Surround pakke: SVS,XTZ eller AudioPro?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Surround pakke: SVS,XTZ eller AudioPro?

På leiting etter surround høyttalerpakke til rundt +/- 15000,- som vil bli brukt i hovudsak til film og tv.
    Er helt fersk på dette området og er veldig usikker på hva som er det beste valget, reist litt rundt på butikker men desverre er det lite utvalg og lyttemuligheter i mitt område, så det blir nok å bestille på nettet og håpe på det beste.

For tiden har eg følgende pakker som eg vurderer sterkt:

SVS S-Series Full Size Config
    Med SVS STS-02 front,center og bakhøyttalere,SVS PB10-NSD sub og NorStone Stylum 3 stativ.
    Pris: 14 713,-
    Liker veldig godt tanken på dette settet, ser bra ut og etter hva eg skjønner låter det veldig bra også.

XTZ 99/93 Surroundsystem
    Med stativ = ca 14000,- , bra system som har fått gode omtaler, usikker på om dette er et bedre valg en SVS pakken?.

Audio Pro Blue Diamond V3 pakke
    Igjen snakker vi 14000,- med stativ til bakre. Har en følelse av at dei sidemonterte subwooferene i fronthøyttalerne blir bra på musikk men langt i fra så bra på film som SVS og XTZ pakkene?.

Klipsch reference høytalerpakke til rundt 12-13 tusen.
    Snakket med en kar i en musikk butikk som nevnte diskanthornet som et minus på dette systemet, kan bli litt skrikende diskant har eg fått beskjed om, var i starten veldig positiv til klipsch siden dem ser bra ut og skal være rimelig lettdrevne, men igjen eg har ikke peiling så usikker så det holder he,he..

JBL ES80 Høyttalerpakke
    10 995,- ,liker prisen med tanke på at det følger med det meste inkludert helt grei subwoofer...men tror kansje lydkvaliteten ikke er så bra, bakhøytalere er godt egnet til å henges rett på vegg, men med min stue vil høytaler på stativ fungere bedre med tanke på plassering tror eg.

SVS,XTZ eller AudioPro?...liker alle 3 og har store problemer med å bestemme meg, håper expertene her kan hjelpe meg å velge

På surround reciever siden er eg rimelig sikker på at eg vil enten gå for Yamaha RX-V767 eller Onkyo TX-SR608, av en eller annen grunn liker eg tanken på Yamaha'n bedre en Onkyo'n...men Onkyo TX-SR608 vil jo bli en del billigere siden den ligger på 3000kr hos komplett.

Intermediate ElDuce sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    966
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nViz
    På leiting etter surround høyttalerpakke til rundt +/- 15000,- som vil bli brukt i hovudsak til film og tv.
    Er helt fersk på dette området og er veldig usikker på hva som er det beste valget, reist litt rundt på butikker men desverre er det lite utvalg og lyttemuligheter i mitt område, så det blir nok å bestille på nettet og håpe på det beste.

For tiden har eg følgende pakker som eg vurderer sterkt:

SVS S-Series Full Size Config
    Med SVS STS-02 front,center og bakhøyttalere,SVS PB10-NSD sub og NorStone Stylum 3 stativ.
    Pris: 14 713,-
    Liker veldig godt tanken på dette settet, ser bra ut og etter hva eg skjønner låter det veldig bra også.

XTZ 99/93 Surroundsystem
    Med stativ = ca 14000,- , bra system som har fått gode omtaler, usikker på om dette er et bedre valg en SVS pakken?.

Audio Pro Blue Diamond V3 pakke
    Igjen snakker vi 14000,- med stativ til bakre. Har en følelse av at dei sidemonterte subwooferene i fronthøyttalerne blir bra på musikk men langt i fra så bra på film som SVS og XTZ pakkene?.

Klipsch reference høytalerpakke til rundt 12-13 tusen.
    Snakket med en kar i en musikk butikk som nevnte diskanthornet som et minus på dette systemet, kan bli litt skrikende diskant har eg fått beskjed om, var i starten veldig positiv til klipsch siden dem ser bra ut og skal være rimelig lettdrevne, men igjen eg har ikke peiling så usikker så det holder he,he..

JBL ES80 Høyttalerpakke
    10 995,- ,liker prisen med tanke på at det følger med det meste inkludert helt grei subwoofer...men tror kansje lydkvaliteten ikke er så bra, bakhøytalere er godt egnet til å henges rett på vegg, men med min stue vil høytaler på stativ fungere bedre med tanke på plassering tror eg.

SVS,XTZ eller AudioPro?...liker alle 3 og har store problemer med å bestemme meg, håper expertene her kan hjelpe meg å velge

På surround reciever siden er eg rimelig sikker på at eg vil enten gå for Yamaha RX-V767 eller Onkyo TX-SR608, av en eller annen grunn liker eg tanken på Yamaha'n bedre en Onkyo'n...men Onkyo TX-SR608 vil jo bli en del billigere siden den ligger på 3000kr hos komplett.
    klipsch, JBL eller SVS, litt etter hva du er ute etter, og hvilken elektronik du skal drive det med.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan ikke annet enn å holde med "ElDuce". Å i den rekkefølgen han hadde. men JBL ES100 pakken koster vel "bare" 15.000.- nå. Det er en fin pakke.

Som reciver kan jeg bare si at jeg helt klart ville gått for Yamaha! Jeg hadde det en god preiode, solgte og kjøpte Emotiva og der etter Pioneer. I morhen kommer min Yamaha RX-V2065 å da går pioneern billig :P haha

Men så lenge du ikke har 3D tv så mener jeg du heller kan se på bruktmarkedet etter en Yamaha 765 eller helst en Yamaha 1065. Disse bør man kunne fo fra 2500 og opp til 4500.-. Begge disse har preout, dvs. at du kan sette inn mer effekt i systemet dit om du synes det blir for pinglete med bare reciver. og JBL ES100 pakken, Yamaha 765 og en effekt fra f.eks. NAD lander da hele pakken med allt på ca 20k.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha vert en tur innom min lokale elkjøp(florø) vurderer eg nå sterkt Audio Pro Blue Diamond V3 pakken over SVS.
    Snakket med en kar på elkjøp som hadde bare gode ting å si om pakken, blei fortalt at dei sidemonterte subwooferene(10 tommer) var meget bra og gikk veldig lavt slik at det var vell så bra på film i surround samt musikk, settet var så populert at dem bestilte og solgte 2-3 sett hver måned, hadde et sett inne men det var desverre innpakket og på vei til kunde så eg fekk ikke sett og lyttet, eneste dem hadde igjen på utstilling var senteren desverre.

Har bestemt meg for å gå for Yamaha reciever, RX-V667 eller 767.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nViz
    Etter å ha vert en tur innom min lokale elkjøp(florø) vurderer eg nå sterkt Audio Pro Blue Diamond V3 pakken over SVS.
    Snakket med en kar på elkjøp som hadde bare gode ting å si om pakken, blei fortalt at dei sidemonterte subwooferene(10 tommer) var meget bra og gikk veldig lavt slik at det var vell så bra på film i surround samt musikk, settet var så populert at dem bestilte og solgte 2-3 sett hver måned, hadde et sett inne men det var desverre innpakket og på vei til kunde så eg fekk ikke sett og lyttet, eneste dem hadde igjen på utstilling var senteren desverre.

Har bestemt meg for å gå for Yamaha reciever, RX-V667 eller 767.

667 har ikke preout så hopp over denne å ta 767en.

Tenk deg nøye for før du bestiller Audio Pro pakken, det er en god pakke. Men finnes etter min smak bedre til prisen!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    667 har ikke preout så hopp over denne å ta 767en.

Tenk deg nøye for før du bestiller Audio Pro pakken, det er en god pakke. Men finnes etter min smak bedre til prisen!
    Var ikke klar over at 667 ikke hadde preout så takker for tipset

Skulle ønske det fantes flere omtaler av den Audio Pro pakken, nærmeste eg kommer er denne testen Hjemmekino pÃ¥ 12 kvadratmeter - Lyd og Bilde

Så usikker på hva eg skal gå for!

Fordelen med Audio Pro Blue Diamond V3 pakken er at eg kan få kjøpt den lokalt på elkjøp, så sparer en del på frakt.

Må ha en bakhøytaler som kan stå på stativ pga plassering så JBL har eg lagt fra meg.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var nytt for meg, jeg som satte meg inn i Yamaha for bare en måned siden.

Men da må jeg ha oversett det :P Å beklager dette til trådskaper!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo være at de har forandret det.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det kan jo være at de har forandret det.
    Kan hende jeg var dritings når jeg leste. Eller at det var antatt at det ikke blei preout på 6:ern. Har lest mye

Men da tenker jeg litt... HVIS 3D ikke er aktuellt for trådskaper kanskje den gamle 765 hadde vært bedre enn 667?

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ XTZ XTZ XTZ XTZ XTZ XTZ XTZ XTZ XTZ XTZ XTZ XTZ XTZ XTZ XTZ

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BoGGis
    XTZ XTZ XTZ XTZ XTZ XTZ XTZ XTZ XTZ XTZ XTZ XTZ XTZ XTZ XTZ XTZ
    Greit med en forklaring til trådskaper på hvorfor du mener dette og om du ev. har hørt noen av dem andre pakkene. Med forbehold på å være frekk nå så "Copy/Paste" kan alle... trenger ikke ha peiling på lyd for det.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan legge til at jeg har SVS STS-01, SCS-01 og SBS-01 sammen med en Yamaha RX-V663. Jeg synes at det fungerer veldig bra til musikk og mer enn bra på film. Nå har jeg effekt i tillegg, men det fungerer nok bra uten også. Jeg har andre sub'er da.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Greit med en forklaring til trådskaper på hvorfor du mener dette og om du ev. har hørt noen av dem andre pakkene. Med forbehold på å være frekk nå så "Copy/Paste" kan alle... trenger ikke ha peiling på lyd for det.
    Så sur du var da? Bare tenkte å referere til Lyd & Bilde sin test som sier at det er det beste høyttalersystemet de noen sinne har testet til under 15000kr Unnskyld om jeg braste frem litt for mye

Ettersom trådstarter allerede har tenkt seg ut denne pakken så regna jeg med at han leser seg litt opp på dette selv også. Sjekk lyd og bilde. Hva angår peiling på lyd så skjønner jeg ikke helt hvorfor du dro det inn i saken? Jeg mener bare at man får mer og bedre lyd med XTZ pakken. 2 Subwoofere slår som regel 1 uansett om den er hakket finere enn de to. Og feks. Denne SVS subben som er i SVS pakka blir jo også ikke regnet som en mye "bedre" Subwoofer enn èn stk 99W12 da kvaliteten på lyd og bygg lett kan sammenlignes men hver til sitt bruk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •