Ingen lyd ut av høytalere... (Dynavoice 65)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen lyd ut av høytalere... (Dynavoice 65)

Har et par dynavoice 65(?) som er tatt frem igjen. De kobles på en Yamaha 5.1 receiver (husker ikke modellnr).

Problemet er at det ikke er noen lyd what so ever. Dynavoice har 4 innganger bak (brukte tidligere alle fire da jeg hadde mulighet til å bi-ampe, noe denne receiveren ikke har). Husker at det tidligere sto noen "broer" mellom inngangene på høytaleren som jeg fjernet i forbindelse med bi-ampingen. Trenger jeg disse igjen for å få lyd? har forsøkt å både bruke inngang oppe og nede, samt trekke høytalerkabel igjennom begge innganger (altså høyre oppe og nede og venstre oppe og nede)

Huff, dette var NM i dårlig forklaring.. er trøtt, sliten og mangler mange fagord her setter uansett uendelig stor pris på hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt mer feilsøking er gjort (det er forresten en rx-v365)

Når man kjører autooppsett med medfølgende microfon kommer det lyd i begge høytalerne. Ingen warning eller error når denne testen er gjennomført (mtp f.eks feilkobling på høytalere)

Det er derimot SILENCE på både tv og blu-ray spiller. Har sett på hdmi oppsettet på blu-ray, og alt står på "auto".

Både tuner (altibox) og blu-ray (phillips) er koblet opp med hdmi. Begge kilder gir bilde igjennom receiver med hdmi, men altså ingen lyd....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løst:
    Tullereceiveren vil ikke sende lyd igjennom hdmi. Da trenger man coaxial i tillegg.

Help no HDMI sound from Yammaha - Home Theater Forum and Systems - HomeTheaterShack.com

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •