musikk/film sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

musikk/film sub

Vurderer og bytte ut min audio pro avanti sw500dc!men vet ikke helt til hvilken...har sett litt på dali ikon sub,men vet ikke om den blir en forbedring fra det jeg har nå..audio proen er jo lukket og dalien er bassreflex...jeg vurderer ikke svs..jeg har kjerring!noen med formeninger...har ikke satt budsjett...men opp mot 6000-7000 er grensen...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heptan007
    Vurderer og bytte ut min audio pro avanti sw500dc!men vet ikke helt til hvilken...har sett litt på dali ikon sub,men vet ikke om den blir en forbedring fra det jeg har nå..audio proen er jo lukket og dalien er bassreflex...jeg vurderer ikke svs..jeg har kjerring!noen med formeninger...har ikke satt budsjett...men opp mot 6000-7000 er grensen...

Ser du har klipsch oppsett? Jeg har hatt xtz subber til dette og jeg fikk ikke dette til å henge helt i hop.. ellers er dette gode all round subber.

Ting ble noe helt annet når jeg parret klipsch med deres egne subber. Jeg hadde en rw12d som jeg varmt kan anbefale!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Les innlegget så ser du budsjettet:-D

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS kommer snart med en ny serie med kompakte sub'er, men hvis kjærringa har noe imot SVS så...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Les innlegget så ser du budsjettet:-D
    Les anonnsen..." Selges samlet for 13.000 kr..."

13.000 / 2 = 6500 kr Da skulle det være mulig og få den ene for ca 6.500 kr om jeg ikke tar feil ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Les anonnsen..." Selges samlet for 13.000 kr..."

13.000 / 2 = 6500 kr Da skulle det være mulig og få den ene for ca 6.500 kr om jeg ikke tar feil ;-)
    Slik jeg leser det selges de samlet da, men samma det!8)
    De er faktisk veldig gode de subbene, har en kompis som var på maxell i Kr.Sand og han fikk helt hakeslipp når han hørte de små kassene!

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt xtz...solgte den,fikk den ikke til i stua mi!kjøpte der etter en audio pro sw500dc...og ble mer fornøyd...men vil prøve noe nytt...er dali'en noe og satse på i forhold til den jeg har nå???

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt xtz...solgte den,fikk den ikke til i stua mi!kjøpte der etter en audio pro sw500dc...og ble mer fornøyd...men vil prøve noe nytt...er dali'en noe og satse på i forhold til den jeg har nå???
    I forhold til den du har nå vil den muligens være en oppgradering, i forhold til klipsch vil den ikke ha mulighet til å holde følge..

For å ta en sammenligning så klarer ikke 1 Svs 13 ultra å holde følge med klipsch RF7 ( ref Kane. her på forumet.) så det sier seg selv at du bør ha en sub kan holde bra følge med RF82 ene..

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok,har vurdert og bytte ut klipschene ned noe annet..men vet ikke helt hvilke ht det skal være...jeg liker råskapen i klipsch,at du kan spille høyt og tøfft..men trenger man det??synes dog ikke det er spesielt bra til alle typer musikk..har vurdert,b&w,system audio,dali,audio pro pluss noen til..da jeg savner litt mer musikk ht..men som samtidig skal være en habil film ht...og som du kan dra på med når du trenger,uten at dt skal blu for hissig i toppen..slik ofte klipsch blir...

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supertilbud, etter min mening. Integreres lett og spiller bedre enn Dali Ikon i mine ører.

Edit: Kan også nevne, da jeg nå så du nevnte XTZ, at jeg holdt på med deres 12-er i et oppsett og. Tok lengre tid å få til, men i likhet med Dalien spiller de ikke like detaljert/raskt som Velodynen. Jeg syns Veloen er langt mer moro og presis på både film og musikk.

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Supertilbud, etter min mening. Integreres lett og spiller bedre enn Dali Ikon i mine ører.

Edit: kan også nevne, da jeg nå så du nevnte XTZ. Holdt på med deres 12-er i et oppsett og. Tok lengre tid å få til, men i likhet med Dalien spiller de ikke like detaljert som Velodynen, syns den er langt mer moro på både film og musikk.
    Tenker du høyere volum,dypere,penere bass gjengivelse??så du vil påsta og si at velodynen spiller fletta av både dalien og audio proen??trykk,lyd,volum messig?

Newcomer JauJau sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

velodyne

dersom du tenker på velodynen som er nevnt over så ville eg ha tatt den på lån først.
    Eg gjorde det. Blei skrekkelig skuffet. Den var ok til film, men hang på ingen måte med på musikk. Kan selvfølgelig være rommet mitt som spiller inn

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du strekke budsjettet et par tusen så står det en klipsch rt 12d tilsalgs på avtorget nå...Jeg har to av lillebrødrene og kan ikke tro at 12d `en ikke spiller fantastisk!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker på totalprisen til Norge :

Rythmik Audio servo subwoofer 12" F12SE Signature Edition

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg lurer på er jo hvordan velodyne er opp mot audio pro sw 500dc..og eventuelt dali ikon sub....

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker du høyere volum,dypere,penere bass gjengivelse??så du vil påsta og si at velodynen spiller fletta av både dalien og audio proen??trykk,lyd,volum messig?

Audioproen kan jeg ikke uttale meg om, men brukte min Velo med AudioPro sin IMAGE-serie (Black Diamond etc).

Jeg syns ikke Dali sin IKON sub er like flink til å hente frem detaljer i bassignaturen og mye bass blir likt, og dermed litt kjedelig (for mitt vedkommende). På samme måte som XTZen. Her er Veloen bedre, den er også lettere og sette opp da den først og fremst kommer med RomEq og kan justeres ved et enkelt tastetrykk i henhold til musikktype, film og spill. Jeg, som de fleste andre, har vanskelig rom å få sub til å fungere bra i. Velodyne har funket veldig bra for meg

Active
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at dalien spiller mye bass,men lite detaljert?sånn som jeg opplever audio pro avanti suben..er at den er god på musikk,men ikke like kul på film!!det er jo mest sannsynnelig for at den er lukket..den er stil ren,litt skeptisk på om kjerringa lar meg bytte den ut..det jeg trenger igrunnen er jo en sub som lager liv i film sammenheng!og som kan gi litt ekstra trykk på musikk!!synes dalien som går fra 26-200 og har en forsterker på 250w rms virker som en ok sub..kunne gjerne gått litt dypere..audioen går fra 20-100 og har en forsterker på 500w rms..velodynen går fra 25-120 og har en på 225w rms..både dalien og velodynen er bassreflex...dalien med nedovervendt port..synes det er ett bra alternativ for ROM som har vanskeligheter med bassen,audioen er nedovervendt,men den er til gjengjeld lukket,noe som ødelegger en del i filmsammengheng...i tillegg har element i lukket kasse mye lettere for og ryke enn i reflexkasse..jeg er jo egentlig godt fornøyd med suben..men savner litt mer fraspark i film sammenheng...nå har jeg også vurdert og bytte til audio pro blue diamond v.3 ht...og tror kanskje 10'erne der er godt nok for ekstra trykk i film,vist jeg tillegg beholder avanti suben...noen meninger og innspill på det???kanskje det er feil av meg og bytte fra klipsch til audio pro blue diamond???

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •