Rockefoten ble borte med B&W CM9 – søker hjelp til å finne den igjen - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 20 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 382
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter min erfaring med ett Cambridge produkt så får du i hvertfall ikke bass. Kjøpte en CD spiller fra dem, og har aldri i mitt liv opplevd kjedeligere lyd. Heldigvis så fikk den en feil på CD skuffen, og jeg fikk byttet i steden for reparert. Byttet da til en Denon av samme pris, og fikk riktig lyd.

Du kan jo enkelt teste om det er krefter det skorter på med Denonen, eller om det er noe annet. Skaff deg ett sett til med høytaller kabler, og kjørt surround back i bi-amp modus. Da dobbler du nesten effekte til høytallerene.

En kompis av meg har Dennon 3310 (eller 3311, husker ikke helt). Denne brukte han alene på sine store og litt tungdrevne Focal høytallere til 40.000,-.
    Dette i påvente av at oppussingen skulle bli ferdig. Når han var ferdig, så monterte han inn Emotivas XPA-5, og bi-ampet, med 2x200 watt pr høytaller. Da fikk jeg telefon om at nå var lyden blitt korrekt, og høytallerene levde.

Emotiva er nok billigste vei til mye kraft. Hvis man vil ha kvalitet. Ellers så er de PA greiene som CV har hos hifiklubben noe for de som ikke vil ha kvalitet vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg ville garrantert gå for Klipsch RF-83, de er bare helt rå!
    De har en veldig fin og fyldig klang, selv gikk jeg for RF-82 pågrunn av budsjett og stortrives med de

Jeg er da veldig fan av Klipsch for jeg syns de har veldig fin gjengivelse av sanger, også ser de ganske bra ut =) Er ingen ekspert på høyttalere men kjekt å høre litt forskjellige fra folk
    Er veldig glad i rock, metall og death metall, og jeg må si at Klipsch spiller de sangene veldig bra og man blir revet med!
    Grunn til at de er på salg er at det har kommet ut Klipsch RF-83 II, vet ikke hva som er forskjell mellom den gamle og nye.

Mvh Martin

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JohnnyBaa
    Har lest nesten alt på denne tråden for å finne et svar på om rockefoten ble funnet med CM9 eller om det måtte nye ht til? Skal innrømme at jeg har hoppet litt, så svaret kan jo være her. Men lettere å spørre:-)
    Heisann og god jul.

Joda, det rocker bra nå, fortsatt med CM9. Etter bytte til Parasound-forsterker, en viss tilvenning til lyden, og tidvis bruk av tonekontroll for henholdsvis mer bass og mindre diskant, er jeg meget fornøyd. Jeg har i tillegg en B&W-sub som gjør at jeg får mer trøkk enn høyttalerne kan gi alene. Den gir blant annet godt med fylde hvis jeg skrur den opp mens jeg lytter med lavt volum. Det eneste minuset med suben er at den mangler fjernkontroll, så det blir litt tungvint av og til.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd nå, og hvis jeg skal få noe vesentlig bedre vil det antakelig koste en del penger. For øvrig er CM9 en nytelse på de fleste typer musikk. En god allrounder til en absolutt akseptabel pris. Etter en litt treg start kan jeg varmt anbefale den.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Etter min erfaring med ett Cambridge produkt så får du i hvertfall ikke bass. Kjøpte en CD spiller fra dem, og har aldri i mitt liv opplevd kjedeligere lyd. Heldigvis så fikk den en feil på CD skuffen, og jeg fikk byttet i steden for reparert. Byttet da til en Denon av samme pris, og fikk riktig lyd.
    Interessant at du nevner dette, for selv har jeg en Cambridge DAC Magic, som vel tilsvarer lyden i noen av de bedre Cambridge-CD-spillerne. Jeg foretrekker denne ganske klart foran min NAD-CD-spiller til 5000 kroner, i alle fall. Jeg føler at lyden blir mer behagelig, riktig og detaljert. Synes lydbildet med NAD-spilleren blir litt for "hardt". Det er mulig at Denon leverer bedre; jeg har aldri prøvd det merket.

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sva

Nå har jeg ikke lest noe spes vider inn i tråden uten om det første innlegget til trådstarter.

men må si jeg kjenner mei veldig godt igjen i hans historie, jeg hadde B&W 804s kan jo ikke si annet en at de spilte NYDELIG, men når man har noen høyttaler man ikke tør og gasse på litt med så det kommer opp på det nivåene som vekker rockefoten så ble de fort kjedelige

derfor ble de etter et halvt år lagt ut på finn.no og jakten etter noe mer rocka og lekten begynte!
    jeg beholdt effekt trinnet (skal sies jeg gikk fra 2.0 til 7.1 også men det er en annen sak) det var en Rotel RB1080 som skal kunne vekke det meste.
    kom etter vert over noe på finn fra Jbl som jeg synte virka som kunne passe mei fint?
    snakka med noe hifi frender om det og jeg bestemte mei til slutt å gå for det:-D

det har jeg ikke angra på lekent og lett (ikke for skarpt) bass jeg aldri har hørt lignende til (i sin pris klasse og godt over) stram, men av like vel saftig og god, selv følgelig er mellomtone/diskant området røft og tøft men jeg må si jeg liker det!

så over til min anbefaling JBL sva 2100 er ikke veldig ofte de er å finne men det er ikke umulig, ja de ser stygge ut og det er jeg helt enig i, men vis du skulle greie å leve med Cerwin Vega i stua greier du i alle fall helt fint disse også!

disse fikk i alle fall roet mitt oppdatering spøkelse

Mvh Lunnarn og god jul til alle sammen!

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selv blitt skuffet ved innkjøp av nytt !

Hei

Har lest tråden med stor interresse, og denne tråden er blant de beste trådene på forumet synes jeg. Fint at noen er så ærlig og tør å si at man faktisk ikke ble fornøyd og fikk det man ønsket og forventet av det ny innkjøpte utstyret sitt. Har selv opplevd å bli totalt skuffet av innkjøp jeg har gjort, som skulle være en såkalt oppgradering. Etter mange år med mine B&W DM605 S2, ønsket jeg å skifte ut og oppgradere til noe bedre og nytt. Leste endel på forumer rundt om og diverse Hi-Fi magasiner, dette var når B&W DM683 gjorde rent bord i tester rundt om. Syntes de så meget bra ut, og låt ganske så godt også når jeg hørte dem på min lokale HFK. Full av forventning ble dem kjøpt inn etter mange besøk og samtaler med selgere på HFK som mente at disse var en meget god oppgradering fra 605 og at receiveren min kom til å drive dem utmerket, en Denon 3808. Har tideligere drevet 605 med Denon AVR-3805 og NAD receiver i 10.000.kr klassen.
    Fy F#%n så skuffet jeg ble når jeg kom hjem og koblet opp, følte meg så lurt, prøvde å spille dem inn og gi dem litt tid, men de ble regelrett pakket ned ganske så fort og fikk plass i boden! Lærte jo også endel av dette da :
    - alltid teste hjemme hos seg selv før innkjøp
    - hadde totalt undervurdert betydningen av at 605 var aktiv og at bassene drev seg selv og i tillegg kunne brukes som subwoofer i hjemmekino oppsett
    - 683 var ekstrem tungdreven
    - 3808a regelrett var for svak
    - at en selger er en selger !
    - at kompetansen og de gode rådene jeg fikk på HFK tidligere ikke var her nå?, kansje dette folk reagerer på når de ikke føler HFK lengre er en "klubb", men tenker mest profitt!

Er på ingen måter bitter på HFK, handler der enda , men synes det var rart at jeg overhodet ikke ble advart eller gjort klar over at dette kom til å låte spinkelt ifht. oppsettet jeg hadde! Handler nå utelukkende med noen gamle travere som har vært der fra begynnelsen og har god kunnskap, gir gode råd og er ærlig! Guttevalpene holder jeg meg unna!, he he......:-D

- Fikk øynene opp for at det fantes andre forhandlere enn bare HFK

Som sagt, har selv blitt skuffet, og opplevd at rockefoten ble totalt borte ved oppgradering, og det er kjipt når man bruker såpass med penger, men lærte jo endel også og blitt noen erfaringer rikere !

Har senere gått til innkjøp av CM9 og er fornøyd, selv om den aldri på noen måte rocker slik DM605 S2 gjorde, da trenger man nok en subwoofer, effektforsterker eller en enda sterkere receiver/forsterker.
    På en annen side har jeg med CM9 blitt enda mer glad i musikk/sjangre som jeg ikke hørte så mye på tidligere, og synes at alt i alt at den har gode all-round egenskaper og passer til de fleste sjangre.

Forsatt God Jul til alle og et Godt Nyttår !

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martinas93
    Hei, jeg ville garrantert gå for Klipsch RF-83, de er bare helt rå!
    De har en veldig fin og fyldig klang, selv gikk jeg for RF-82 pågrunn av budsjett og stortrives med de

Jeg er da veldig fan av Klipsch for jeg syns de har veldig fin gjengivelse av sanger, også ser de ganske bra ut =) Er ingen ekspert på høyttalere men kjekt å høre litt forskjellige fra folk
    Er veldig glad i rock, metall og death metall, og jeg må si at Klipsch spiller de sangene veldig bra og man blir revet med!
    Grunn til at de er på salg er at det har kommet ut Klipsch RF-83 II, vet ikke hva som er forskjell mellom den gamle og nye.

Mvh Martin
    Du tar nok feil her. Det finnes ikke RF-83 II. Klipsch sluttet å lage denne modellen. RF-7 II er vel det nærmeste du kommer den gamle RF-83.

Newcomer jornbr sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en forsterker på 2x60W., uansett om det er Nad watt, er ikke nokk til CM9. Her bør du ivertfall oppgradere til effekttrinnet til Nad på 120W eller hva det nå klarer.
    Di Høyttalerenne er strømtørste. Å klarer ikke å Rocke uten power

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jornbr
    en forsterker på 2x60W., uansett om det er Nad watt, er ikke nokk til CM9. Her bør du ivertfall oppgradere til effekttrinnet til Nad på 120W eller hva det nå klarer.
    Di Høyttalerenne er strømtørste. Å klarer ikke å Rocke uten power

enda ikke i nærheten av å være nok power

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    enda ikke i nærheten av å være nok power
    sikkert.
    jeg hadde cambridge 840w på 683er, det var nokk det. ganske imponerende max power cons. på den forsterkeren; 2250watt. lurer på om det er reelt?,,
    men det funket suupert på 683ene mine så Rocket!!! å får di gamle CV AT80 til en venn å høres ut som dvask lunken suppe.

før det effektrinnet var det kun Yamaha V1900. det var ikke nåkk det heller, langtifra. den er vell oppgitt til 7x 140W? ikke langtifra ivertfall

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fant jammen foten igjen, men...

Har testet en del forskjellig og har nå kommet over en kombinasjon som leverte meget god lyd, samtidig som det var både trøkk og rockefot.

CAP-2100 klarer å drive CM9 meget pent og det vil si at CA-2100 blir en god match til 3311 på CM9.

Da trenger jeg bare selge en nyre, så er neste fest reddet:-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JohnnyBaa
    Har testet en del forskjellig og har nå kommet over en kombinasjon som leverte meget god lyd, samtidig som det var både trøkk og rockefot.

CAP-2100 klarer å drive CM9 meget pent og det vil si at CA-2100 blir en god match til 3311 på CM9.

Da trenger jeg bare selge en nyre, så er neste fest reddet:-)
    hehe. passe på å ikke drikke for mye da.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Feil postet.

Newcomer heavy.red sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Lyngdal Vest Agder
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToneLoc
    Interessant at du nevner dette, for selv har jeg en Cambridge DAC Magic, som vel tilsvarer lyden i noen av de bedre Cambridge-CD-spillerne. Jeg foretrekker denne ganske klart foran min NAD-CD-spiller til 5000 kroner, i alle fall. Jeg føler at lyden blir mer behagelig, riktig og detaljert. Synes lydbildet med NAD-spilleren blir litt for "hardt". Det er mulig at Denon leverer bedre; jeg har aldri prøvd det merket.
    Fikk overraskende likt resultat med eldre Denon cd-spiller,ikke billigste utgave vel og merke,og min nyanskaffede Cambridge DacMagic.Helt ok oppløst lyd,med jevnere bass og mer respons i dyp-bass området
    Mitt problem er nettop en NAD C352 som jeg bruker som forforsterker,denne er ganske så pågående i det kritiske øvre mellomtone/nedre diskant området.

Forøvrig en glimrende tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen tanker om abrahamsen v2 sammen med CM5 da?

Newcomer boggie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shockstar
    noen tanker om abrahamsen v2 sammen med CM5 da?
    Hei, kansje lettere å få svar i denne tråden:http://avforum.no/forum/klubb-entusi...w-klubben.html

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Lærte jo også endel av dette da :
    - alltid teste hjemme hos seg selv før innkjøp
    - hadde totalt undervurdert betydningen av at 605 var aktiv og at bassene drev seg selv og i tillegg kunne brukes som subwoofer i hjemmekino oppsett
    - 683 var ekstrem tungdreven
    - 3808a regelrett var for svak
    - at en selger er en selger !
    - at kompetansen og de gode rådene jeg fikk på HFK tidligere ikke var her nå?, kansje dette folk reagerer på når de ikke føler HFK lengre er en "klubb", men tenker mest profitt!

Er på ingen måter bitter på HFK, handler der enda , men synes det var rart at jeg overhodet ikke ble advart eller gjort klar over at dette kom til å låte spinkelt ifht. oppsettet jeg hadde! Handler nå utelukkende med noen gamle travere som har vært der fra begynnelsen og har god kunnskap, gir gode råd og er ærlig! Guttevalpene holder jeg meg unna!, he he......:-D

- Fikk øynene opp for at det fantes andre forhandlere enn bare HFK

!
    Handlet selv 683 i fjor sommer hos hifi klubben hamar.
    Selgeren spurte hva jeg hadde å drive de med og jeg fortalte at jeg har en yamaha receiver jeg skal bruke. Da fortalte han hvor tungdrevene 683 er og at jeg kom til å bli skuffet når jeg koblet opp hjemme sammenlignet med hvordan det låt hos de.
    Selger hadde helt rett, det låt tamt og kjedelig når jeg kom hjem i forhold til hva det hadde gjort hos dem.
    Men når jeg fikk koblet opp en effektforsterker så ble det bra!

Men jeg ble positivt ovverasket over selger som advarte mot at de ikke kom til å låte like bra hos meg som hos dem uten effekt. Har handlet nesten hele anlegget mitt hos hifi klubben hamar og de har alltid ytt enormt god service.
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    Selger hadde helt rett, det låt tamt og kjedelig når jeg kom hjem i forhold til hva det hadde gjort hos dem.
    Men når jeg fikk koblet opp en effektforsterker så ble det bra!

Men jeg ble positivt ovverasket over selger som advarte mot at de ikke kom til å låte like bra hos meg som hos dem uten effekt. Har handlet nesten hele anlegget mitt hos hifi klubben hamar og de har alltid ytt enormt god service.
    Hei

Meget godt gjort av selger, slikt som dette gjør at man kommer tilbake neste gang man skal handle noe. Blir ikke det samme om du kommer hjem og blir skuffet, føler seg lurt og må ut å handle effekt pga. skuffelse.
    HFK tjener nok i det lange løp på at kundene deres går hjem og er fornøyd, og ikke føler seg lurt. Handler som sagt på HFK enda jeg, men forholder meg som regel til 2-3 faste selgere som er kunnskapsrik og veldig ærlig.
    Disse er faktisk så ærlig at de har annbefallt konkurerende produkter, sånt gjør at man får lyst til å legge igjenn penger hos dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Graver opp denne fantastiske tråden da jeg har gått til det steg å legge mine CM9 for salg til fordel for en komplett hjemmekino i 30-40.000 kroners klassen, istede for 80.000 som ett komplett hjemmekino hadde kostet meg i CM serien. Dermed dukket Klipsch opp, men har aldri fått lyttet på dem, vanskelig i og med at jeg bor langt pokker i nord, der kun HFK og Soundgarden er eneste lyttemulighet, far as I know. Jeg har samme musikksmak som deg ToneLoc, og ble som CM9 eier lyttende på musikk jeg aldri har fattet interesse for, f.eks Celine Dion, Madonna, Vangelis, ERA, Enya, til og med jazzens mystikk og mysterium har tonet ut av kevlarene på CM9'ene mine, nesten så jeg skjemtes, men gud så vakkert de spiller

Men... Kvalitetstiden sammens med James Hetfield og gjengen ble mindre, hvor ble det av "the wall of sound" som han så fint beskriver det i Classic Albums reportasjen av Black Album? Og hvor ble det av episodene der jeg sto og rev i stykker luftgitaren sammens med Rammstein?
    I tillegg savner jeg filmlyd fra alle kanter, der vet jeg også Klipsch er rå, etter flere studier på nettet. Jeg driver CM9'ene med 375BEE, der Van Den Hul forbinder disse to, og det funker meget godt! Parasound hadde sikkert hjulpet på det, men så var det dette med kroner og ører. Det er mot min sunne fornuft å bygge ut denne stereoen til suround.

Så til deg ToneLoc, fikk du noensinne hørt på Klipsch sin MK II serie?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maholst

Men...
    Så til deg ToneLoc, fikk du noensinne hørt på Klipsch sin MK II serie?
    Tror ikke ToneLoc er med oss lengre...
    Funky Cold Medina...

Siden jeg har fått spørsmål per PM, om hva som har skjedd med ToneLoc.
    Han ble utestengt fra forumet, annet utover dette vet ikke jeg, og er ikke opp til meg og kommentere.
    IKKE SEND PM til meg angående ToneLoc, som sagt har ikkje jeg noe å si utover dette, takk.

Dette var/er forøvrig en av de bedre trådene her på forumet synes jeg, her kan man finne masse god info om diverse høyttalere og forsterkere. Også var trådstarter ganske ærlig og oppriktig om innkjøpet sitt.

Side 19 av 20 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •