Klipsch & ???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16

Tråd: Klipsch & ???

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch & ???

Hei.

Har tenkt å investere i et nytt anlegg og det ser ut som om det blir Klipsch RF-83. Har ikke så alt for mye greie på hifi, så er litt usikker på hva slags forsterker jeg skal velge. Helst en som er billigst mulig, men som likevel klarer å utnytte høytalerne bra. Får man en bra forsterker til rundt 10k +-?

Lurer også på om dere vet hvem som selger disse høytalerne til en grei pris?
    Har funnet noen i Sverige til ca 12.000 NOK:
    Klipsch RF 83

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Klipsch er et av de mest omtalte merkene her på forumet. Søk etter klipsch klubben

http://avforum.no/forum/hoyttalere/8...ubben-395.html

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du en reciver med pre-out?

En xpa-2 gir deg masse krutt for ca 10 lapper.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kviltn
    Hei.

Har tenkt å investere i et nytt anlegg og det ser ut som om det blir Klipsch RF-83. Har ikke så alt for mye greie på hifi, så er litt usikker på hva slags forsterker jeg skal velge. Helst en som er billigst mulig, men som likevel klarer å utnytte høytalerne bra. Får man en bra forsterker til rundt 10k +-?

Lurer også på om dere vet hvem som selger disse høytalerne til en grei pris?
    Har funnet noen i Sverige til ca 12.000 NOK:
    Klipsch RF 83
    hvis dette er nytt for deg så ville jeg startet ut med kanskje en mindre modell, høre litt på høyttaleren og se om du liker lyden. Som crimar nevnte er xpa-2 det beste du får til under 10k, levere ytelse godt oppe mot 20k siktet og litt til.

Over til rf-83, dette er en veldig hardcore høyttaler, og du må først se om rommet ditt er stort nok for at du vil kunne utnytte den optimalt. Til rom på inntil 50kvm så fungerer rf-82 eller rf-63 utrolig bra også. Sier ikke at rf-83 ikke vil funke bra rundt 50kvm, men har lest at mange med 70kvm +++ bruker rf-83 og kjører gjerne monoblokker eller heftige 2 kanals effekt for å få mest ut av høyttaleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar begge to

Tingen er at nå har jeg et dynavoice 5.1 system med en XTZ 12" sub og en dritt dårlig kenwood KRF-V6100D reciver. Men ettersom jeg ikke bruker surround så my lenger, så tenke jeg å kun kjøre med 2 bra fronthøytalere og xtz`n hvis det er mulig

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    hvis dette er nytt for deg så ville jeg startet ut med kanskje en mindre modell, høre litt på høyttaleren og se om du liker lyden. Som crimar nevnte er xpa-2 det beste du får til under 10k, levere ytelse godt oppe mot 20k siktet og litt til.

Over til rf-83, dette er en veldig hardcore høyttaler, og du må først se om rommet ditt er stort nok for at du vil kunne utnytte den optimalt. Til rom på inntil 50kvm så fungerer rf-82 eller rf-63 utrolig bra også. Sier ikke at rf-83 ikke vil funke bra rundt 50kvm, men har lest at mange med 70kvm +++ bruker rf-83 og kjører gjerne monoblokker eller heftige 2 kanals effekt for å få mest ut av høyttaleren.

Har hørt Klipsch rf-63 i butikk og de spilte bra de. Men er glad i MYE trøkk fra høytalerne (blir mye party-spilling) å regner med du får mer bass ut av 3stk 8"? Stua er vel rundt 45-50kvm.

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg ha strekt meg litt og kjøpt USP-1 fra emotiva som er en forforsterker og så kjøpt meg xpa-2. det blir 12-13 tusen tror jeg. Det vil funke knall.

Eller så kan du bytte xpa-2 med 2xupa-1 og det blir litt billigere tror jeg.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Emotiva funker knall og er "billig". Men har du litt is i magen så hadde jeg giddi å venta til dem kommer på brukten. Det du bør se etter som forforsterker er: Emotiva USP-1 eller en Parasound NC-2100 og som effekt: Emotiva UPA-1, Emotiva XPA-2 eller en Parasound NC-2250.

Jeg synes Parasounden er litt bedre.. men det koster mer. Men parasound oppsettet er ikke umulig å få til ca. 10 på brukten.

Vet også at det ligger 2stk UPA-1 på brukten... Skal være bra match til Klipsch...

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt Klipsch rf-63 i butikk og de spilte bra de. Men er glad i MYE trøkk fra høytalerne (blir mye party-spilling) å regner med du får mer bass ut av 3stk 8"? Stua er vel rundt 45-50kvm.
    du får mye trøkk fra rf-63 også, men nå er rf-83 på billigsalg til pølsepris, så jeg hadde ikke nølet go for it, xpa 2 er ifølge mange synsinger og meninger nokså bra på rf-83, men mange bruker 2x xpa 1. 2 x upa 1 tror jeg kanskje blir litt smått, men vil i første omgang fungere veldig bra

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok det blir å gå for rf-83

Finner ikke noe mye av Emotiva på bruktbørsen akkurat nå.
    Noen som vet av norske/utenlandske sider som selger dette merket?

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok det blir å gå for rf-83

Finner ikke noe mye av Emotiva på bruktbørsen akkurat nå.
    Noen som vet av norske/utenlandske sider som selger dette merket?
    Kjøp direkte fra Emotiva Emotiva Audio: Audiophile Quality Multi Channel Amplifiers, Stereo Preamplifiers, Audio/Video Processors, and Award Winning Speaker Systems At Direct Prices

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OBS!!!! Sikker på at det er par pris i Sverige?! I danmark opererer dem med pr stk!!!!

EDIT: Sjekket audioPro prisene.. så det er nok pr par .. KNALLKJØP!!!! Men personlig liker jeg nok RF-63 bedre enn 83...

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye testing hos kompisen min så kan jeg si at Parasound NC-2100, NC-2250 og Klipsch RF-7 spiller fletta av det meste!!! skikkelig morro... Jeg vil også ha hus

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, 14000sek må da være billig Gratis frakt er det også. Så er jo bare å kjøre til grensen for å hente de.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvordan blir det å bruke XTZ subben sammen med dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OBS! Pris per styck!