Trenger råd om kjøp av nye høytalere!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger råd om kjøp av nye høytalere!

Jeg skal selge mine gamle "proson r69" høytalere nå og kjøpe meg noe med klar og fin lyd som hovedsakelig blir brukt til musikk men litt film også, jeg hører KUN på Trance/techno/D&B/ og tilnærmet aldrig på rock osv.
    Jeg vet at da er det sikkert mangen som vil anbefale meg cerwin vega osv osv, men jeg er ferdig med den slags høytalere nå, jeg vil ha noen som er kjappe i responsen med krystallklar lyd og ser pene ut, jeg har kikket meg ut Dali ikon6 mk2, men jeg vet ikke om de fyller mine krav til musikksjanger, jeg skal ha en sub utenom også. Jeg har en Harman/kardon hk3480 stereo receiver som jeg vil drive de på.
    Takker veldig for seriøse svar

Budsjett på kun høytalere 10-15.000kr

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredrikottesen
    Jeg skal selge mine gamle "proson r69" høytalere nå og kjøpe meg noe med klar og fin lyd som hovedsakelig blir brukt til musikk men litt film også, jeg hører KUN på Trance/techno/D&B/ og tilnærmet aldrig på rock osv.
    Jeg vet at da er det sikkert mangen som vil anbefale meg cerwin vega osv osv, men jeg er ferdig med den slags høytalere nå, jeg vil ha noen som er kjappe i responsen med krystallklar lyd og ser pene ut, jeg har kikket meg ut Dali ikon6 mk2, men jeg vet ikke om de fyller mine krav til musikksjanger, jeg skal ha en sub utenom også. Jeg har en Harman/kardon hk3480 stereo receiver som jeg vil drive de på.
    Takker veldig for seriøse svar

Budsjett på kun høytalere 10-15.000kr
    jeg vil gjerne anbefale dali ikon 8. har disse selv og de er veldig klar i lyden og masser av dynamikk viss de har litt watt og jobbe med! de kan kansje til tider være litt i skarpeste laget (hvertfall min oppfatning) men til gjengjeld så er harman & kardon litt mørkere i klangen. kansje jeg ville prøvd de ilag viss jeg var deg..

edit: er forresten supert tilbud på disse om dagene på hifiklubben.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var nok ikke en dum kandidat!

Eller så har du kanskje en her?
    Klipsch RF-63 Black Gulvhøyttaler - 3 x 6.5" basselement - - L-Sound AS

Skal jo være dynamikk bomber 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan på det varmeste anbefale DALI IKON 6 MK2. Hører på omtrent akkurat det samme som deg, og jeg kan si deg, det finnes ingen høyttaler jeg har hørt på i den prisklassen som ligner den presise, krystallklare og utrolig allsidige lyden som kommer ut av den høyttaleren. Hadde med DALI IKON 6 MK2 på hytta mi, og tuna opp bassen så mye som det gikk an, og så høyt jeg kunne uten å ødelegge, og folk hørte bassen i 100 meter unna, og fikk tilogmed tilbakemeldinger om å dempe bassen. Kan også referere til EISA som kåret DALI IKON 6 MK2 til "Loudspeaker of the year", som er en svært prestisjetung pris. Iallefall, sånn helt tilslutt så er det etter min mening den beste høyttaleren, og som jeg mener gjengir det musikalske best innenfor den prisklassen. Men for all del, se over, og hør på masse rart, for jeg unner deg å finne den høyttaleren du liker best, men ble glad over å høre at du har peila den ut

Nye EISA-vinnere i Hi-Fi Klubben | Hi-Fi Klubben
    Audio & Home Theater Awards 2010-2011 | EISA - The European Imaging and Sound Association

Stikk innom din nærmeste hifiklubben butikk med dine CD'er som du hører på og lytt til dem, absolutt å anbefale, eller ihvertfall vurdere

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har så tregt nett (på båt) ,så orker ikke å sjekke,men tror Klipsch er billigere på Oslo Hifi center enn på Lsound.
    Monitor Audio RX 8 kanskje?Har ikke hørt noen av de som er nevnt over eller RX 8.Hørt Klipsch RF 83 og likte ikke de på techno,men det ble spilt uforskammet høyt,så det er vel mulig derfor det ble så slitsomt.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel gjerne temme diskanten litt i dem tror jeg..:?

Hvis du ser på brukten så kan du få i pose og sekk, men er kanskje bare nytt som er aktuelt?

Sandlien

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0