Beste høytaler til 9000?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste høytaler til 9000?

Jeg skal ha meg nye høytalere og lurer litt på hvilke jeg skal kjøpe.
    Jeg har helst lyst på stativ-høytalere!
    Jeg har sett på Harman/Kardon HS 250, noen som har noen bedre alternativ, til ca. den prisen?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sats heller på et oppsett selv med egen god receiver og et 2.0 oppsett, så utvider du til 2.1 og 5.1 senere.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Sats heller på et oppsett selv med egen god receiver og et 2.0 oppsett, så utvider du til 2.1 og 5.1 senere.
    Jeg har tenkt på Dali Lektor 3 med sub og Onkyo reciver!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som skal koste 9000kr? Høyttalere, eller høyttalere + receiver?

Intermediate JosRuu sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Sted
    Østre Toten
    Poster
    1,283
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kan strekke deg 1000,- til så gå for B&W dm683, en kanonhøyttaler og en av de aller beste i denne prisklassen.

EDIT:så nå at du helst vil ha stativ høyttalere...
    Har du hørt på B&W cm - 1?Syns den spilte latterlig bra til og være så liten.Hørte den på en nad stereo forstekrer på 2x50 og det spilte grusomt bra
    Pioneer SC-LX86 - Midgard Oberon 6.1 x2, Midgard Oberon 4.1 - PS3 - HTPC - B&W DM 683 - B&W DM 685 - Dali Consept 6 - B&W HTM 61 - SVS pc12 sylindersub
    Stuelyd: B&W DM 601 S1 koblet til sone 2 på LX 86 med AirPlay

http://avforum.no/myhometheater/JosRuu

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JosRuu
    EDIT:så nå at du helst vil ha stativ høyttalere...
    Har du hørt på B&W cm - 1?Syns den spilte latterlig bra til og være så liten.Hørte den på en nad stereo forstekrer på 2x50 og det spilte grusomt bra
    Må si meg enig, trodde ikke det gikk an fra en så liten høyttaler, men man skal vel ikke skue hunden på hårene CM1 er absolutt å anbefale, hadde nok kjøpt det hvis jeg var ute etter en stativhøyttaler Den har utrolig kraft til størrelsen, og et veldig detaljert lydbilde synes jeg. En annen ting er at den har en EISA AWARD som beste høyttaler i 06/07. Nå mener vell mange at det er mange høyttaler som kan matche den, men mitt syn er at du bør ta en titt, og lytte til den

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ojey
    Må si meg enig, trodde ikke det gikk an fra en så liten høyttaler, men man skal vel ikke skue hunden på hårene CM1 er absolutt å anbefale, hadde nok kjøpt det hvis jeg var ute etter en stativhøyttaler Den har utrolig kraft til størrelsen, og et veldig detaljert lydbilde synes jeg. En annen ting er at den har en EISA AWARD som beste høyttaler i 06/07. Nå mener vell mange at det er mange høyttaler som kan matche den, men mitt syn er at du bør ta en titt, og lytte til den
    Beklager at jeg ikke har svart før, jeg har vært på trening!
    Men jeg har lest og sett litt på CM1, men desverre ikke fått hørt den enda..
    Kan CM1 spille både høyt og detaljert?

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spiller høyere en du tror.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    spiller høyere en du tror.
    Hva med CM5 da?
    Er det klasse over CM1?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tester tilsier at man heller skal se på CM1 enn CM5, men har ikke selv hørt dem mot hverandre, men begge spiller bra synes jeg. Rent kosmetisk er CM5 bare en større utgave av CM1. Brukte lang tid på å høre på CM1 og vil si at den kan spille høyere enn du tror, volumet kommer også an på hva slags forsterker du har, for en forsterker til 5000 da for eksempel NAD C355BEE, så forvrenger forsterkeren fortere enn høyttaleren sier stopp. Jeg kunne med andre ord bruke min NAD C375BEE og fortsatt ikke sprenge den med det første Husk at tester er bare en pekepinn og ikke la deg lure av det, lot det først gå veldig inn på meg ved høyttalervalg, men fant senere ut at det er øret mitt som bestemmer, og synes jeg det er bra så kan testere gjerne si hva de vil. Det er deres syn og mening på hva som er god lyd som kommer fram i tester

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ojey
    Tester tilsier at man heller skal se på CM1 enn CM5, men har ikke selv hørt dem mot hverandre, men begge spiller bra synes jeg. Rent kosmetisk er CM5 bare en større utgave av CM1. Brukte lang tid på å høre på CM1 og vil si at den kan spille høyere enn du tror, volumet kommer også an på hva slags forsterker du har, for en forsterker til 5000 da for eksempel NAD C355BEE, så forvrenger forsterkeren fortere enn høyttaleren sier stopp. Jeg kunne med andre ord bruke min NAD C375BEE og fortsatt ikke sprenge den med det første Husk at tester er bare en pekepinn og ikke la deg lure av det, lot det først gå veldig inn på meg ved høyttalervalg, men fant senere ut at det er øret mitt som bestemmer, og synes jeg det er bra så kan testere gjerne si hva de vil. Det er deres syn og mening på hva som er god lyd som kommer fram i tester
    Det du prøver å si er at CM1 er et bedre kjøp? :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har CM5 selv, og testet CM1 på hifiklubben i går.

Min mening er at CM5 gir en "større og åpnere" lyd, og den krever mindre av forsterkeren for å spille bra. Det er også logisk da den har høyere følsomhet; CM1 har -84 dB mens CM5 har -88 dB i følsomhet.

Men som nevnt over, CM1 er en utrolig bra høyttaler! Jeg sammenlignet den også med B&W 685 på hifiklubben i går - som er en mye større høyttaler - men jeg synes CM1 var mye bedre selv om 685 spilte høyere på samme utgangsnivå fra forsterkeren. CM1 krever rett og slett mer kraft for å spille like høyt, men den gir en mye bedre og oppløst lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er vell det jeg mener, tester tilsier at lydbildet er mer detaljert, og jeg synes CM1 var utrolig bra, men kan ikke si i forhold til CM5, for den har jeg såvidt hørt på Men så skal ikke tester avgjøre hva du skal ha, det er bare en pekepinn, så hør på begge og bestem selv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •