Yamaha 765 - Presence høyttalere.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha 765 - Presence høyttalere.

Hei, har en Yamaha 765 og ett 5.1 høyttalersett fra Dynavoice på rommet.
    Men har også ett par bittesmå Jamo høyttalere jeg brukte før liggende.

Så jeg vurderer å teste ut denne Presence funksjonen. Har fått med meg noenlunde hva det skal være godt for, men det er en ting jeg lurer på og det er om det gjør noe om jeg plasserer de på innsiden av fronthøyttalerne istedenfor på utsiden som det står beskrevet i boka?

Og hvis jeg kobler til disse Presence høyttalerne, og stiller inn på forsterkeren at de er koblet til. Vil disse automatisk være aktivert under film da? f.eks på en film med True HD lydspor?
    Sony DN1050 - XTZ 95 serie - BA RPS1000 - LG PM970T - PS3 - PS4 - HTPC - WIIU

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo for å få et breiere lydbilde, og åssen skulle du få det hvis du plasserer dem innenfor lydbildet ditt? Er bare en tanke jeg har... du kan muligens få litt mer "fylde" i lyden.. men ville fått dem utenfor hvertfall...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg har forstått riktig så skal Presence også gjøre stemmer tydeligere, og få små detaljer som fuglekvitter osv til å komme tydeligere fram? Det er hovedsaklig denne effekten jeg er ute etter og da burde det vel ikke ha noe å si om de står på innsiden eller utsiden? Det er mulig jeg er helt på jordet nå, men det er derfor jeg spør

Og i tilegg hvis jeg plasserer de på utsiden av høyttalerne så er det umulig å få de i en høyde som er høyere enn hovedhøyttalerne. I tilegg vil de komme veldig langt bak hovedhøyttalerne, og da tror jeg at jeg kommer til å slite med å i det hele tatt høre de detaljene og den bredden de skal få frem. Men nok en gang, jeg vet ikke. Det er derfor jeg spør.
    Sony DN1050 - XTZ 95 serie - BA RPS1000 - LG PM970T - PS3 - PS4 - HTPC - WIIU

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare de er i ca bredde med frontene går det bra.

presence er meg og løfter lyden i center, spessielt hjelpsomt for de som har lavft plassert center.
    samt at de hjelper til med effekter til enkelte av DSP programmene man kan bruke.

om de hjelper til med og få tydeligere tale... så vå de være minst lige gode lydmessig som centeren... ;-)

i de alder fleste tilfeller vil presence hjelpe på lyden

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Presence fungerer bare på DSP'ene og ikke på HD lyd så vidt jeg har fått med meg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •