Epik - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 14 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 274

Tråd: Epik

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå har jeg fått spilt all slags musikk, på alle tenkelige nivåer.

Må bare si jeg er litt satt ut av kvaliteten.

Hadde besøk idag av en norsk importør av ultra high end utstyr, han var også sjokkert og satt ut av både stereolyden og hva SVS klarer å levere.

EPIK Empire er ikke noe spøk det heller, så i testen i Hjemmekino at de sier dekslene skranglet, men det gjorde de ikke hos meg!

Morsomt

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kunne tenke seg å poste testen i hjemmekino? så slipper jeg å kjøpe hele bladet^^

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanThomas
    Noen som kunne tenke seg å poste testen i hjemmekino? så slipper jeg å kjøpe hele bladet^^
    Dette er en uting. Dersom den testen er så viktig, så kan en godt støtte opp om dem som har utført den, og kjøpe bladet. Noen stakkars tikroninger for å kjøpe bladet er småpenger i den store sammenhengen når en tenker på hvor mye en bruker på utstyr. IMO

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Dette er en uting. Dersom den testen er så viktig, så kan en godt støtte opp om dem som har utført den, og kjøpe bladet. Noen stakkars tikroninger for å kjøpe bladet er småpenger i den store sammenhengen når en tenker på hvor mye en bruker på utstyr. IMO
    Er ikke store forskjellen fra å lese den i butikken! Journalistene får pengene sine uansett avhengig av hvor mange som blir solgt.

Men skjønner poenget ditt.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testen dukker vel opp på lsound.no om ikke så lenge. Det pleier i hvertfall å være slik når deres produkter testes.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert interessant for dere Epik og SVS fans:

2. Epik Conquest

Listening results: This subwoofer is hard to distinguish from the A7-900. Once again, pipe organ, the WOTW scene, bass guitar - were all played effortlessly. It is not quite at powerful, nor as visceral, as the bigger eD sub, but it is also an easier sub to live with for some rooms, because it is not quite as large as is the eD.

Measured results - 20 Hz: 111.5 dB AL - 20-63 Hz average: 116.5 dB AL.

3a. SVS PB13-Ultra

Listening results: This subwoofer delivers incredible performance from a moderate sized box. It is almost on par with the larger Conquest and eD subs in terms of delivering palpable bass, and it is as articulate as the standard bearer Fathom 113. A great choice when one is looking for a combination of reasonable WAF and performance.

Measured results - 20 Hz: 108 dB - 20-63 Hz average: 113.5 dB

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke store forskjellen fra å lese den i butikken! Journalistene får pengene sine uansett avhengig av hvor mange som blir solgt.
    Lese i butikken er en like stor uting. I bunn og grunn, hvis alle gjør som deg så vil ikke journalisten få lønnen, fordi ingen er villig til å betale. Er man fornøyd/vil benytte seg av materiale så må de betale det eieren vil ha for det, eller la være å benytte den intellektuelle eiendommen.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert interessant for dere Epik og SVS fans:

2. Epik Conquest

Listening results: This subwoofer is hard to distinguish from the A7-900. Once again, pipe organ, the WOTW scene, bass guitar - were all played effortlessly. It is not quite at powerful, nor as visceral, as the bigger eD sub, but it is also an easier sub to live with for some rooms, because it is not quite as large as is the eD.

Measured results - 20 Hz: 111.5 dB AL - 20-63 Hz average: 116.5 dB AL.

3a. SVS PB13-Ultra

Listening results: This subwoofer delivers incredible performance from a moderate sized box. It is almost on par with the larger Conquest and eD subs in terms of delivering palpable bass, and it is as articulate as the standard bearer Fathom 113. A great choice when one is looking for a combination of reasonable WAF and performance.

Measured results - 20 Hz: 108 dB - 20-63 Hz average: 113.5 dB
    Kan ikke helt se hva som er int. her, med tanke på de har testet en eldre gigantisk Epic som ikke er å få tak i norge i det hele tatt, som har en 18" og 1000w forsterker og får en PB13 Ultra til å se ut som en PB-10.

Epic Empire som er største man får tak i Norge ble akkurat testet mot PC-13 Ultra av Dag Johnsen her på forumet, og han hadde dette å si:

Siste nytt, SVS PC13 Ultra vant kampen mot EPIK Empire. Den ultradype bassen fra SVS ble loddet på vektskålen, skaper mer rom, dybde og ro i lydbildet. EPIK sparker litt mer på i 60 hz regionen.

Noe jeg også føler stemmer veldig bra når jeg testet de opp mot hverandre.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok mange som vil like EPIK lydsignaturen bedre enn SVS.
    Noen synes den dypeste bassen under 20 hz er forstyrrende i stereobildet.
    Og noen synes midbass-trykk er 1.ste prioritet.

Lukket kasse er også noe hifi-miljøer har tro på.
    '
    Så EPIK sikter seg nok inn på en klart definert målgruppe, og så bra som de spiller tror jeg de har truffet blink. Bare ikke hos meg :-)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå testet Legend inngående i noen uker og jeg er meget imponert over hva de presterer.

Det er en helt annen type bass en det jeg er vant med fra SVS PB10.
    Den tar liksom mere tak i sofaen ( og meg ) enn det PB 10 gjorde.

Der hvor PB10 fikk selve gulvet til å riste tar Legend liksom tak i sofen og fillerister den

Dette skyldes selvsagt at peaken til Legend ligger ca 5Hz høyere i frekvens en det peaken til PB10 gjør. Jeg trives bedre med denne lyden som fungerer best på 98% av alle filmer.
    Det finnes enkelte scener i noen filmer som favoriserer PB10 slik som Server scenen i Pulse, men det er ikke mange.

Jeg så Inception og lyden ( og bildet ) er bare helt fantastisk.
    Den intense lavfrekvente romlingen som kommer snikende hver gang noe endrer seg sitter som en kule. Det samme gjør skuddene og granatkasterne i The Pacific.

For moro skyld kjøret jeg en liten test på pulse scenen i Transformers også og med Mastervolum på -10db ( som er det høyeste jeg ser film på ) så lå lydnivået på 115 dB(C) uten noen tegn til pusteproblemer overhodet.

Legend subbene blir stående for å si det slik:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Epik Legend noen dager nå og må si at jeg er veldig fornøyd. Utrolig fin bass på både film og musikk.

Eneste jeg savner er en liten enkel bruksanvisning slik at jeg ikke hadde behøvd å bruke flere timer på å finne ut at det er to av/på brytere bakpå der... hehe 8) Synes også den krever litt høyt volum for å slå seg på når den står i "Auto on". Men så lenge en er klar over det går det forsåvidt greit.

Nå har jeg akkurat hatt A-Team i BD-spilleren med litt trøkk på, og legger merke til at subwooferen blir veldig varm bak på forsterkerplaten. Nesten så varm at jeg ikke kunne ta på... Noen som vet om dette er vanlig?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solo69
    Har hatt Epik Legend noen dager nå og må si at jeg er veldig fornøyd. Utrolig fin bass på både film og musikk.

Eneste jeg savner er en liten enkel bruksanvisning slik at jeg ikke hadde behøvd å bruke flere timer på å finne ut at det er to av/på brytere bakpå der... hehe 8) Synes også den krever litt høyt volum for å slå seg på når den står i "Auto on". Men så lenge en er klar over det går det forsåvidt greit.

Nå har jeg akkurat hatt A-Team i BD-spilleren med litt trøkk på, og legger merke til at subwooferen blir veldig varm bak på forsterkerplaten. Nesten så varm at jeg ikke kunne ta på... Noen som vet om dette er vanlig?

Det er mulig platen som ampen er på er litt for liten til og lede bort all varmen.

Har sett Epik Empire ampen`s bakside og kan vel røpe det ikke er helt i samme klasse som eksempelvis Bash sine amper :-/

Anbefaler og sette suben til ON når du ser film... Suber bruker som regel 2-5 sec på og slå seg på fra de får signal.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AMP'en blir varm ja.
    Har ikke hatt noe problem med at den ikke slår seg på når det er bruk for den, men den har kanskje noe høy terskel.
    Har aldri opplevd at subben slår seg av når jeg bruker anlegget, så det er nok rimelig lang forsinkelse på av signalet.

Håper du blir like fornøyd med Legend som jeg er solo69, man blir fort avhengig av den sinnsyke trøkken i disse subbene.
    Kan anbefale Piranha 3D for test av "over the top" lydspor som passer Epic perfekt. Ok, filmen suger, men lyden og damene er bra:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    AMP'en blir varm ja.
    Har ikke hatt noe problem med at den ikke slår seg på når det er bruk for den, men den har kanskje noe høy terskel.
    Har aldri opplevd at subben slår seg av når jeg bruker anlegget, så det er nok rimelig lang forsinkelse på av signalet.

Håper du blir like fornøyd med Legend som jeg er solo69, man blir fort avhengig av den sinnsyke trøkken i disse subbene.
    Kan anbefale Piranha 3D for test av "over the top" lydspor som passer Epic perfekt. Ok, filmen suger, men lyden og damene er bra:-D
    Ok, da er det ikke bare min som blir varm. Bra !!
    Ser at den stort sett slår seg på når den skal så det er ikke noe stort problem. Kjører den i "Auto On" til vanlig, men kommer vel til å sette den i "On" når det legges film i BD-spilleren. Må si at jeg er kjempefornøyd med Epik Legend sålangt !!

Piranha 3D ja.... hehe....er ikke noe stor fan av skrekkfilmer akkurat så vet ikke om jeg går for den Du har ikke andre mer familievennlige forslag til filmer som kan sette subwooferen skikkelig på prøve da? Har ikke fått klager fra naboene enda så det er sikkert litt å gå på. Hehe :-)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Solo69
    Ok, da er det ikke bare min som blir varm. Bra !!
    Ser at den stort sett slår seg på når den skal så det er ikke noe stort problem. Kjører den i "Auto On" til vanlig, men kommer vel til å sette den i "On" når det legges film i BD-spilleren. Må si at jeg er kjempefornøyd med Epik Legend sålangt !!

Piranha 3D ja.... hehe....er ikke noe stor fan av skrekkfilmer akkurat så vet ikke om jeg går for den Du har ikke andre mer familievennlige forslag til filmer som kan sette subwooferen skikkelig på prøve da? Har ikke fått klager fra naboene enda så det er sikkert litt å gå på. Hehe :-)
    Oppdrag Nemo

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser på sporingen til Posten at min Epik Legend har kommet til Molde idag. Da blir det nok ett tungt løft inn i bilen imorgen..
    Når jeg hva dere skriver om den, så kan jeg ikke annet enn å glede meg.
    Har idag 2 stk XTZ 12.16 i front som jeg låner av en kompis som bygger seg hus, og det er ikke ferdig før påske
    Så har da 3 leketøy en stund fremover...

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær oppmerksom på at du må spille den inn i noen timer før du "hører" på den.
    Den spiller veldig lavt de første timene før opphenget mykner.

Sett på noe bråk før du går på jobb ol. og ikke hør på den før etter noen timer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå håper jeg schenker forter seg med min legend! Savnet etter sub har vært enormt siden jeg solgte mine to XTZ 12" subber i fjor, så nå måtte jeg bare!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    161
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kom jaggu meg schenker på døra med min, og tror du ikke det var samme fyren som leverte klipschene forrige måned? Han måtte bare le litt :P

Koblet opp med 2 stk RCA kabler fra subwoofer output på min XTZ A100 D3 forsterker, men jeg syns lyden er veldig "rar" (Ja, jeg vet at den er helt ny, men allikevel?).
    Virker som elementene prøver å kjøre hele frekvensspekteret på en måte? Kan høre spake kvinnestemmer fra subben hvis jeg kobler ut de andre høyttalerne mens jeg spiller musikk med mye kvinnelig vokal, og slikt har jeg aldri opplevd fra sub tidligere. Ja jeg merker endring i lyden hvis jeg skrur på delefrekvensen.

Forsterker har 2 stk sub out. Left & Right. Subben har low level inputs, Left & Right. Jeg skal bruke begge kablene da mener jeg? Eller? Det lå ikke noe informasjonsskriv i esken whatsoever, så ble brått usikker her!

edit: Beklager dobbel post.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med delefilteret er på på Epik'en? Ville prøvd å kjøre den på ikke noe høyere enn 80Hz. Vet ikke om det er innebygd delefilter i forsterkeren din, så det er noe du må finne ut selv. Må huske at selv om man deler ved f.eks 80Hz, så betyr ikke dette SUB'en ikke spiller noe over dette. Det betyr at den begynner å minke lyden over 80Hz. Man vil fremdeles høre lyden over delefrekvensen, men de vil bli laver og lavare desto høyere i Hz de ligger.

Side 7 av 14 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •