Epik - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 274

Tråd: Epik

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Men kanskje RoKo kan si om Epik kan oppleves på den kommende Horten messa ?

Man kan jo lese seg grønn på folks oppfatninger og spesifikasjoner, men det er ikke det samme som og høre den "live"
    Epik er et merke vi i messesammenheng har benyttet et par år allerede, så sånn sett er ikke dette noe nytt for oss... 8)

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "If I had only purchased the Submersive to replace my DD-15, I would be raving about its tightness, musicality, HUGE output and the quality of the bass. It goes deep and it hits HARD. For its size it is amazing. It still costs less than my DD-15 and it blows it out of the water. However, the Empires do manage to deliver more output, which was a shock to me. They are cleaner at the same output level and they sound better to my ears than the Submersive does in my setup. A pair of them is larger than the Submersive, but one Empire is smaller than the Submersive.

At this point, it looks like I am keeping the Empires. They are the best bass I have ever heard. If dual Empires were the same price as the Submersive I would still buy them. The fact that they are $500 less is just an added bonus. For some people with less space or unlimited budgets, the SUbmersive may be a better option. For my situation, the Empires are perfect. "

Ingen objektiv, vitenskapelig test. Men et lite review fra en som har sammenliknet 2x Epik med meget annerkjente SubMersive. Han nevner også at begge disse utklasser i hans ører Velodyne DD-15 som han tidligere hadde.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Vil ikke påberope meg tittelen basskjenner (man må nok eie SVS for å være det!?) men det du skriver mener jeg er dårlig begrunnet synsing.

Har du hørt den allerede?

Du har sett at de skriver at den gir god mid-bass og dermed konkludert med at den ikke kan spille dypt? Det er nemlig mulig å få til selv om SVS ikke har fått til/prioritert dette.

Hva mener du med at elementene er små? De er 15", dessuten er det 2 av dem. Det er stort areal. Hva sammenlikner du med?

Tror man skal vente litt med å uttale seg for mye på grunnlag av markedsføring og specs. Da er det bedre å se på amerikanske forum hvor denne er kjøpt av mange allerede. Der er det til og med folk som har eid flere kjente subber som de sammenlikner med?

Jeg er spent på om de har fått til alt sammen for denne prisen, det er jo tydelig spart inn på enkelte områder. La oss håpe de har spart inn der det går minst utover lyden. Deres filosofi likner jo i så måte på SVS, kanskje enda et hakk vassere fordi de utelukkende fokuserer på subber. De er jo tross alt enda litt billigere rett fra statene...?

Revlusjonerende er kanskje å ta i da dette er tross alt er et gammelt utprøvd prinsipp. Men i denne prisklassen for hi-fi utstyr er det helt klart et friskt pust.

påpekte jo at det er visste ting man kan sette fingeren på selv uten å ha hørt en sub. Men dømmer ingenting. Som flere fikk med seg er det ganske billig byggekvalitet på subben. Men ja, man skal vel vente med å uttale seg så detaljert om en sub selv uten å ha hørt den. Men har lest en god del om epik og deres satsinger, empire er ny, og det gjenstår bare å se hva den er god for. Men tviler sterkt på at den vil være på ultraens nivå

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    HØH!
    Cerwin Vega har da støpte aluminium chassier på sine basselementer!
    De jeg har sett da i hvertfall.

Selvfølgelig kan det spille bra allikevel, men det ser unektelig litt "billig" ut med stålplatechassis.
    Som kjent har også SVS brukt samme type presset stålplate chassis tidligere, her er f.eks. 12.2 elementa:

Og bare for ordens skyld... 18" elementa som står i den største Elemental Designs suben har heller ikke støpte alu chassis men kun presset stål!

Og som Norcad har presisert så har faktisk CV brukt støpt chassis i "alle" år.

Hvorvidt det har så mye å si for ytelse vilket chassis elementa har vet jeg ikke, men normalt er presset stålchassis ihvertfall ett tegn på en relativt enkel konstruksjon og som oftest blir brukt på rimeligere element.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bedre enn DD15 på musikk

Les denne testen av en i USA:
    Review: Epik Empire and Seaton Submersive - Page 18 - AVS Forum

Han sier to stykk av denne er mye bedre enn DD15 på musikk og ekstremt mye bedre på film.

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørtes ikke dumt ut, fristende med en sånn, eller 2

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har fått testet Denne snart.?
    Fant ikke noen tråd om test / review ved søk...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til prisen er de som svs, en utmerket subw.
    Veldig bra output i middbassen, greit i dypbassen til lukket sub og være.

Omtalt som musikksub og for de som ikke trenger det trykket som svs har i dypet en utmerket hjemmekino sub.
    ---------------------------------------------

Var ca det svare jeg fikk fra lassesen i sommer angende epik.

Spent på og lese hva de får i omtale fra brukerne

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg egentlig lurer på med denne 2x15" er om den fungerer godt til Musikk...
    Store elementer har en tendens til å henge etter med for lite effekt...

Hvis den klarer 20Hz med -3.5dB er det dypt nok for meg til film, for jeg tviler ikke på at den spiller høyt... :-D

drevet av en svært kraftig forsterker som kan levere 600W RMS kontinuerlig og 1500W i kortere perioder. Resultatet er et lydtrykk som er episk. Det lukkede kabinettet sammen med de effektive elementene fører til bass så dyp som ditt værelse tillater, i typiske rom vil man se en flat respons ned til 15 Hz
    Dette er det Lsound skriver, men jeg er skeptisk til forhandler-prat av natur...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter et google søk... Welcome to Epik Subwoofers

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sjokk!

Med Dual Epik Empire er det INGENTING se om henger etter! Absolutt ingenting!
    Maken til kontant og detaljert bass skal du lete lenge etter.

De går IKKE så dypt som SVS, David Bowie "Im afraid of Americans" DVD bassorgie mangler det siste skjelvet, det uteblir.
    Men hvis man ser på det som skjer over 20 hz så er det kontant, detaljert og mektig til de grader!

Mer info kommer etter mer grundig testing og kalibrering8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cerwin Vega har da støpte aluminium chassier på sine basselementer!
    Nå var jeg så heldig å få se ett 15" CV element her om dagen. Fra CLSC serien. Makan til elending konstruksjon skal du lete lenge etter. Støpt chassis ja, men det er også det eneste de kan skryte av. Motorstrukturen er ikke noe bedre enn på en JAMO BX bass fra tidlig nittitall. Helt billigste motor som går ann å få til.

I tilegg har de jobbet en del med å sikre at spolene forholder seg kalde, noe som betyr at forsterkeren vil ha begrenset kontroll under høye lydnivåer.
    Forklar hvorfor varme spoler er en positiv ting.

Dette er ett velbygd og gjennomtenkt element:

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Med Dual Epik Empire er det INGENTING se om henger etter! Absolutt ingenting!
    Maken til kontant og detaljert bass skal du lete lenge etter.

De går IKKE så dypt som SVS, David Bowie "Im afraid of Americans" DVD bassorgie mangler det siste skjelvet, det uteblir.
    Men hvis man ser på det som skjer over 20 hz så er det kontant, detaljert og mektig til de grader!

Emm... har du snudd i døra Dag ???

Ble det middbass i stedet for dypbass ???

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon

Dag har selvsagt flere dører... ;-)

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jatakk, det hadde vært flott! :-D
    Det er slike totalt uavhengige tester som betyr noe, ikke forhandler-prat eller utvalgte (de beste) testene limt inn på produsentens side...

Epik er vel ikke helt borte ved 15Hz..? Men begynner vel å rulle av en god del...

Nå er ikke jeg bortskjemt med en subb som spiller dypt pr i dag heller, ruller av på 32Hz og er borte ved 28Hz, CM-9 høres bedre på 20Hz en subben (som ikke høres i det heletatt)...

så jeg lurer på om jeg kanskje blir veldig fornøyd med Epik...
    SVS'ene jeg har hørt spiller for all del meget dypt, så dypt at man ikke hører noe men kjenner bevegelsene i rommet, men ikke så utrolig høyt (kan være eieren som er pysete)...
    Epik virker til å være noe som spiller HØYT og kontrollert, det jeg liker...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pokker heller, har jo to anlegg og i kinoen er det veldig bra sub-bass med Plus/2 som spiller utrolig sammen med Swans F2.2.
    Virkelig utrolig!

I stuen tipper jeg Epik spiller dypt, ned mot 15 hz flatt.....må måles. Men sammen med Elipsa er det veldig helhetlig, jeg er i sjokk :-)

Mer info kommer når jeg får jobbet mer med kalibrering...

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker heller, har jo to anlegg og i kinoen er det veldig bra sub-bass med Plus/2 som spiller utrolig sammen med Swans F2.2.
    Virkelig utrolig!

I stuen tipper jeg Epik spiller dypt, ned mot 15 hz flatt.....må måles. Men sammen med Elipsa er det veldig helhetlig, jeg er i sjokk :-)

Mer info kommer når jeg får jobbet mer med kalibrering...

Så ultra er glemt ?

Skal jo bære bra liv i vellinga med 4*15" :-D

Slår de Plusene som sto på stua før nå da i og spille høyt ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så ultra er glemt ?

Skal jo bære bra liv i vellinga med 4*15" :-D

Slår de Plusene som sto på stua før nå da i og spille høyt ?

Ultra er ikke glemt, tenkte på dem ista og lurte på om de kunne være like bra som Empire.....og i tillegg ha med kjellerdypet..... hmmm:-D

Har aldri hatt problemer med Plusene og nivå, men ser ikke ut som Empire spiller mindre høyt nei, helt uanstrengt på høye nivåer,
    smekket fra første låta med Michael Buble på David Fosters Hit Man Blue Ray konsert har aldri vært så kraftig og kontant før

Forøvrig liker jeg mye bedre måten Empire spiller bassen på enn de Epik jeg hørte med 18" basser. Her er det ikke slitsom slam, mer stram fet bass som jeg liker det.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ultra er ikke glemt, tenkte på dem ista og lurte på om de kunne være like bra som Empire.....og i tillegg ha med kjellerdypet..... hmmm:-D

Har aldri hatt problemer med Plusene og nivå, men ser ikke ut som Empire spiller mindre høyt nei, helt uanstrengt på høye nivåer,
    smekket fra første låta med Michael Buble på David Fosters Hit Man Blue Ray konsert har aldri vært så kraftig og kontant før

Du kan da altids bruke 2 epikene som bein på to ultra tuber da... ;-)
    Spent på hva videre testing fører til

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

målinger

Målte litt i morges og nivået på 20 hz er meget bra
    Jeg ønsker et høyt nivå på 20 hz, en klar heving i forhold til 100 hz, og det er på plass.
    Hadde ikke utstyr til å måle lavere, kommer senere.

Side 3 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •