Fra Cerwin Vega til ?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hepphepp!

RF83 er uten tvil interessant. Angående reservasjon er dette et "langtidsprosjekt" ,og jeg regner ikke med disse forsvinner fra bruktmarkedet med det første.

Jeg gikk fra Martin Logan til Klipsch RF-83. Jeg er kjempefornøyd. ML var bedre på mye, men ikke på bass, dynamikk, kontroll, morofaktor og urealistiske lydbilder. Syns du bør høre på rf-83. Du må nok forte deg endel. Jeg fikk beskjed om at importøren bare hadde 2sett igjen i kirsebær. Jeg kjøpte ett og Oslo hifi center det andre. Vet ikke om de har flere igjen i sort, sikkert lurt å reservere om du er interessert.
    @ Danke
    JBL har jeg kun kjennskap til innen bilstereo og der klarer de seg fint i mine ører. Hvordan spiller feks northridge serien deres ? Array er nok ikke aktuellt i denne omgangen. Hva anngår forsterkeriet blir nok PA ampen å fyke ut når det blir bytte av fronter. Eneste grunnen til at jeg har den er fordi jeg har CV.

Som andre her har nevnt så vil jeg foreslå JBL. Dette gir bedre bass enn CW.. har noe av den samme "amerikanske" soundet men har også bedre oppløsning og detalj også. JBL er perfekte til rock og live music/stadion følelse...

Jeg ville nok valgt en dyrere JBL, selv sikler jeg på JBL arrays men det er jo en drøm som koster flesk.

Klipsch blir nok altfor skarpt for de forsterkerne du skal drive med...

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars J
    Hepphepp!

RF83 er uten tvil interessant. Angående reservasjon er dette et "langtidsprosjekt" ,og jeg regner ikke med disse forsvinner fra bruktmarkedet med det første.

@ Danke
    JBL har jeg kun kjennskap til innen bilstereo og der klarer de seg fint i mine ører. Hvordan spiller feks northridge serien deres ? Array er nok ikke aktuellt i denne omgangen. Hva anngår forsterkeriet blir nok PA ampen å fyke ut når det blir bytte av fronter. Eneste grunnen til at jeg har den er fordi jeg har CV.
    Northridge serien til JBL bør abslutt være et alternativ som du bør vurdere. Jeg har selv hatt en lignende tidligere JBL høytaler på Yamaha forsterker, og det låt meget bra og fyldig. Jeg tror lyden deres er ganske gjennomgående lik i signaturen.

JBL er en perfekt høytaler til live musikk og rock. Eneste jeg har å utsette på JBL er at den kan ha litt udefinert bass.. Altså massevis av bass men litt udefinert.. altså at den er så fyldig at den kan bli litt udefinert i bassen.

Jeg liker JBL soundet veldig godt. Dersom du har CV og vil ha noe som kan spille mer detaljert og kanskje litt renere så bør JBL være med i vurderingen sammen med Klipsch...

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hepphepp!

@ Danke
    Ville vurdert RF-7 fra Klipsch jeg da, har selv dem med en PA forsterker kombinert med NAD pre, finnes nok bedre kombinasjoner, men det er allikevel en god kombinasjon. (nok ganske avhengi av hvaslags PA amp det er også)
    JBL Array er egentlig den rimligste JBL høytaleren jeg ville annbefalt noen, har faktisk vert litt skuffet over de demoene jeg har fått på rimligere JBL utstyr.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,732
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter nærmere vurdering så mener også jeg at en dyrere modell enn Northridge nok burde vurderes...

Jeg tenker da på LS serien eller Arrays.

Northridge serien er billigserien til JBL og er nok mer en partyhøytaler på linje med nettopp Cerwin Vega... og da er du jo der du startet i første omgang.

Klipsch vet jeg lite om, har bare hørt at de nyere høytalerne deres ikke passer så bra med Nad, pga skarp horndiskant...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heppsann.
    Jeg får beklage min trege svartid her, jeg får ta meg en lytterunde med tid og stunder. Jeg kom over et par DC12 her forleden som trenger litt /kjærlighet/ ,planen er og restaurere disse til en viss grad. Mulig disse har litt mer av /lydkvalitet/ (??) en VE serien kan skilte med. Takk for mange gode forslag som i høyeste grad er interessante. Tar opp tråden igjen hvis behov.

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra Cerwin vega til Cerwin vega.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe ja, vet det blir fail ... men fristelsen ble for stor til å prøve DC serien

Newcomer kanztad sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Kanztad ; JBL er knall, men jeg er ikke helt sikker på om jeg liker fronten på de. Hvordan musikk spiller du kanztad ?
    ES100 er en nyere utgave av Northridge E100 og er kanon høytalere til musikk med god trøkk og fin lyd. ekstremt mye høytaler for pengene, men de er glad i strøm
    jeg spiller alt fra rock til Techno å det fungerer veldig bra. mye trøkk å presis lyd. såm andre skriver her at JBL har ukontrolert bass må jeg nesten si meg uenig. min erfaring med JBL ES100 er veldig possitiv å en høytaler jeg veldig jærne vil anbefale andre

her er en test fra lyd og bilde Send ut nabovarsel! - Lyd og Bilde

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •