Epik - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 274

Tråd: Epik

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Siden det er lov å nevne noe om pris i denne tråden, synes jeg det er litt kriminelt av L-sound å markedsføre en førpris på 14.990 når produktet aldri har vært solgt av dem tidligere.
    ÷1

Nettbutikkmessig må man jo gjøre det slik. Liten slingringsmonn til annen prisstruktur. Dessuten STÅR det veiledende pris. Det er IKKE det samme som "førpris"...

Klage kan du gjøre dersom det i ettertid skulle vise seg at de velger å selge den til en annen veiledende pris. :-?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Siden det er lov å nevne noe om pris i denne tråden, synes jeg det er litt kriminelt av L-sound å markedsføre en førpris på 14.990 når produktet aldri har vært solgt av dem tidligere.
    Det er egentlige prisen. Den som er fremme er forhåndsbestillingsprisene dems... Kommer til å koste 15000kr ca... tydeligvis.. men om det ikke skjer, da er det litt på kanten .

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAMES HOWLET
    må være over de et sted, er jo 2x15" som skulle bevege seg ned til 15 hz
    De har satt fokuset til midbass ved konstruksjon av denne, og så oppgir de 15hz som dypeste frekvens. De fleste basskjennere forstår at det er liten sammenheng mellom disse 2, selv uten å ha hørt den.

Utelukker ikke at den ser veldig rask ut og elementene er ganske små så hurtighet er å forvente fra min side ihvertfall. I tilegg har de jobbet en del med å sikre at spolene forholder seg kalde, noe som betyr at forsterkeren vil ha begrenset kontroll under høye lydnivåer.

Har lest mye positivt om epik conquest som er en 18" portet, denne er veldig populær ihvertfall, men er utgått nå. Alle de nye modellene til epik er lukkede konstruksjoner

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neo83
    DOH! :lol:

Quote fra Animo på Emotvalounge:

"Not to knock Epic, but at 120lbs for a dual 15 inch subwoofer seems kind of light.
    My 2 eD 13Av.2 drivers weigh that much just by themselves. Where's the beef?"
    hahahah, likte den8) show us some muscle

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    De har satt fokuset til midbass ved konstruksjon av denne, og så oppgir de 15hz som dypeste frekvens. De fleste basskjennere forstår at det er liten sammenheng mellom disse 2, selv uten å ha hørt den.

Utelukker ikke at den ser veldig rask ut og elementene er ganske små så hurtighet er å forvente fra min side ihvertfall. I tilegg har de jobbet en del med å sikre at spolene forholder seg kalde, noe som betyr at forsterkeren vil ha begrenset kontroll under høye lydnivåer.

Har lest mye positivt om epik conquest som er en 18" portet, denne er veldig populær ihvertfall, men er utgått nå. Alle de nye modellene til epik er lukkede konstruksjoner
    Kan jo ikke heeelt sammenligne SVS da mot en fullt lukket sub.. Blir litt feil..

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Kan jo ikke heeelt sammenligne SVS da mot en fullt lukket sub.. Blir litt feil..
    mhm, men må ikke utelukke at folk lager custom lukkede subber som har specs i himmelen

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Neo83
    +1

Får litt sånn Cervin Vega følelse av de elementene 8)
    HØH!
    Cerwin Vega har da støpte aluminium chassier på sine basselementer!
    De jeg har sett da i hvertfall.

Selvfølgelig kan det spille bra allikevel, men det ser unektelig litt "billig" ut med stålplatechassis.

Intermediate Neo83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Sted
    Ændal
    Poster
    680
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    HØH!
    Cerwin Vega har da støpte aluminium chassier på sine basselementer!
    De jeg har sett da i hvertfall.

Selvfølgelig kan det spille bra allikevel, men det ser unektelig litt "billig" ut med stålplatechassis.
    Tenkte mere på utforming med liten magnetmotor osv.
    Men igjen så har ikke dette alltid noe å si, så var bare utseendemessig :wink:

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

yo

ok

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Nettbutikkmessig må man jo gjøre det slik. Liten slingringsmonn til annen prisstruktur. Dessuten STÅR det veiledende pris. Det er IKKE det samme som "førpris"...
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Det er egentlige prisen. Den som er fremme er forhåndsbestillingsprisene dems... Kommer til å koste 15000kr ca... tydeligvis.. men om det ikke skjer, da er det litt på kanten .
    Tøv. I e-posten jeg fikk står det tydelig FØRPRIS 14.990, jeg kan eventuelt vise en screendump for å dokumentere dette. Dessuten står det på websiden at vanlig webpris er 9.990, pre-orderprisen er 9.490, så de 14.990 er hentet intetstedsfra.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...poenget var vel egentlig at pris IKKE skulle diskuteres, men kun nevnes i en bisetning... Nå ble jo dette plutselig hovedtema her, så flott om tråden peiles tilbake til sitt tekniske utgangspunkt... TAKKER!

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende dette,ut ifra hva lsound skriver så er jo denne subben revolusjerende og slik jeg leser det så er den vel bedre enn svs

Intermediate DiFontaine sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1,331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Spennende dette,ut ifra hva lsound skriver så er jo denne subben revolusjerende og slik jeg leser det så er den vel bedre enn svs
    Hvis de klarer å hamle opp med SVS, må jo det sies å være litt av en bragd :-D

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei, lygren, men jeg synes første innlegg / OP i tråden bør bortredigerevekk kommentaren om at Empire kommer med en kraftig intro-rabatt, spesielt hvis denne rabatten skal måles mot en imaginær førpris eller en potensiell etterpris.

Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Første sub ut (med kraftig intro-rabatt) i det norske marked er:

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Helt enig; da er det editert bort, har uansett ikke noe å gjøre i en teknisk tråd...

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den vil ikke klare å følge en Ultra i dypet, men vil de nok kunne levere mere oppover i registeret enn det Ultra'en klarer. Er ihvertfall det intrykket jeg satt igjen med etter å ha snakket med L-Sound gutta.........
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Den vil ikke klare å følge en Ultra i dypet, men vil de nok kunne levere mere oppover i registeret enn det Ultra'en klarer. Er ihvertfall det intrykket jeg satt igjen med etter å ha snakket med L-Sound gutta.........

da blir den mer en konkurent med andre merker enn svs egentlig, sånn som f,eks klipsch og andre merker som utmerker seg mer over 30hz og oppover
    uansett kjempefint at valgmulighetene vokser

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kanskje RoKo kan si om Epik kan oppleves på den kommende Horten messa ?

Man kan jo lese seg grønn på folks oppfatninger og spesifikasjoner, men det er ikke det samme som og høre den "live"

Newcomer SVS - Jan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til informasjon så gjorde vi korrigeringer på web sidene våre før vi så innleggene her på forumet om prisene vi hadde gitt ut. Produktet skulle ha en vanlig pris på 14990 da dette er en pris Epik har gitt ut.

Vi ryddet bort dette siden enkelte kunder var litt forvirret over dette og noe vi selvsagt tar vi inn over oss og vi gjorde like godt noe med det omgående. Vi liker ikke å forvirre kunder, så vi beklager dette.

Produktet har en normal WEB pris på 9990 og butikkpris var da ment som 14990 - men siden vi selger direkte vil ikke 14990 være aktuell. Men, det enkle er ofte det beste som de sier så vi forholder oss det faktum at 9990 er vanlig lavpris.

Ha en fin kveld alle sammen!

mvh
    Jan

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vil ikke påberope meg tittelen basskjenner (man må nok eie SVS for å være det!?) men det du skriver mener jeg er dårlig begrunnet synsing.

Har du hørt den allerede?

Du har sett at de skriver at den gir god mid-bass og dermed konkludert med at den ikke kan spille dypt? Det er nemlig mulig å få til selv om SVS ikke har fått til/prioritert dette.

Hva mener du med at elementene er små? De er 15", dessuten er det 2 av dem. Det er stort areal. Hva sammenlikner du med?

Tror man skal vente litt med å uttale seg for mye på grunnlag av markedsføring og specs. Da er det bedre å se på amerikanske forum hvor denne er kjøpt av mange allerede. Der er det til og med folk som har eid flere kjente subber som de sammenlikner med?

Jeg er spent på om de har fått til alt sammen for denne prisen, det er jo tydelig spart inn på enkelte områder. La oss håpe de har spart inn der det går minst utover lyden. Deres filosofi likner jo i så måte på SVS, kanskje enda et hakk vassere fordi de utelukkende fokuserer på subber. De er jo tross alt enda litt billigere rett fra statene...?

Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Revlusjonerende er kanskje å ta i da dette er tross alt er et gammelt utprøvd prinsipp. Men i denne prisklassen for hi-fi utstyr er det helt klart et friskt pust.

Side 2 av 14 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •