Rockefoten ble borte med B&W CM9 – søker hjelp til å finne den igjen - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 20 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 382
    Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    En særdeles interessant trå som treffer meg svært godt siden jeg på mange måter er i samme situasjon som trådstarter. Massevis av kreditt til deg ToneLoc for veldig informative og godt skrevne inntrykk etter lytterunder og andre tanker du har delt.
    Jeg lurer bare på en ting før jeg skal ut på lytterunde selv. Hørte du noen rimeligere Tannoy-modeller på dine turer? Jeg har dessverre ikke en formue og rutte med, men de større i Revolution-serien tiltaler meg på design, og du har gitt en dyrere modell svært gode tilbakemeldinger.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann Hvar1

Dessverre har jeg ikke testet noen av de billigere Tannoyene; dette fordi de ligger litt under det prisleiet og størrelsen jeg er interessert i. Men for all del, de kan sikkert være bra. Det mest nærliggende måtte vært Revolution Signature DC6T til 14000 kroner, siden Tannoy dessverre ikke har noen serie imellom denne og Definition-serien. Jeg ville definitivt ha sjekket den ut hvis jeg var på jakt etter høyttaler til mellom 10 og 20 tusen.

Nå vet ikke jeg helt hva du er ute etter, men i prisklassen ville jeg tatt en lytt til System Audio SA Mantra 60 til 15000 kroner på Soundgarden. Den er svært bra til prisen, og trolig perfekt å kombinere med en sub. Ellers synes jeg Dynaudio Excite-serien virker meget lovende. Excite X32 koster 17000 på Soundgarden.

Jeg ville også vurdert merker som Elac, Monitor Audio, XTC, JBL og Vienna Acoustics, litt avhengig av hva slags lydsignatur du ønsker deg.

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToneLoc
    Heisann Hvar1

Dessverre har jeg ikke testet noen av de billigere Tannoyene; dette fordi de ligger litt under det prisleiet og størrelsen jeg er interessert i. Men for all del, de kan sikkert være bra. Det mest nærliggende måtte vært Revolution Signature DC6T til 14000 kroner, siden Tannoy dessverre ikke har noen serie imellom denne og Definition-serien. Jeg ville definitivt ha sjekket den ut hvis jeg var på jakt etter høyttaler til mellom 10 og 20 tusen.

Nå vet ikke jeg helt hva du er ute etter, men i prisklassen ville jeg tatt en lytt til System Audio SA Mantra 60 til 15000 kroner på Soundgarden. Den er svært bra til prisen, og trolig perfekt å kombinere med en sub. Ellers synes jeg Dynaudio Excite-serien virker meget lovende. Excite X32 koster 17000 på Soundgarden.

Jeg ville også vurdert merker som Elac, Monitor Audio, XTC, JBL og Vienna Acoustics, litt avhengig av hva slags lydsignatur du ønsker deg.
    Hei! Når jeg sier at jeg føler meg mye i samme situasjon som du er/var i, så går nok ikke det først og fremst på behovet for mye mer trykk, men balansen mellom kraft nede og diskant oppe. Jeg spiller en del rock og metall, - men på ingen måte bare det - og med Ikon så er det diskanten jeg får litt problemer med her. Ved høyt volum blir det fort for skarpt, og jeg ønsker meg en varmere og mykere overtone. På andre typer roligere og akustisk musikk er Ikon glimrende, men jeg vil gjerne ha en høyttaler som i større grad besitter allroundegenskaper, slik jeg definerer "allround".

Jeg har så langt vært og hørt på litt forskjellig, og jeg har med viten og vilje fôret alle høyttalerne med litt lyst innspilt metall fra Royal Hunt (Season's change), samt noe roligere saker. Etter å ha hørt B&W DM683 (ikke ferdig innspilt), CM9, Dali Lektor 8, Dali Ikon 6 MK2, JBL LS80 og en Dynaudiohøyttaler jeg ikke kjenner modellen på så var det i mine ører Lektor som klarte seg best. Det skal understrekes at jeg under lytterunden hadde stort fokus på diskant, men jeg opplevde Lektor som et godt kompromiss også over resten av spekteret. Jeg føler ikke dette er en "detaljsluker" til tross for mer dempet diskant, og kanskje nettopp en god allrounder.

Når det gjelder Tannoy er det nettopp Revolution DC6T jeg er interessert i. Jeg vil nemlig heller ikke ha en for liten høyttaler rent fysisk, og de fleste SA-varianter innenfor aktuell prisklasse blir dermed for pinglete hva ytre mål angår. Det blir Oslotur på meg til lørdag, og da skal i alle fall Tannoy og Vienna testes ut. Sistnevnte har jeg sett på lenge, men den er nok også i utgangspunktet priset litt stivt. Det kommer vel an på hvor forelska man blir... Ser derimot at du vraket denne, da med bakgrunn i at den ble for tilbakelent hvis jeg forsto deg rett?

Når det gjelder lydsignatur kan det være vanskelig å uttrykke seg presist, men som nevnt ser jeg for meg en allroundhøyttaler. For meg betyr det at den er i stand til å gi fra seg litt trykk, men det er ikke viktig for meg med bakoversveis heller. Evne til å gjengi detaljer er også viktig, men det er minst like viktig at diskanten likevel ikke blir for aggressiv. En tilbakelent, varm og myk men likevel detaljert diskant er vel drømmen. Er det ikke dette jeg har lest om Vienna?

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser du allerede har prøvd en del høyttalere. Det er bra; da har du fått et inntrykk og vet hva du skal sammenligne med. Bare husk at høyttalere kan låte litt ulikt på bakgrunn av forsterker som brukes og egenskaper ved rommet de står i.

Siden du allerede har avskrevet System Audio, og du har hørt JBL, vil nok et besøk til Stereofil være det mest nærliggende. Jeg er for øvrig enig i at Lektor er en fin høyttaler i sin prisklasse. Den har masse trøkk og en svært behagelig diskant til å være Dali. Den mangler litt på klarhet i mellomtonen og åpenhet i detaljene, men som rockehøyttaler må den være noe av det beste du kan få til rundt 10000 kroner. Den fikser nok de fleste populærmusikksjangere greit. Nå likte du Lektor bedre enn CM9, så jeg skal ikke argumentere imot det standpunktet. Jeg vil bare nevne at slik jeg ser det har CM9 en klar mellomtone og en behagelig diskant (denne bedret seg for mitt vedkommende, etter at jeg først var litt misfornøyd). Det som mangler er trøkket, så det blir en avveining.

Du får spørre om du kan få høre på Bach Grand eller Mozart Grand fra Vienna, samt den nevnte Tannoy-høyttaleren hos Stereofil, så hører du hva du liker best. Jeg anbefaler deg også en tur til JFS Sound Systems i Drammen for å høre på Elac. Dette er en god høyttaler i prisklassen. En tur til Surround i Skadsmo for å høre på XTZ 99.38 ville jeg også vurdert. Den har jeg ikke hørt selv, men ut fra hva jeg har lest kan denne være spennende ut ut fra dine preferanser.

Grunnen til at jeg droppet Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand var ikke at den var for tilbakelent, men fordi jeg ikke syntes den tilførte så mye av det jeg savner ved CM9, altså trøkk. Man kan vel si at Concert Grand er litt større og bedre enn CM9 på de fleste områder, men ikke nok til at jeg gadd å bla opp og bytte høyttaler. Hvis jeg skal bytte vil jeg nok gå for noe med en litt annen lydsignatur. Foreløpig har jeg slått meg til ro med CM9, og synes den fungerer ganske bra til 20000 kroner.

Lykke til! Håper du forteller hvordan det går videre.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser du allerede har prøvd en del høyttalere. Det er bra; da har du fått et inntrykk og vet hva du skal sammenligne med. Bare husk at høyttalere kan låte litt ulikt på bakgrunn av forsterker som brukes og egenskaper ved rommet de står i.

Siden du allerede har avskrevet System Audio, og du har hørt JBL, vil nok et besøk til Stereofil være det mest nærliggende. Jeg er for øvrig enig i at Lektor er en fin høyttaler i sin prisklasse. Den har masse trøkk og en svært behagelig diskant til å være Dali. Den mangler litt på klarhet i mellomtonen og åpenhet i detaljene, men som rockehøyttaler må den være noe av det beste du kan få til rundt 10000 kroner. Den fikser nok de fleste populærmusikksjangere greit. Nå likte du Lektor bedre enn CM9, så jeg skal ikke argumentere imot det standpunktet. Jeg vil bare nevne at slik jeg ser det har CM9 en klar mellomtone og en behagelig diskant (denne bedret seg for mitt vedkommende, etter at jeg først var litt misfornøyd). Det som mangler er trøkket, så det blir en avveining.

Du får spørre om du kan få høre på Bach Grand eller Mozart Grand fra Vienna, samt den nevnte Tannoy-høyttaleren hos Stereofil, så hører du hva du liker best. Jeg anbefaler deg også en tur til JFS Sound Systems i Drammen for å høre på Elac. Dette er en god høyttaler i prisklassen. En tur til Surround i Skadsmo for å høre på XTZ 99.38 ville jeg også vurdert. Den har jeg ikke hørt selv, men ut fra hva jeg har lest kan denne være spennende ut ut fra dine preferanser.

Grunnen til at jeg droppet Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand var ikke at den var for tilbakelent, men fordi jeg ikke syntes den tilførte så mye av det jeg savner ved CM9, altså trøkk. Man kan vel si at Concert Grand er litt større og bedre enn CM9 på de fleste områder, men ikke nok til at jeg gadd å bla opp og bytte høyttaler. Hvis jeg skal bytte vil jeg nok gå for noe med en litt annen lydsignatur. Foreløpig har jeg slått meg til ro med CM9, og synes den fungerer ganske bra til 20000 kroner.

Cm9 mangler litt på trøkket! enig i det

Men det som er så bra, er at man kan eliminere det problemet, om man supplerer med en sub
    Hadde vært verre om det manglet litt i mellomtonen eller diskant registeret..

Etter min mening skal man lete lenge etter ht i 20k klassen, som har bedre diskant/mellomtone enn cm9..

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg bør nok nyansere meg noe. Av de høyttalerne jeg hørte på turen var det Lektor og CM9 som jeg følte gav mest igjen og var best og mest behagelig å høre på. Grunnen til at jeg nok ikke trakk fram CM over er at den er i en litt annen prisklasse, temmelig nøyaktig det dobbelte. Det er forøvrig ikke noe jeg sier bare i etterpåklokskapens navn, men jeg tenkte det mens jeg satt og hørte. Dessverre tenkte jeg også at dette ville bli for dyrt. At AM9 er bedre enn lektor er kanskje en selvfølge, prisen tatt i betrakning, men jeg hadde altså i utgangspunktet tenkt å legge meg rundt 10.000 (pluss litt). CM9gir nok mer over hele spekteret slik jeg opplevde det også, kanskje med unntak av trykk. Hadde økonomien vært mer på plass hadde den vært svært så aktuell, ikke minst fordi det etter min smak er en veldig flott høyttaler rent visuelt. Slikt passer godt som stuehøyttalere, det er nå helt sikkert. Hva utseende angår har nok både Tannoy og Vienna litt å tilby, så det blir spennende å høre hvordan de høres ut!

Forøvrig ser jeg at B&W har kommet med en flunkende ny modell, CM8. Den tar visst over for CM7, men det spørs vel om en såpass liten høyttaler er i stand til å gi noe voldsomt tilbake. Interessant vil det uansett være å høre.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Etter min mening skal man lete lenge etter ht i 20k klassen, som har bedre diskant/mellomtone enn cm9..
    Det er jeg enig i. På det området skal det godt gjøres å slå CM til noe særlig under 20 tusen kroner. Men det finnes absolutt gode høyttalere til mellom 10 og 15 tusen kroner som kan være reelle alternativ, og som ikke står så mye tilbake for CM9.

Til Hvar1: CM8 vil nok ligge riktig prismessig, men jeg tror ikke den vil passe for folk som ønsker seg basstrøkk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå hørt Vienna Concert Grand som var en av mine drømmehøyttalere uhørt.Det ble spilt med Rotel elektronikk i 2 rom.Ble skuffa over den berømte finishen (sort piano) og enda mer skuffa over lyden.Naboen min har B&W CM9 på samme Rotel elektronikk og bruker for tiden min Primare cd-spiller.
    Synes faktisk CM9 låter bedre.Og de guffer bra hos naboen som har et litt mykt gulv og sitter bakerst i rommet så det er en GOD mengde bass der.De er også til min store overraskelse etter bl.a ToneLoc sine innlegg osv utrolig behagelige å høre på.Det er ikke Vienna som er balsam for ørene som de sier,men CM9 :-)

I forhold til MA GS 60 / Hegel vs Rotel CM 9 / Rotel blir det som hund og katt.Finnes ikke en eneste likhet som jeg kommer på.
    Synes det er ganske stor forskjell på detaljering og åpenhet i MA som CM9 settet ikke har.Vil mene at hvilken av de 2 er en smaksak.Hadde jeg spilt relativt høyt over lang tid hver dag hadde jeg gått for CM9-settet.Ikke verst å innrømme det :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvar1, bare husk å dra på litt volum når du lytter til DC6. I mitt anlegg har de etterhvert som antall decibel øker en tendens til å bikke over i det lyse og skarpe når jeg hører på enkelte skiver... Har et brukbart dempet rom, så det er ikke harde flater som er problemet for å si det sånn. Jo mer toe in, jo skarpere blir de. Mulig jeg pusher utstyret for hardt, men tviler på det. Har lest en test av ht som konkluderer med det samme (husker ikke hvor, men kan grave det frem ved behov).

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Hvar1, bare husk å dra på litt volum når du lytter til DC6. I mitt anlegg har de etterhvert som antall decibel øker en tendens til å bikke over i det lyse og skarpe når jeg hører på enkelte skiver... Har et brukbart dempet rom, så det er ikke harde flater som er problemet for å si det sånn. Jo mer toe in, jo skarpere blir de. Mulig jeg pusher utstyret for hardt, men tviler på det. Har lest en test av ht som konkluderer med det samme (husker ikke hvor, men kan grave det frem ved behov).
    Jeg har vært og hørt Tannoy Signatur DC6Tnå , og jeg skjønner hva du mener. Med min (sikkert noe lyst innspilte) metallåt som jeg har reist rundt og testet på ulike høyttaler ble det for lyst på Tannoy. Derfor er det for meg Lektor og CM9 som har vært de mest behagelige høyttalerne i mine ører så langt.

Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Cm9 mangler litt på trøkket! enig i det

Men det som er så bra, er at man kan eliminere det problemet, om man supplerer med en sub
    Hadde vært verre om det manglet litt i mellomtonen eller diskant registeret..

Der Toneloc tidligere savnet trøkket har nok overdreven diskant vært problemet mitt, og derfor er det her fokuset ligger for min del. Jeg ønsker jo ikke å miste det som Ikon kan levere nedover heller, men jeg regner jo ikke med CM9 står mye tilbake for dette. Jeg har jo hørt den, og det frister å ta dem med hjem en tur. Budsjettet vil jo få seg en sprekk, men det er jo bare så altfor typisk med denne hobbyen... Det er nok også en høyttaler man kan leve med en god stund slik jeg forstår mye av det som har blitt sagt her

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Har nå hørt Vienna Concert Grand som var en av mine drømmehøyttalere uhørt.Det ble spilt med Rotel elektronikk i 2 rom.Ble skuffa over den berømte finishen (sort piano) og enda mer skuffa over lyden.Naboen min har B&W CM9 på samme Rotel elektronikk og bruker for tiden min Primare cd-spiller.
    Synes faktisk CM9 låter bedre.Og de guffer bra hos naboen som har et litt mykt gulv og sitter bakerst i rommet så det er en GOD mengde bass der.De er også til min store overraskelse etter bl.a ToneLoc sine innlegg osv utrolig behagelige å høre på.Det er ikke Vienna som er balsam for ørene som de sier,men CM9 :-)

I forhold til MA GS 60 / Hegel vs Rotel CM 9 / Rotel blir det som hund og katt.Finnes ikke en eneste likhet som jeg kommer på.
    Synes det er ganske stor forskjell på detaljering og åpenhet i MA som CM9 settet ikke har.Vil mene at hvilken av de 2 er en smaksak.Hadde jeg spilt relativt høyt over lang tid hver dag hadde jeg gått for CM9-settet.Ikke verst å innrømme det :-)
    Javel..? CM9 syns eg og var gode, ingen tvil om det. Hadde ikke Mozart vert så gode ville eg kjøpt dei.
    rom 2? mener du rommet til venstre når du kommer ned trappa på BMH?
    Eg fikk demoen uti rommet i kjelleren der trappa kommer ned.
    Hørte på bethoven i rommet ved siden av, men fy kor elendig!!!!! og dei skal jo vere bedre igjen...så må vere noe med rommet?
    Spiller også bedre på Hegel, med mer trøkk og tyngde og lavbass. Bedre lyd generelt enn det var på Rotel, da det var veldig i bakgrunnen vis du skjønner?
    Min mening da.

Egen erfaring også med rørforsterkeren min under armen (2x65w) var at CM9 spiller mye høyere..så VA trenger en forsterker med kraft før den begynner å brife.
    Selv nå etter oppgradering av kondiser på utgangen på rørforsterkeren spiller mine Vienna ikke høyt med den.
    Så det går i Hegel her nå, og det igjen er knall..eneste minuset er at det setter ting i bevegelse så klirring oppstår i stuen..men skal nok bli bekjempet.
    :wink:
    :wink:
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha sett at Mozart har en følsomhet på 84 db,så skjønner at de ikke trykker så voldsomt med liten forsterker.
    Jeg hørte de først i rommet ned trappa,men jeg ville høre de i det andre også siden jeg ikke ble fornøyd i det første rommet.
    Ble skuffa hvertfall og de hadde ikke noen andre forsterkere å putte på de.Så det ble med Rotel.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å ha sett at Mozart har en følsomhet på 84 db,så skjønner at de ikke trykker så voldsomt med liten forsterker.
    Jeg hørte de først i rommet ned trappa,men jeg ville høre de i det andre også siden jeg ikke ble fornøyd i det første rommet.
    Ble skuffa hvertfall og de hadde ikke noen andre forsterkere å putte på de.Så det ble med Rotel.
    Okai..når det gjelder db og hvor langt dei går ned i ohm, litt usikker på svaret eg fikk av Vienna..hugser ikke hvor eg postet det..sikkert i vienna tråden en gang.
    Ja virker som dei trenger en del krefter ja. Men sånn no låter det bra med trøkk i bassen og dynamikk selv på meget lavt volum.
    Fått den rimlige xlr kabelen mellom pre og effekt og..var ikke så store forskjellen,vis det var noe i det hele contra mine chord rca. Då seff noe høyere db, men det er vel 6db mer på balansert.
    Men ivertfall godt fornøyd ja.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge Viennas egen brosjyre har Mozart Grand en følsomhet på 90 dB.

http://www.viennaacoustics.at/03_Moz...V02_WEB150.pdf

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge Viennas egen brosjyre har Mozart Grand en følsomhet på 90 dB.

http://www.viennaacoustics.at/03_Moz...V02_WEB150.pdf
    Ja,og Concert er oppgitt til 91 db.Bare tull og tøys.De er på 87 tallet.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kilde?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svar på mailen min:
    ================

Dear Frank,

Thank you very much for your email. We do not have prepared frequency plots of our products. What we do have are the basic frequency response figures listed based on our testing at 3meters. This we believe is more realist than the typical 1meter on access, summed driver tests done by most publication. If what you are looking for is impedance information, this I can help with. The Mozart Grand has a minimum impedance of 5.2 Ohm at 160Hz.

Thank you again and happy listening.

Best regards,
    Kevin

Kevin Wolff
    International Sales Director
    Vienna Acoustics GmbH
    A-1230 Wien, Rysergasse 60
    t: +43 1 88 96 815/f: +43 1 88 96 599
    Vienna Acoustics - high end speakers and loudspeakers for your home theatre __________________
    ==================================

Men dei virker tungdrevet i praksis
    Høyttalere:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja,og Concert er oppgitt til 91 db.Bare tull og tøys.De er på 87 tallet.

Vienna oppgir maksfølsomhet, og den er ganske korrekt. Likevel er frekvensresponsen såpass rufsete at den bare når oppgitt verdi i begrensede områder.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har skummlest innlegget dit samt noe (langt i fra alt) av tråden og må si jeg på mange måter kjenner meg igjen. Jeg må i tilleg berømme alle de som mener de å flytte en høyttaler forrandrer selve lydsignaturen i høyttaleren.. (!) Glem flytting av høyttalere o.l. for å få frem savnet lyd. Det å finjustere en høyttaler ved å plassere dem riktig er i og forseg greit nok for å utnytte høyttalerens potensiale og en høyattaler bør stå riktig i forhold til rommet og osv osv. Dette vet vi!
    Det forrandrer ikke selve grunnprinsippet i høyttaleren. Det vil uansett aldri få en således analytisk b&W til å punsche stortromma rett i brystkassa.
    Uansett etter mye testing og feiling på samme forståtte type lydsignatur har du et valg du må igjenom og kanskje du ikke trenger å se deg tilbake etter det;

Klipsch Heritage og rør. Gjerne gammelt og brukt.

Spesielt utseende er det men de har sin nostalgiske sjarm.
    De som ikke har hørt hva dette dreier seg om vet ikke hva organisk dynamikk i ordenes rette forstand er. Hvis cv fikk deg til å få foten til å gå kommer disse til å få hele deg i sving... -Lykke til

Side 17 av 20 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •