted..

Hva tror dere er galt siden de spiller som møkk?
    -Ikke spilt inn?
    -For liten forsterker?
    -Total feil plassering? (30 cm unna bakvegg)
    -Forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd de en del timer til nå..

Føler at lyden har løsnet en del mer nå, begynner å høres bedre ut, eneste er at de mangler litt på bass-siden, føler at man kanskje må ha en sub ved siden av.

Er dette normalt på gulvhøytalere? At man må ha en sub for å i det hele tatt få fullt lydbilde?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Wrasko

Hei. Jeg fikk disse høytalerene hjem i dag.. Passe med vekt, og føles som kvalitet når man tar på de...

Men når jeg skulle spille av litt musikk... Vel, det er en annen sak.. Flat og kjedelig lyd.. Mangler alt som heter trykk og dybde.

Har for tiden dette anlegget:

Pioneer A-209R
    Grundig Super HIFI Box 1500a Professional 90/60 watt

Er mye mer slag i de gamle høytalerene fra 70-80 tallet, enn i disse nye. Og de gamle Grundig'ene drev folk å sa at det var for mye mellomtone og diskant i når jeg hadde dem pairet med MA KT88..

Funderer på å teste med Atoll Am-100, men da må jeg i tilfelle få lånt en forforsterker ett sted..

Hva tror dere er galt siden de spiller som møkk?
    -Ikke spilt inn?
    -For liten forsterker?
    -Total feil plassering? (30 cm unna bakvegg)
    -Forslag?
    Første bud: Gjør hjemmeleksa di....

Etter en rask titt på nettet så er dette høyttalere som skal matche flatskjermer i et moderne og stilrent hjem...og de er tyske...
    Og de går bare ned til 75 hz, dvs dårlig med bass, men står avbildet på Quadral sin nettside med ikke bare en men to suber....
    Disse høyttalerne har nok sin helt egen lydsignatur, og krever sikkert god og dyr elektronikk for å spille bra....men de er jo konevennlige...og elegante :-)

SIGNO | Run-out models | quadral HiFi | Surround Speakers

Står også tester på samme nettside....
    Passer bra til klassisk stod det...
    Og der jo designet på en helt annen måte enn "vanlige" høyttalere...med hensyn til både lyd og design.....

Så det store spørsmål er: hvorfor disse høyttalerne?

PS: Jeg har også tyske høyttallere fordi de er små og passer helt utmerket i min lille stue (under 15 kvm), og de spiller utrolig bra på både høyt og lavt volum...size isn't everything :-)
    PPS: Det som du driver disse høyttalerne med dvs dine forsterkere....der kan du nok finne MYE som vil spille bedre :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, alltid åpen for nye ting, og sleit kraftig med å finne no særlig informasjon om dem i det hele tatt.

Så da tok jeg å bråkjøpte, for å se hva det var. (fikk de relativt rimelig).

Har testet med 2 andre forsterkere i dag, og føler fortsatt at noe mangler. Men skal sjekke om jeg får lånt meg en liten sub ett sted..

Hvorfor disse høytalerene?
    Som jeg nevnte, pris var en faktor, samt at jeg fikk lyst til å teste. Har fra før hatt B&W 803 s2, Dali 8008, Dali 104, ++.

Jeg har nok trolig for stor stue å bruke dem i og, har stue på totalt 70kvm. Så er vanskelig å få ting til å spille perfekt her.

Men regner med at jeg selger de videre, bare opplyser om at de som evnt kjøper behøver en liten sub ved siden av.. Synd, siden de er meget pene, og er fine møbler.

(har leieboer under stua der det står, og har ikke lyst til å ha en seperat sub)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •