Rockefoten ble borte med B&W CM9 – søker hjelp til å finne den igjen - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 20 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 382
    Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trulte
    Du kan jo lese litt her og se om du blir noe klokere. Siden det her er en høyttalerdebatt, så avslutter jeg her. Ville bare kommentere at dårlig matching ikke er høyttaleren sin feil
    Denne "testen" du viser til forteller ingenting om hvordan hver kabel har innvirkning på impedance i en høyttaler... den viser heller hvor mye impedance i en høyttaler har innvirkning på signalet, ikke minst hvor mye innvirkning bånbredden på elementet har, fra kabel til kabel er det nesten ingen forskjell i diagrammene, forskjellen finner du i hver ende på kabelen men denne forskjellen er også lik på alle 3 kabelalternativene.. de har også klippet bort 20khz søylen på noen av diagramene for at de skal se forskjellige ut... dette var et dårlig eksempel synes jeg...

Jeg er enig med deg at vi avslutter her

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Idé

Hva om alle som har et ekstra par med kabler liggende på lur sender sitt alternativ til Toneloc så kan han teste ut om det er noe mirakelkur i kabel? da vil vi alle sitte igjen med ganske reelle fakta å forholde oss til.

Jeg anser Toneloc som en genuin testperson siden han tydeligvis er på et punkt der han ikke har noen som helst "fanforhold" til bestemte merker på markedet, han er verken kabelskeptiker eller kabelnisse å han stoler kunn på sine egne ører. Han er den fødte kabeltesteren

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    forskjellen finner du i hver ende på kabelen men denne forskjellen er også lik på alle 3 kabelalternativene..
    Små og små fru blom Jeg vil ikke kalle mange decibel for små forskjeller. Se på de store forskjellene i dypbassen f.eks.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Hei, bare sånn hvis noen lurer så bruker B&W industriversjonen av CS-122 inni høyttalerne sine (også i 800-serien), så hvis dette stemmer burde denne lydbeskrivelsen stemme for B&W generelt.

Hilsen Thorbjørn (som også bruker cs-122)

Helt ening

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @trulte
    vist du ser på det slik er det jo hysteriske forskjeller hele fjølen over... hele diagrammet står jo på halv8 i venstre kolonne... hva skjedde der? jordskjelv?

Det de beviser i den testen går vel innunder små forandringer som kan gjøre prikken over i'en vil jeg påstå?

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Jeg har en Idé

Hva om alle som har et ekstra par med kabler liggende på lur sender sitt alternativ til Toneloc så kan han teste ut om det er noe mirakelkur i kabel? da vil vi alle sitte igjen med ganske reelle fakta å forholde oss til.

Jeg anser Toneloc som en genuin testperson siden han tydeligvis er på et punkt der han ikke har noen som helst "fanforhold" til bestemte merker på markedet, han er verken kabelskeptiker eller kabelnisse å han stoler kunn på sine egne ører. Han er den fødte kabeltesteren
    Meget god idé, kanakas :wink:

Jeg oppfordrer alle til å sende meg kabler (og gjerne høyttalere og forsterkere), så lover jeg å foreta fordomsfrie tester som jeg legger ut her.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av merik82
    Helt ening
    Til Hybris
    I følge Hifi-klubben er dette bare tull.Tror du eller noen andre har skrevet dette tidligere.Når jeg spurte om dette avbekreftet de det med en gang,og ble snarere irritert over at folk påstod slikt på forumet.
    Selv stiller jeg helt nøytral i den diskusjonen da jeg ikke vet det.

Active merik82 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    417
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Til Hybris
    I følge Hifi-klubben er dette bare tull.Tror du eller noen andre har skrevet dette tidligere.Når jeg spurte om dette avbekreftet de det med en gang,og ble snarere irritert over at folk påstod slikt på forumet.

Vet ikke om de bruker cs-122 i høytalerne sine, men ifølge hifi-klubben i bodø bruker B&W, van den hull kabler i sine høytalere..

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de bruker en kabel fra vandenhul som heter cs12 (12awg) for mindre modeller å cs16 (16awg) for større modeller (har vert tilfeller der de har brukt cs14 også) mulig de bruker en enda tynnere til 600 serien det vet jeg ikke.. disse kablene er ikke merket med annet en farvene rød og sort..

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått testet skikkelig med Parasound Halo, og hva kan jeg si? Såvidt jeg kan høre slår den NAD M3 på alle områder:

- Mer detaljer, uten at de er slitsomme
    - Behagelig diskant
    - Mer trøkk i bassen, og mer fyldig bass
    - Mellomtonen langt mer behagelig, og mer klar/luftig (holografisk?)

På del låter, hvor jeg følte et sterkt behov for å skru ned volumet fort som fy med NAD M3 når det tok av med gitarer osv., fikk jeg nå mer lyst til å sitte og trampe takten og kanskje til og med gi på mer. Dette er garantert et tegn på at lyttetrettheten sitter mye lenger inne med denne forsterkeren.

Puh, det var en lettelse. Det finnes selvfølgelig fortsatt høyttalere med langt mer trøkk, men dette tror jeg at jeg skal klare meg med en stund. Videre nå blir det spennende å se om det skjer noe mer med høyttalerne, siden de fortsatt ikke er ferdig innspilte (de har kanskje spilt 20-25 timer).

Folk forteller meg at McIntosh gruser Parasound, og da må det virkelig være magisk. Får satse på Mc en gang i fremtiden.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulte
    Jo, men det er ETTER delefilteret må du huske på.

?
    --
    Thorbjørn

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var hyggelig lesning ToneLoc! Har forresten hatt samme forsterkersettet selv og bare det lekre utseende er jo nesten verdt hele prisen. Gratulerer med ny rockefot!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToneLoc
    Da har jeg fått testet skikkelig med Parasound Halo, og hva kan jeg si? Såvidt jeg kan høre slår den NAD M3 på alle områder:

- Mer detaljer, uten at de er slitsomme
    - Behagelig diskant
    - Mer trøkk i bassen, og mer fyldig bass
    - Mellomtonen langt mer behagelig, og mer klar/luftig (holografisk?)

På del låter, hvor jeg følte et sterkt behov for å skru ned volumet fort som fy med NAD M3 når det tok av med gitarer osv., fikk jeg nå mer lyst til å sitte og trampe takten og kanskje til og med gi på mer. Dette er garantert et tegn på at lyttetrettheten sitter mye lenger inne med denne forsterkeren.

Puh, det var en lettelse. Det finnes selvfølgelig fortsatt høyttalere med langt mer trøkk, men dette tror jeg at jeg skal klare meg med en stund. Videre nå blir det spennende å se om det skjer noe mer med høyttalerne, siden de fortsatt ikke er ferdig innspilte (de har kanskje spilt 20-25 timer).

Folk forteller meg at McIntosh gruser Parasound, og da må det virkelig være magisk. Får satse på Mc en gang i fremtiden.
    De gruser dem hvertfall i pris :P
    Jeg vil fortsatt anbefale deg å hvertfall høre en Vincent-Dali kombo
    Om ikke så hadde kanskje et par med denon poa s10 blokker gjort seg.. de er av gammel årgang men det er fantastisk lyd i dem

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Til Hybris
    De sier vel antageligvis at det er tull for at de fortsatt skal kunne selge dyrere høyttalerkabler enn CS-122 til eiere av 800-serien.

B&W bruker denne serien: Van den Hul: CS - 12 HF (Halogen Free) (såvidt jeg vet har denne vært brukt også i 800-serien, men en runde på nettet viser at de nå bruker CS-16)

CS-12 og CS-16 er samme kabelkonstruksjon men sistnevnte er tykkere.

CS-12 er i praksis samme kabel som CS-122.
    --
    Thorbjørn

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en spennende og interessant tråd om ToneLoc sitt oppsett,opplevelser og tanker, helt til noen av dere startet med dette kabelgreiene. Kan dere ikke ta det et annet sted?

(Hvis ikke ToneLoc synes det er greit selv da.)

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle tråder som starter godt ender alltid opp i en eller annen blindtest / kabelgnikke diskusjon...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Dette var en spennende og interessant tråd om ToneLoc sitt oppsett,opplevelser og tanker, helt til noen av dere startet med dette kabelgreiene. Kan dere ikke ta det et annet sted?

(Hvis ikke ToneLoc synes det er greit selv da.)
    Jeg vil ikke legge noen sterke føringer for hva som kan tas opp her. Det er helt greit å ytre en erfaring som tilsier at kabler har mye å si, akkurat som det er greit å ytre at kabler ikke har mye å si.

Jeg bestemmer ikke hva som skrives i denne tråden, men personlig håper jeg ikke at kabeldebatten blir særlig mye lenger. Det er morsommere å diskutere de andre komponentene i et oppsett, som høyttalere, forsterkere og CD-spillere/DAC'er.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rimligste er å prøve flere merker på signalkablene.
    Egen erfaring er f.eks Taralabs trøkker veldig bra i lavbassen ellers ikke..men bra lyd på gitarer.. Vandelhul er tam lyd i, litt uengasjerende ellers fin lyd, men blir tamt og kjedelig. Chord er eit hett tips å teste, den som heter camelhon silver, den er det mest nøytrale eg har hatt i hus uten minus.
    Du får alt, dynamikk, trøkk i bassen, gitarene er det trøkk og riff i, stemmene er nydelige, detaljer osv.. prøv den før dyre utskiftinger.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers håper eg på at rokkefoten min kjem att uti neste mnd, med en pre til Hegel effekten min, nemlig Hegel P4A
    Blir spennende om det er så bra som mange sier. 8) :-|

Vis ikke veit eg ikkje helt..Rørforsterkeren eg har er det forsatt golyd i, men vil ha et transistor oppsett og til "hverdags" så uten tvil, er det desidert vanskligst å få til.
    Tenker litt i baner, Naim, Roksan, Sugden... men skal ikke ta sorgen på forskudd. Kanskje er det som noen sier at eg er nærmere himmelen enn eg selv aner..
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0