Småhøytalere som bakhøytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Småhøytalere som bakhøytalere

Har i dag KEFIQ9 og ditto senter og sub, men mangler bakhøytalere som matcher. Siden bakhøytalerne først og fremst bare skal lage lydeffekter, vindsus og slikt lurte jeg på om det duger med småhøytalere ala Bose eller KEF KHT3005SE, og heller rigge til 4 stk (to på bakvegg, og to på side bak). Dette vil også bli ett opplegg som har noe høyere WAF enn f.eks KEFIQ30 som henger på veggen. Noen som har testet et slikt oppsett??

Forøvrig er frontene matet med Emotiva XPA-2 og resten med Yamaha RX-V1700, og det er gjerne også på sin plass å legge til at jeg prioriterer kvalitet på musikk.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aktive BOSE Acoustimass 5 som sidesurround og det fungerer utmerket. Nå har de en basskasse i tillegg og det bør nok du også ha siden kubene skal deles på 200hz. Ellers så kan du sjekke ut Focal Dôme som endel bruker bak hvis de har dårlig plass.

Focal JMlab enceintes acoustiques haute fidélité haut-parleurs voiture audiomobile Car audio tuning

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme front oppsetttet som deg, med unntak av sub. Kjørte lenge med et par Gale småhøyttalere bak, men byttet nå til concept 1. Var overrasket over forskjellen det utgjorde, selvom dette ikke var den store oppgraderingen. jeg er i utgangspunktet også mest interessert i musikk, men pass uansett på så du ikke velger for dårlige, eller tundrevne bakhøyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Streethassle
    Jeg har samme front oppsetttet som deg, med unntak av sub. Kjørte lenge med et par Gale småhøyttalere bak, men byttet nå til concept 1. Var overrasket over forskjellen det utgjorde, selvom dette ikke var den store oppgraderingen.
    Kan tolke dette som "size does matter" her også. Den beste kombinasjonen av lydkvalitet og WAF får en kanskje med en dedikert vegg-høytaler??
    f.eks en slik en: System Audio Talent Vegghøyttaler | Soundgarden

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, eller kvalitet. Mine små Gale er litt lukket, ulne i lyden. Da jeg skiftet ble det plutselig morsomt med surround igjen. Hadde også et par concept 6 stående bak en stund før jeg solgte de, det var ikke waf. Dessverre ikke hørt de du linket til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •