Rockefoten ble borte med B&W CM9 – søker hjelp til å finne den igjen - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 20 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 382
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Begynner å bli mer og mer fornøyd med mine.Helt tilfeldig så viste det seg at naboen har handla seg CM9 med Rotel Classic 2x200w+forforsterker fra Rotel.Vi rakk å høre 2 min på hverandres anlegg siden han skulle på fest.Rakk å legge merke til at han hadde veldig presis bass,men manglet tyngde bak det.
    Hos meg mente han at det trykket mye mer hos meg og jeg sitter midt i rommet mens han sitter bakerst i rommet.Sitter jeg bak har jeg vesentlig mer bass.Gleder meg til å høre mer på hans og han på mitt.
    Dumt du ikke fikk hørt MA GS 60 på Hifi huset.Ellers så har de sikkert Focal Electra 946 inne som jeg har tipset deg om tidligere i tråden.Disse har stooort lydbilde.Jeg fikk aldri til bassen på de.Eneste som fikk noe futt og bevegelse i bassene på de var 2 Vincent monoblokker på 2x100 w klasse A eller 2x300w klasse AB.Men de var dessverre dårlige i toppen og varmet opp stua for mye til å oppholde seg der.Brokobla Meridian på 2x500 klarte det heller ikke synes jeg.Men de kan virkelig rocke og spille HØYT (har målt også).Kjøper du en KRAFTIG forsterker på de har du kanskje funnet høyttaleren du ser etter.Nypris var 55.000.Du får de sikkert for 15.000.Matchende sub som kostet 15.000 får du sikkert for 5-7.500.Den spiller så godt sammen med de høyttalerene at du merker ikke subben før du slår den av.Da er du oppe i ca 22.000 for en meget potent pakke.

Newcomer Gassolini sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Bit tenna sammen nå, stikk ned på Stereofil og hør på Rf63 på Sugden kl-A og en rørforsterker. 8) Klipsch får rockefoten til å sparke!
    Tar jeg feil når jeg påstår at rør og horn ofte passer godt sammen til slike formål ? Så langt tyder mye på det.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer boggie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Lektor 8 er STORE!!!

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta

Hehe, så du mitt innlegg i den andre tråden? Jeg var og hørte på Lektor hos Hi-Fi Klubben nok en gang i dag, og jeg liker den svært godt. Akkurat riktig trøkk og den passer til det meste av populærmusikk. I motsetning til en del andre høyttalere gir den rockefot, til og med på ganske lavt volum. Den mangler lite etter min mening (men antakelig ikke den beste til klassisk), og det er egentlig rart at den kun koster 11 000. Rent intuitivt, ut fra dens klang, burde den passe godt også til kino. Jeg vil tro at mange av de som kjøper Cerwin Vega og Dali Concept egentlig burde ha kjøpt Lektor

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, såg innlegget ditt i den andre tråden. :-)
    Har fulgt med i denne tråden, og jeg har samme "lydsmak" som deg.
    Jeg har hatt JBL, CV, Jamo, og div. B&W, det rare er at i mitt overmøblerte rom er det faktisk CM1 som funker best.
    Såg også testen av Lektor 8 + Nad 375 i Lyd og Bilde.
    http://www.hifiklubben.com/files/Tes...lde_200908.pdf

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fikk jeg endelig æren av å høre en Klipsch-høyttaler. Dessverre fikk jeg ikke sjekket ut RF-63, men isteden RF-62. Dette er en meget billig høyttaler, og den ble drevet av en beskjeden Marantz-forsterker med 2x70 watt. Altså kunne jeg ikke forvente allverden.

Inntrykk: Høyttaleren var for så vidt en hyggelig opplevelse. Den hadde OK basstrøkk, men ikke noe voldsomt. Her tar jeg det for gitt at andre Klipsch-modeller gruser dette. Mellomtonen var overraskende klar til prisen. En liten anelse lys, kanskje. Den berømte Klipsch-diskanten, som er hyppig omdiskutert, opplevde jeg ikke som problematisk. Den var bedre enn jeg hadde fryktet.

Katastrofen nå er at RF-modellene ikke i tilstrekkelig grad blir erstattet når de nye modellene lanseres i høst. Man vil da få et prisgap mellom 11 000 og 29 000, hvor den til 29 000 er den nye versjonen av RF-7. Denne vil vel bli for stor for mellomstore stuer?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er nok ikke de rimeligere Marantz kjent for å trøkke voldsomt, men fint spiller de. Hvis du likte Rf62 og Marantz sånn halveis så tror jeg du hadde elsket rf63/rf7 og Rør 8)

Litt avhengig av form på rommet så bør rf7 fungere helt ned til 20-25kvm.

Edit: Fordelen med rør er at du kan justere lyden ved hjelp av forskjellige rør. Her er det snakk om STORE forskjeller. En riktig tweeket rørforsterker bør også kunne bli vesentlig mer behagelig i diskanten enn Marantz og samtidig trøkke mer

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ToneLoc
    I dag fikk jeg endelig æren av å høre en Klipsch-høyttaler. Dessverre fikk jeg ikke sjekket ut RF-63, men isteden RF-62. Dette er en meget billig høyttaler, og den ble drevet av en beskjeden Marantz-forsterker med 2x70 watt. Altså kunne jeg ikke forvente allverden.

Inntrykk: Høyttaleren var for så vidt en hyggelig opplevelse. Den hadde OK basstrøkk, men ikke noe voldsomt. Her tar jeg det for gitt at andre Klipsch-modeller gruser dette. Mellomtonen var overraskende klar til prisen. En liten anelse lys, kanskje. Den berømte Klipsch-diskanten, som er hyppig omdiskutert, opplevde jeg ikke som problematisk. Den var bedre enn jeg hadde fryktet.

Katastrofen nå er at RF-modellene ikke i tilstrekkelig grad blir erstattet når de nye modellene lanseres i høst. Man vil da få et prisgap mellom 11 000 og 29 000, hvor den til 29 000 er den nye versjonen av RF-7. Denne vil vel bli for stor for mellomstore stuer?
    RF82 er en god høytaller som fungerer fint i rom på 20-25m2 disse selges i disse dager nye for 4995kr, så mye her får en mye høyttaler for pengene.
    Høytallerene er ganske dyp og bør plasseres slik at fronten kommer minimum 70cm fra bakvegg for at de skal komme til sin rett (min erfaring)

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk et tilbud på Monitor Audio GS20 med tilhørende 12-tommers sub fra samme serie. Er det noen som har kommentarer til denne kombinasjonen?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, så du mitt innlegg i den andre tråden? Jeg var og hørte på Lektor hos Hi-Fi Klubben nok en gang i dag, og jeg liker den svært godt. Akkurat riktig trøkk og den passer til det meste av populærmusikk. I motsetning til en del andre høyttalere gir den rockefot, til og med på ganske lavt volum. Den mangler lite etter min mening (men antakelig ikke den beste til klassisk), og det er egentlig rart at den kun koster 11 000. Rent intuitivt, ut fra dens klang, burde den passe godt også til kino. Jeg vil tro at mange av de som kjøper Cerwin Vega og Dali Concept egentlig burde ha kjøpt Lektor
    Da er dette høyttaleren for deg da ... nærmere 10k rimeligere enn hva du kjøpte først.... slik er det desverre i denne bransjen.. dyrere = dyrere utvikling og teknologi.. sier lite om det treffer blink for brukeren .

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i akkurat samme bås som ToneLoc. Har vært og hørt på mange forskjellige høyttalere i samme prisklasse som ToneLoc, men alt i denne prisklassen (30-50 tusen) synes jeg blir avslørende, spinkelt, slitsomt på dårlige\middelmådige innspillinger.

Så hørte jeg på Dali Lektor 8. Wow! Da kom jammen rockefoten min frem. Alt som ble satt på låt bare tøft, ikke hardt eller spinkelt. Følte disse høyttalerne ga en god fylde i lyden, samtidig som de hadde god bass og en behagelig diskant slik jeg oppfattet dem.

Er meget nær et nytt høyttalerkjøp nå, men er samtidig litt usikker på et par punkt. Jeg synes nok at en del detaljer og klarhet i toppen forsvant, men føler jeg har funnet ut at jeg må droppe detaljer, klarhet osv. i diskantområdet om jeg skal klare å finne en som er behagelig å høre på uansett innspilling. Er dog åpen for tips om det finnes en høyttaler som får frem litt mere detaljer, men allikevel må være tilbakelent.

Det andre usikkerhetsmomentet mitt med denne ht er at jeg synes bassen mangler litt dybde og punch. Bevares, den hadde mye bass, men savner at bassen treffer deg. Føler ikke at man kjenner det ordentlige trøkket på stortrommer, eksplosjoner i filmer osv...

Så mitt spørsmål blir: Noen som kan tipse meg om en høyttaler som har samme fylde i lyden, som kan gi fylde til spinkle produksjoner (f.eks Madonna - Like A Virgin, Heart - Alone osv...), låter behagelig nesten uansett hva du mater dem med, samt har mye punch i bassen? Av budsjett regner jeg alt fra 10.000 - 50.000, selv om 50 lapper er i meste laget. Har forøvrig en NAD M3 + M5 som det bør matche.

Konklusjon må være at jeg skulle hatt meg en Dali Lektor 8 med enda mere punch i bassen, da hadde vært i boks. Har forøvrig ikke lysst å supplere med sub da dette tar ekstra plass. I tillegg har jeg et ønske om at høyttaleren skal levere bassen uten behov for ekstra sub.

Har forresten fått anbefalinger på VA Beethoven Concert Grand, men har dessverre ikke fått hørt den enda. Dog er jeg meget redd for at den fort vil være avslørende, selv om det sies at den skal være tilbakelent.

Tips mottas med takk

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk et tilbud på Monitor Audio GS20 med tilhørende 12-tommers sub fra samme serie. Er det noen som har kommentarer til denne kombinasjonen?
    Ikke særlig objektivt fra min side, men jeg tror nok at det hadde prikket litt i rockefoten igjen. Personlig så hadde jeg spart de pengene som subben koster til nye cd-plater, med rett forsterker slår disse meget bra!

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RF-63 mk2 er på vei etter det jeg har lest. Blant annet på Klipsch sin facebook side. Den bør legge seg i underkant av 20k og passer mer normale rom enn rf-7. Men det er fortsatt en stor høyttaler sammenliknet med CM9.

Jeg har også hørt Klipsch på 70, marants Watt, ikke den livligeste komboen. Marantz sin dyrere elektronikk er i en annen gate hva kraft og dynamikk angår. Klangen til klipsch er dog fin på rimelig marantz og marantz recievere.

Diskanten på 63 er betydelig mer oppløst og mer behagelig, så om 62 ikke ble slitsom på høyt nivå har du ingen ting å frykte på en innspilt 63/83.

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en kjapp oppsummering av merker jeg har hørt på. Dette blir selvsagt noe generaliserende, men slikt må til i ny og ne:

Klipsch: Potensielt en vinner hvis diskanten ikke blir for drøy.

B&W: "Pen" lyd med klar mellomtone, men en utilgivelig mangel på bass og litt for frempå og slitsom.

Monitor Audio: Fet og engasjerende bass, klar mellomtone, kanskje litt slitsom diskant.

Cerwin Vega: For mye bass som overkjører resten, og resten holder ikke høy nok kvalitet.

Dali: Jevnt over en slitsom og skjærende diskant, med unntak av Lektor-serien som rocker på en gledesskapende måte.

Vienna Acoustics: Mer trøkk i bassen enn B&W. Ellers ganske lik. Det blir en anelse for pent, og en anelse for lite engasjerende. Dog en drøm på ulike former for rolig og/eller akustisk musikk.

JBL: Tøff bass, men litt skarp oppover i registeret. Etter min spede erfaring mindre klar enn konkurrenten Klipsch.

Tannoy: Veldig korrekt, men uten å bli steril og kjedelig. Intet å sette fingeren på hverken i bass, mellomtone eller diskant, men ga heller ikke noe kick. Litt udefinerbar, men også for dyr.

System Audio: Helt greit, men for lite basstrøkk. Ser tynne og dølle ut.

Sonus Faber: Pen lyd, men uengasjerende og manglende trøkk. Får følelsen av å betale mye for design.

Audiovector Avantgarde Arrete: Minte meg mye om Sonus Faber. Tiltalte meg ikke, og prisen er avskrekkende.

Elac: Morsom høyttaler med mye bass, og god kvalitet også oppover i frekvens. Jeg har likevel følelsen av at det er en nesten-høyttaler i den forstand at jeg er usikker på om eiergleden ville vært god nok.

Usher Dancer: Ganske Tannoy-aktig. Gir en sterk følelse av kvalitet både visuelt og lydmessig. Ingen svakheter, i grunnen, men stiv pris.

Jeg har nå vraket Vienna etter et hjemme-hos-besøk, og vraket Tannoy på grunn av pris. Jeg står igjen med følgende alternativ:

Dali Lektor 8: For: Behagelig lyd, trøkk, morofaktor, stor og kraftig både visuelt og i lyden, burde være grei å utfylle med sub. Svært billig. Mot: Ingen utpreget allrounder, ikke den beste oppløsningen, på grensen til i overkant tilbakelent mellomtone.

MA GS20/60: For: Dyp og kul bass, trøkk oppover, klar mellomtone. Mot: For oppløst og skarp diskant?

Klipsch RF-63 mk 2: En eventuell RF-63 mk2 vil være spennende, men når kommer denne? Og vil jeg orke å vente på den?

Dette er høyttalere som har det trøkket jeg savner ved CM9. Ingen av de er for dyre. Det avgjørende vil være hva jeg liker best oppover i frekvens. Et pluss ved MA er at jeg da får hjelp til å kalibrere sub, samt at jeg får innbytte på B&W-oppsettet mitt. Et minus med hele vurderingen er at jeg ikke har fått hørt Klipsch RF-63. Dette er irriterende, og hvis noen har lyst på et besøk fra meg for å lytte på denne er det bare å si fra

Uansett er det jo mulig å bytte utstyr senere, hvis det skulle komme noe nytt fra Klipsch som overbeviser bigtime. Likevel: jeg ønsker ikke å bli en av dem som alltid er på leting. Tvert imot vil jeg ha et anlegg som jeg kan leve godt med og være fornøyd med over tid (les: minst 5 år).

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes nok at en del detaljer og klarhet i toppen forsvant, men føler jeg har funnet ut at jeg må droppe detaljer, klarhet osv. i diskantområdet om jeg skal klare å finne en som er behagelig å høre på uansett innspilling.

Problemet er at svært mange høyttalere med fet bass er skarpe i toppen. Monitor Audio eller Klipsch kan kanskje være noe hvis man får dem ordentlig til. Jeg er enig i at Lektor 8 ikke er den mest klare og detaljerte, men den er tilgivende for det meste av innspillinger og den er rørende billig i forhold til hva den presterer. Det du kanskje bør spørre deg om er hvorvidt du vil savne detaljene. På vanlig pop og rock tviler jeg. På klassisk og lignende detaljert musikk: ja. Jeg vil tro at Dali Lektor passer din NAD-forsterker bedre enn hva MA og Klipsch gjør. Se for øvrig min oppramsing av merker over, så kan du vurdere om noen av de andre der kan passe deg.

Det andre usikkerhetsmomentet mitt med denne ht er at jeg synes bassen mangler litt dybde og punch. Bevares, den hadde mye bass, men savner at bassen treffer deg. Føler ikke at man kjenner det ordentlige trøkket på stortrommer, eksplosjoner i filmer osv...

Hm, OK. Mitt inntrykk av den er at punsjen er akkurat passe. Det er masser av bass, samtidig som man unngår at bassen blir for dominerende som på for eksempel Cerwin Vega. En fordel, synes jeg, er at Lektor er best på midbass. Dermed kan man oppnå dypbass gjennom å supplere med en sub. Da skulle alle frekvensområder være godt dekket bassmessig, og film bør bli moro Sub må du ha, vettu, så bare rydd plass med en gang. Sub er tøft og macho.

Etter å ha hørt Vienna mer nøye tror jeg ikke denne er noe for deg. Til tross for at den er hakket mer tilbakelent enn B&W er den fortsatt avslørende, den har mindre bass enn Lektor 8 og kan til tider bli småskarp. Den har dog mye mer detaljer og fremstår som ”klarere” enn Lektor, men betyr det at den er morsommere å høre på? Uansett koster den 27 000 mer enn Lektor, så det skulle bare mangle at den ikke slår sistnevnte på noen punkter.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-63 mk1 er vel fortsatt å oppdrive noen steder til 13k? Eller er alt borte nå?
    Hvis du blir fornøyd med Lektor er jo det topp, ingen vits å betale mer enn du må.
    Jeg tørr ikke si hva du skal gå for... jeg vet hvor mye en høyttaler kan forandre seg i det den entrer ditt lytterom ,hektes på din forsterker og ørene dine etterhvert blir vandt til å høre på den nye lyden. Problemområder kan forsvinne pga tilvenning og nye kan oppstå etterhvert som du blir kjent med høyttalerne. Du har gjort en bra research, håper du blir happy

Velger du RF-63 så velg elektronikk nøye. Tror ikke NAD'en din blir toppmatch... Parasound, MC, Copland, Abrahamsen, EC, Emotiva er ting jeg tror vil tiltale ditt lydideal mer enn nad, selv om det er forskjeller mellom disse igjenn..

Active
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    RF-63 mk1 er vel fortsatt å oppdrive noen steder til 13k? Eller er alt borte nå?
    Hvis du blir fornøyd med Lektor er jo det topp, ingen vits å betale mer enn du må.
    Jeg tørr ikke si hva du skal gå for... jeg vet hvor mye en høyttaler kan forandre seg i det den entrer ditt lytterom ,hektes på din forsterker og ørene dine etterhvert blir vandt til å høre på den nye lyden. Problemområder kan forsvinne pga tilvenning og nye kan oppstå etterhvert som du blir kjent med høyttalerne. Du har gjort en bra research, håper du blir happy

Velger du RF-63 så velg elektronikk nøye. Tror ikke NAD'en din blir toppmatch... Parasound, MC, Copland, Abrahamsen, EC, Emotiva er ting jeg tror vil tiltale ditt lydideal mer enn nad, selv om det er forskjeller mellom disse igjenn..

JFS Soundsystems er utsolgt på Klipsch. Stereofil hadde én RF-63 igjen da jeg var innom på torsdag, men den lå innpakket på lageret så jeg fikk ikke hørt på den. Der har du problemet: jeg får ikke hørt den, og jeg digger ikke å kjøpe høyttalere uhørt, for å si det slik.

NAD'en er for øvrig solgt. Jeg har kjøpt en Halo A21 som står og venter, men jeg mangler foreløpig forforsterker så for tiden er det null musikk her i heimen. Jeg valgte Parasound fordi MC og EC blir for dyrt, og fordi Emotiva og til dels Abrahamsen ikke helt gir meg godfølelsen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spikeld : Angående det at folk ikke anbefaler din NAD M3 til Monitor Audio er kanskje pga gammelt NAD rykte ? Lyd og Bilde anbefaler nettopp Monitor Audio GS60 som match til denne forsterkeren.
    Lyden av M3 er etter det jeg har forstått og det lille jeg har hørt av den selv som ganske behagelig og mer mot mørk enn lys.
    Jeg betviler heller ikke at den matchen er god.Hifi-klubben feilbelyste meg angående Home Theater Input og jeg slo derfor fra meg denne forsterkeren.I ettertid har jeg funnet ut at den har det.
    Jeg skal være dønn ærlig nå.Det er opp til andre å lytte seg frem til enighet.Forkorter det litt.
    MA GS60 er en liten kruttønne.Frempå i spillestilen og skal man velge lys eller mørk vil jeg si lys (svensk test mente mørk).De spiller ikke like bra på all elektronikk (har endelig funnet en god match jeg er svært fornøyd med).Faktisk bassfattige med kun receiveren og den er ingen pingle.Med Hegel-en har de en fantastisk bass som er rask,kontant og med en artig,fyldig punch."In your face bass".Synes ikke at de går så veldig dypt.Målinger av de bekrefter også dette,som så mange andre i denne klassen.De har mer detaljer enn jeg noen gang hadde trodd.Detaljene bare triller ut og plasserer seg godt nok i lydbildet til mitt krav.Mellomtonen er også svært god med skikkelig stemmegjengivelse.Jeg er fremdeles usikker på om denne er en mid bass/mellomtone eller spiller helt ned sammen med de 2 andre bassene.Diskanten kan bli skarp.Erfaringer med annet utstyr bekrefter dette.Jeg synes ikke det nå og det er artig å spille høyt med disse.
    Jeg spiller all slags musikk,men mest rolig musikk.Jeg hadde ikke kjøpt disse hvis hovedmusikk-sjangeren min var Metallica,Disturbed osv.Har enda ikke hørt et anlegg som spiller skikkelig bra på dette,utenom DC-serien til Cerwin Vega,favoritten var DC-15 (blir vel utestengt fra forumet med denne uttalelsen :-) )

Her er 2 andre høyttalere som dere kan vurdere.Focalen er sinnsykt flotte å se på hvis det også teller.Porche lakk i front og bak med sota glass på toppen.Bør ikke undervurderes.
    Dynaudioen flytter mye luft til størrelsen,men er tungdrevne.

JMLAB 1027 electra BE
    Test av Dynaudio Dynaudio Focus 220 Høyttalere - Lyd og Bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke lest hele tråden, men med utgangspunkt A21 og klipsch vil jeg anbefale:

RF-5
    den nye doxa pre-ampen
    NAIM DAC
    A21

Klipsch Classic RF-5 Floorstanding Speaker - Tower Speaker, Floor Speaker, Loudspeaker, Home Theater - Free Shipping - 30 Day Satisfaction Guarantee - Overview

at det låter skarpt og hardt osv er bare grensesprengende uvitenhet fra de som velger å åpne kjeften. 1. er høyttaleren er ikke tilstrekkelig innspilt? 2. er rommet plaget av flutter ekko og/eller suck-outs i bassen? 3. hvordan er "kvaliteten" på strømmen inn i anlegget 4. har du resonans-kontroll i racket hvor alle komponenter/høyttalere er i vater? 5. er elementene skikkelig tilskrudd? 6. er alle kabler skjermet og løftet opp fra gulvet, samt kontakter og plugger renset 7. har høyttalerkablene tilstrekkelig tversnitt? 8. hvordan er toe-in ? 9. hvor høyt/lavt sitter du i lytteposisjon ?

og selvsagt vil en gjennomgående analytisk front-end skape trøbbel på dårlige innspillinger, i alle anlegg...

Side 13 av 20 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •